avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Październik, 2012

WPN w jesiennym klimacie

Środa, 31 października 2012 · dodano: 31.10.2012 | Komentarze 1

Poznań – Luboń – Puszczykowskie Góry – Jarosławiec – Jezioro Góreckie – Dymaczewo Stare – Krosinko - Jezioro Kociołek – Osowa Góra – Mosina – Puszczykowo – Luboń - Poznań

Do Wielkopolskiego Parku Narodowego dojechałem przez Luboń, Łęczycę i dalej żółtym szlakiem zaczynając od Puszczykowskich Gór pomknąłem w głąb lasu. Trzeba uważać na leżące pod liśćmi gałęziami, można niezłą glębę zaliczyć i zniszczyć maszynę. Jedynych rowerzystów w WPNie spotkałem dopiero na Osowej Górze. Pogoda dopisała i do tego miałem wolny dzień od pracy.
Niestety nie odnalazłem słynnych interwałów JPBike’a. W Dymaczewie Starym pojechałem ul. Podgórną, ale nie odnalazłem tego szlaku. Ale za to odkryłem bardzo fajny utwardzony zjazd do Krosinka, który kończy się... drewnianym szlabanem.

Rano pod nakrętką Tymbarka miałem zachętę do dłuższego wypadu.
No to jedziemy! © kamilzeswaja

Czerwony szlak nieopodal Jeziora Kociołek © kamilzeswaja

Nieczynna stacja na Osowej Górze © kamilzeswaja

Studnia Napoleona © kamilzeswaja

Na koniec wpadłem jeszcze do Cykloturu po licznik dla Piotra i kasetę dla mnie. Licznik był, kaseta niestety nie, mino, że podczas zamawiania miała status dostępny od ręki...
Kategoria >50, WPN

Wtorek, 30 października 2012 · dodano: 30.10.2012 | Komentarze 0

Rano mimo tego, że zimno, to pogoda znośna. Po południu jazda w mżawce i hamowanie na mokrym.

Poniedziałek, 29 października 2012 · dodano: 29.10.2012 | Komentarze 0

No to idzie zima...

PRM – zbiór z kilku dni

Piątek, 26 października 2012 · dodano: 27.10.2012 | Komentarze 0

Środa, czwartek i piątek - dojazdy i powroty z pracy i szkolenia.

Wtorek, 23 października 2012 · dodano: 24.10.2012 | Komentarze 0

O Poznańskim Rowerze miejskim w zasadzie mógłbym prowadzić osobny blog. Codziennie rower miejski czymś mnie zaskakuje, niestety coraz częściej negatywnie.

Wypożyczyłem rower 61541 i psikus, ktoś musiał na mim zaliczyć glebę, albo jakoś niefortunnie się przewrócił, bo miał urwany przedni błotnik. Ów błotnik nie dało się wyprostować, przez co tarł nieźle o przednią oponę, która to była aż łysa z prawej strony. Pedałowało się na nim cholernie ciężko nawet na najmniejszym przełożeniu. Skutkiem tego było, że dojechałem cały zgrzany do Ronda Rataje.

Powrót bezproblemowy.

Poniedziałek, 22 października 2012 · dodano: 22.10.2012 | Komentarze 0

Druga zmiana. Do południa w mżawce, wieczorem nawet pogodnie i prawie bezwietrznie.

PRM - we mgle

Niedziela, 21 października 2012 · dodano: 21.10.2012 | Komentarze 0

Weekend pracujący.
Przez większość dnia w Poznaniu był mgła. Rano w stacji PRM był oczywiście jeden rower z pozostawianą paczką papierosów w koszyku, a na moście Królowej Jadwigi przez mgłę było tak mokro jakby padało.
Na skrzyżowaniu Św. Marcina i Ratajczaka były od wczoraj przypięte trzy rowery NextBike z wypożyczalni, nie wiadomo po co i dlaczego jak najbliższa stacja jest dwieście metrów dalej...

