avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Maj, 2015

Między Wronkami a Sierakowem

Niedziela, 31 maja 2015 · dodano: 31.05.2015 | Komentarze 1

Na pytanie gdzie znajduje się największa piaskownica w Wielkopolsce, mam odpowiedź prostą: we wschodniej części Puszczy Noteckiej.

Łatwiej było by mi napisać gdzie w tamtych lasach nie natknąłem się na piaszczyste fragmenty. Przed Sierakowem zapuściłem się nad Jezioro Kubek – na mapie wydawało się ciekawe, w rzeczywistości bez szału, a jeszcze w jego okolicach zaliczyłem dwie gleby – wszystkie z miękkim lądowaniem, bo w piach. Z resztą nie tylko ja zmagałem się tam dzisiaj z piachem. Inni musieli chwycić za łopaty.
W drodze powrotnej spotkałem dwóch chłopaków, którzy wracali z Lubiatowa do Poznania. Chwile pogadaliśmy i rozjechaliśmy się w Chrzypsku Wielkim.

Trasa: Wronki – Chojno – Chojno-Młyn – Pustelnia – Samita – Bukowiec – Bucharzewo – Jeziorno – Jeleniec – Sieraków – Ryżyn – Chrzypsko Wielkie – Łężyczki – Chrzypsko Małe – Śródka – Wróblewo – Ćmachowo - Wronki

Chojno - prom rzeczny

Chrzypsko Małe - wiadukt kolejowy © kamilzeswaja

Czempiń

Środa, 27 maja 2015 · dodano: 27.05.2015 | Komentarze 0

Poznań - Luboń – Puszczykowo – Mosina – Drużyna – Konstantynowo – Czempiń – Piotrkowice – Jarogniewie – Głuchowo – Będlewo – Mosina – Puszczykowo - Poznań

Cel wypadu został obrany po analizie mapy gdzie to jeszcze nie byłem rowerem. Wiało i to nieźle, jak kawałek wracałem krajową piątką momentami ciężko było utrzymać się na rowerze.

Miał być dzień wolny, a zostałem ściągnięty do roboty jak byłem za Czempiniem.

Pałac w Czemipniu

Puszczykowo - dworzec PKP © kamilzeswaja

Pętla przez Wierzonkę

Poniedziałek, 25 maja 2015 · dodano: 25.05.2015 | Komentarze 0

Poznań - Koziegłowy - Kicin - Mielno - Wierzonka - Kobylnica - Gruszczyn - Poznań

Już wiem dlaczego tak dobrze jedździło mi się z Mielna do Koziegłów - w tą stronę jest z górki, więc dzisiaj miałem pod górkę i tradycynie pod wiatr.

Pętla przez Wierzonkę
Pętla przez Wierzonkę © kamilzeswaja

Morasko

Poniedziałek, 18 maja 2015 · dodano: 18.05.2015 | Komentarze 0

Rozjazd w spokojnym tempie po wczorajszym maratonie. Sprawdziłem szosę po przeglądzie pozakupowym - koła wycentrowane, korba przesmarowana i dokręcona, przerzutki wyregulowane - wszystko śmiga aż miło. Mój góral stoi poszkodowany z laczkiem z przodu po wczorajszym. W tym tygodniu się nim zajmę.

PS. Przyszła dostawa ETIXXa - przyjmuje zamówienia :)

Kostrzyn MTB Maraton

Niedziela, 17 maja 2015 · dodano: 17.05.2015 | Komentarze 3

Druga edycja Kostrzyn MTB Maraton. W tym roku zawody podzielono na cztery dystanse: HOBBY (23 km), MEGA (50 km), MINI (33 km), RODZINNY (13 km), a także BABY RACE dla najmłodszych. Z bratem i kolegą Rafałem zdecydowaliśmy się starować na dystansie HOBBY, ponieważ trasa był praktycznie identyczna jak w zeszłym roku na MINI, a konkurencja dużo mniejsza.
Panie ustawiły się w pierwszym rzędzie (wśród nich Joanna), po czym zostały wyprzedzone i do Glinki Szlacheckiej tworzyliśmy męską grupę ośmiu osób. Na ostatnim podjeździe w Starej Górce brata dopadł kryzys, a ja dalej pognałem z Rafałem, którego prowadziłem przez las. Chwilę za nami jeszcze ktoś się trzymał, ale ostatnie nie utrzymał naszego tempa. Za Kociałkową Górką Rafał przyspieszył doszedł Mariusza Kędziorę (Agrochest Team), dalej trzymałem się za nimi około 100 - 150 m. Na kładce w Sielcu doszedłem ich obu, Mariusza wyprzedziłem, widząc cały czas przed sobą Rafała. Koło Greysa trochę źle pojechałem, ale miejsca nie straciłem, a dalej ciągle powiększałem przewagę na tyle, że na prostej Libartowo-Iwno nie widziałem już nikogo za sobą. Za wiaduktem z S5 organizator zmienił trasę - zjazd w pole (SIC!), a ja przeleciałem zjazd i straciłem parę sekund.
Ostatecznie wygrał Rafał Borecki z Gniezna, Rafał był drugi, a ja trzeci. Mateusz dotarł na metę siódmy.

Podsumowując. Na dystansie Hobby nie było wycieniowanych chłopaków na rowerach za kilkanaście tysięcy PLNów, przez co tak nieregularnie jeżdżąca osoba jak ja mogła powalczyć o dobre miejsce.

Na finiszu
Na finiszu © kamilzeswaja

Podium
Podium © kamilzeswaja

Piątek, 15 maja 2015 · dodano: 15.05.2015 | Komentarze 0

Na Starołęckę na być zatrudniona nowa osoba na zastępstwa. W związku z tym, że był to prawdopodobnie ostatni mój dyżur na Starołęce postanowiłem zrobić pamiątkowe zdjęcie na Śliskiej.

Dziś też wiało, ale jakoś mniej.

Wieczór na Starołęce
Wieczór na Starołęce © kamilzeswaja

Czwartek, 14 maja 2015 · dodano: 14.05.2015 | Komentarze 0

Wieje nadal. Jak wracałem to też pokropiło.

Środa, 13 maja 2015 · dodano: 13.05.2015 | Komentarze 0

Wieje.

Ludwikowo

Poniedziałek, 11 maja 2015 · dodano: 11.05.2015 | Komentarze 0

Wszyscy jeżdżą na Pożegowską, a pojechałem dalej, czyli do Ludwikowa.

Ludwiczanki nie piłem, bo nie miałem loperamidu ze sobą :)