avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Październik, 2023

Bikegrobbing

Niedziela, 29 października 2023 · dodano: 29.10.2023 | Komentarze 1

Coroczny wyjazd pociągiem na groby pod Wrześnią i powrót pociągiem. Zwykle wybierałem drogę przez Czerniejewo i Pobiedziska, tym razem pojechałem po drugiej stronie autostrady. Za punkt konieczny do zobaczenia obrałem zabytkowy, drewniany kościół w Kaczanowie, który pochodzi z XVIII wieku. Przy kościele stoi rzeźbiony słup z 1855 roku.

Jeśli chodzi o warunki na trasie, to miałem wszystko: słońce, chmury, deszcz, suche asfalty, mokre asfalty, kałuże, wiatr w pysk, boczy wiatr i wiatr w plecy. Nie było zimno, więc nie jechało się źle.

Koleje Wielkopolskie

Kościół w Kaczanowie

Kaczanowo - przykościelny słup z 1855 roku.

Chwalibogowo
Przez przypadek dowiedziałem się, że w sąsiednich powiatach są dwie wsie o tych samych nazwach. Jedno Chwalibogowo jest pod Wrześnią, a drugie pod Słupcą. W linii prostej między tymi miejscowościami jest mniej niż dwadzieścia kilometrów. W tym drugim Chwalibogowie byłem dokładnie trzy lata temu z synem w przyczepce.

Maszyna do czyszczenia i załadunku buraków Maus

• Sprzęt Kross Level 4.0

Pigulorz na II zmianę

Środa, 25 października 2023 · dodano: 26.10.2023 | Komentarze 1

Poranna prognoza  pogody z IMGW i pogodynki oszukały mnie z opadami deszczu, których miało nie być. Trudno, z cukru nie jestem.

Wieczór nad Jeziorem Swarzędzkim

Bikegrobbing

Wtorek, 24 października 2023 · dodano: 25.10.2023 | Komentarze 1

Tradycyjne, jak co roku część grobów przed Świętem Zmarłych odwiedzam rowerem. Mając wolne przedpołudnie pojechałem na cmentarz do Kostrzyna Wielkopolskiego. Ładna pogoda, dość ciepło, można było kręcić korbą. Przeszkadzał tylko wiatr, a że tereny między Swarzędzem a Kostrzynem to głównie pola, więc lekko nie było. Musiałem walczyć z porywami.

Ślad torowiska Średzkiej Kolei Powiatowej

Po wełnę

Poniedziałek, 23 października 2023 · dodano: 23.10.2023 | Komentarze 3

Na Ptasiej wszystko o ćwiartkę taniej (a rowery -15%).

W zeszłym roku sprawdziły mi się skarpetki z wełną merino, więc dzisiaj zrobiłem zapas dla całej rodziny.

Wełna na zimę

Park Wodziczki w Poznaniu

Pętla przez Wierzenicę

Sobota, 21 października 2023 · dodano: 21.10.2023 | Komentarze 1

Niech poniesie rękę ten co dzisiaj jechał po suchym. Ja mimo tego, że wszedłem na rower późno, tez jeździłem po mokrych asfaltach.

Od rana dzień zalatany, od rana byliśmy z synem na jego pierwszym turnieju szachowym (nauczycielka w szkole widzi w nim potencjał, więc nas wysłała) i  muszę powiedzieć, że radził sobie całkiem nieźle jak na debiut.

Po powrocie szybki obiad (to był błąd) i na rower. Podczas jazdy czułem ciężkość na żołądku przez co jechało się kiepsko. Ulżyło mi dopiero przed Wierzonką. Po drodze mijałem mnóstwo osób na szosówkach. Niby było prawie bezchmurnie, temperatura wysoka, ale drogi było często mokre i przez leżące na nich miejscami liście i inne rzeczy, bywało ślisko.

Wróciłem krótko po zachodzie słońca. Musiałem jeszcze wystawić receptę PF na maść na powiekę, wykupić ją w aptece, obejrzeć pierwszy odcinek Lego Maters, zrobić zakupy i fragmentarycznie kibicować meczowi Lecha w TV. Sobota, mimo, że wolna, to intensywna.