Sobota, 20 października 2012 · dodano: 20.10.2012 | Komentarze 1

Dzisiaj było istne oblężenie na rowery miejskie. Przed robotą na 27 grudnia miałem do wyboru tylko jeden rower, całe szczęście, że był dostępny (tak, dostępny w terminalu, bo ludziska tak kombinują, że oddają gdzie indziej rower, a później wpinają go w innej stacji – i tak NextBike to wykryje i zrobi jazdę takiemu użytkownikowi). Wypożyczyłem ten jedyny rower i… na końcu Krakowskiej odpadło od niego przednie światło… Wcale nie szarżowałem, jechałem normalnie, samo odpadło na zakręcie. Wracając o 18 na Ratajach były w stacji aż cztery rowery.
Kurde ludzie te rowery nie mają służyć do wycieczek nad Maltę czy Rusałkę, a do przemieszczania po mieście – widać, że nie wszyscy załapali o co chodzi.

Na 27 grudnia roweru pilnował taki oto gad:
Zamiast węża w kieszeni... © kamilzeswaja

Strzeszyńskie ciemności

Piątek, 19 października 2012 · dodano: 19.10.2012 | Komentarze 2

Centrum – Sołacz – Rusałka – Strzeszyn – J.Strzeszyńskie – Rusałka – Sołacz – Centrum

Wyjazd 18:00. Jestem zaskoczony jak wiele osób jeździ po ciemku na rowerze w Poznaniu. Nie będę się dzisiaj rozpisywał co mnie wkur…, znaczy zdenerwowało, że musiałem się wyżyć na szlaku w ciemnościach, bo na polską służbę zdrowia szkoda słów. Z resztą jakby nie patrząc sam stanowię jej cząstkę.
Na strzeszyńskim molo nie byłem sam. Przede mną zjawiła się tam parka na singlach ze starych kolarzówek i dwóch gości na rowerach słuchających poznańskiego hip-hopu z telefonu z czego jeden miał przednie oświetlenie, a drugi nie posiadał go wcale. Ruszyliśmy w piątkę w stronę Centrum, ale nikt nie dotrzymał mi tempa :P

Za to dzisiaj, mimo słabych baterii, zadziałał mi pulsometr. Dane z niego:
Time: 1:15
In HR zone: 0:33 h (33%)

Jezioro Rusałka © kamilzeswaja

Ciemność widzę © kamilzeswaja

Jezioro Strzeszyńskie © kamilzeswaja

Night biking

Czwartek, 18 października 2012 · dodano: 18.10.2012 | Komentarze 5

Centrum – Malta – Rataje – Centrum – Sołacz – Centrum

Wyjazd 20:00. 18 października i 18°C. Dzisiaj sprawdzałem czy tanie może być dobre. Brat kupił mi lampkę, która w końcu oświetla moją drogę po zmroku, a mianowicie Falcon Eye 1W Fe-1WL. Brat ma identyczną i sobie chwali, więc też się zdecydowałem – za tą cenę warto.

Dzisiaj rano można powiedzieć, że uratowałem zasobność niejednego portfela rowerzysty (pieszych też). Idąc z Lidla do pracy wyprzedził mnie strażnik miejski jadący na rowerze i stanął za latarnią ok. 20 m przed skrzyżowaniem i zaczyna sobie wypisywać bloczki na mandaty. Podchodzę do niego i pytam się wprost:
"Dlaczego Pan ukrywa się za latarnią i szuka frajerów spieszących się rano?"
On na to: "Przecież mam kamizelkę"
Ja: "Co czwarty rowerzysta jeździ teraz w kamizelce, a pana nie widać za tej latarni" i poszedłem.
Będąc w połowie skrzyżowania zauważyłem, że strażnik pojechał kawałek dalej, tak że można go było dostrzec. Nic bym się nie odzywał, ale wkurza mnie to jak ustawiają się na strażnicy miejscy na skrzyżowaniu Zamenhofa i Piłsudskiego w miejscach gdzie wcale ich nie widać, np. za krzakami przy aptece.