Zachód słońca nad Żalikiem

Kościół w Wierzenicy

Mgła nad rzeką Główna

Wybornie

Niedziela, 15 października 2023 · dodano: 15.10.2023 | Komentarze 3

Rano żona nie kazała mi iść na rower, bo chciała odespać sobie po tygodniu pracy. A że syn wstaje codziennie po siódmej, więc to mi przypadła opieka nad nim o poranku. Po południu udało mi się wyrwać na dwie godzinki. Pojechałem do Konarzewa, w sumie rzadko odwiedzam tamte rejony, przez sporą ilość DDRrek, które trzeba pokonać po drodze.

W Konarzewie jest pałac, spory, w rękach prywatnych. ładnie wyremontowany, lecz w lipcu tego roku uległ zniszczeniu w wyniku pożaru. Warunki dzisiaj? Każdy kto był na wyborach wie, że wiało.

Pięć tysięcy kilometrów na rowerze strzeliło mi w tym roku.

Konarzewo

Zestaw jesienno-zimowy

Pałac w Konarzewie

Strażacy pod lkolaem wyborczym w Plewiskach
Strażacy pod lokalem wyborczym w Plewiskach

Pigulorz na I zmianę

Piątek, 13 października 2023 · dodano: 13.10.2023 | Komentarze 1

Rano lekkie zamglenie i 11 st.C, trasę wybrałem na około przez Koziegłowy i Wierzonkę. Jechało się w miarę dobrze, choć trochę trzeba było powalczyć z wiatrem. Od niedzieli zapowiadają ochłodzenie, które ma zostać z nami na dłużej. Dzisiaj wyciągam buty zimowe z blokami i robię przegląd garderoby rowerowej. Byle do wiosny!

Kicin

Nedwag Dragon 2

Nad Jeziorem Swarzędzkim

• Sprzęt Kross Level 4.0

Szkoła i robota

Środa, 11 października 2023 · dodano: 11.10.2023 | Komentarze 2

Wykorzystujemy sprzyjające warunki pogodowe i do szkoły dojeżdżamy zestawem rower plus Weehoo.

Na ośmiokilometrowej trasie dwa razy przycinamy skrzyżowania ze światłami (z przejazdami dla rowerów) i 30% drogi pokonujemy przez las.

Nad Stawem Olszak

Jezioro Maltańskie o poranku

Kategoria Work, z Weehoo

Kociałkowa Górka

Niedziela, 8 października 2023 · dodano: 08.10.2023 | Komentarze 2

Od dwóch tygodni mamy jesień. Zapewne znajdzie się grono osób, które stwierdzi, że to ich ulubiona pora roku, a w 2019 "jesieniara" prawie została "Młodzieżowym Słowem Roku". Zobaczymy co powiedzą zwolennicy jesieni jak temperatura spadnie poniżej 8 st. C, a wilgotność powietrza będzie jak w saunie.

Nie mówię "nie" jesieni na rowerze. Trzeba się dobrze ubrać, zadbać o oświetlenie i można kręcić korbą.

Po południu umówiłem się na kilkudziesięciokilometrową rundę z Mirkiem. Z premedytacją ułożyłem trasę po asfalcie, bo po ostatnich opadach w terenie może być różnie. Mirek, jak to Mirek, kondycji brak, czekałem za nim na podjazdach. Dodatkowo wiatr nie ułatwiał sprawy.

Kociałkowa Górka

PK Promno

Promno

Pola między Kowalskim a Jerzykowem

Pigulorz na II zmianę

Czwartek, 5 października 2023 · dodano: 05.10.2023 | Komentarze 2

Pogoda typowo jesienna, mało słońca, trochę deszczu i wiatr. Jako przedstawiciel klasy średniej nie będę jeździł jak jakiś plebs na paliwie za 5,99 zł, więc w taką pogodę pojechałem do pracy rowerem.