avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Lipiec, 2019

Dziewicza Góra

Niedziela, 28 lipca 2019 · dodano: 28.07.2019 | Komentarze 3

Prognozy pogody i alerty RCB pokrzyżowały mi plany na dzisiejszy dzień. Miała być poranna setka, ale wczoraj wieczorem odpuściłem sobie i nie ustawiałem budzika. Trudno jeszcze będzie okazja, ale za to rano biegałem za synem na rowerku biegowym i idzie mu całkiem nieźle. Mimo natłoku prac remontowych w domu postanowiłem wyskoczyć ma moją standardową trasę z wjazdem na Dziewiczą Górę.

Piątek, 26 lipca 2019 · dodano: 26.07.2019 | Komentarze 1

II zmiana, trasa niezmienna. Do roboty jechałem pod wiatr, ale za to podmuchy pomagały trochę podczas powrotu. W Centrum Poznania jestem ok 20:50, zachód słońca dziś był o 20:54. W sierpniu chcąc robić taką samą trasę będę musiał zaprzęgać Convoya na baranka :)

Jutro dzień bez roweru. Mam plan na niedzielę, ale zobaczę czy wypali, bo trochę prac w domu na weekend mi się uzbierało.

Czwartek, 25 lipca 2019 · dodano: 25.07.2019 | Komentarze 1

Trasa bardzo zbliżona do wczorajszej. W Mielnie spowolnili mnie trochę żniwiarze, czyli zestaw kombajn i traktor z przyczepą (można zobaczyć w tle zdjęcia poniżej). Kombajn jechał całą szerokością drogi, więc wyprzedzanie było ryzykowane, nie obyło się bez ostrego hamowania, ale udało się. Nie wiem jak mijał się z samochodami z naprzeciwka. W robocie zapierdziel (a niby wakacje), a leków, których nie było, tak ciągle nie ma. Powrót tradycyjnie przez Wierzonkę, Mielno i Koziegłowy w niezłym tempie.

Środa, 24 lipca 2019 · dodano: 24.07.2019 | Komentarze 3

Szybki dojazd i powrót z pracy. Kilka razy wspominałem o nowej DDRce w Koziegłowach, ale nigdy nie wrzuciłem zdjęcia, więc nadrabiam zaległość. Mnóstwo piachu leży jeszcze na tym drogowym przybytku, ekipy budowlanej już nie ma, oznakowanie jest. Myślę, że do zimy posprzątają...

W niedzielę z synem ćwiczyliśmy jeżdżenie na rowerku biegowym. Jak na pierwszy raz poszło całkiem nieźle. Godzina jazdy, w trakcie której młody zrobił kilka kółek na Placu Wolności i okrążył Stary Rynek (sam chciał tam iść). Po godzinie musiałem za nim biec. Kolejne próby w przyszłym tygodniu. Kellys Kite 12 Race podobał mi się już kilka lat temu, jako jeden z nielicznych wygląda jak prawdziwy rower, a nie jak jakaś zabawka. Syn dostał rowerek na roczek, bo importer podniósł znacznie ceny (ja zapłaciłem 320 zł, a teraz ten sam model kosztuje katalogowo 529 zł), więc szukałem modelu jeszcze po starych cenach. Kross wypuścił na ten rok podobny odpychacz w dużo niższej cenie. Po półtora roku oczekiwania i próbach jazdy w domu, młody dorósł i teraz sam może śmigać.

Kilka moich spostrzeżeń dotyczących rowerków biegowych. Jeśli ktoś chce wsadzić młodsze dziecko niż 2,5 roku na taką maszynę, to proponuję zakup mniejszego i lżejszego rowerka z blokadą skrętu kierownicy, np. Punky LR M. Niby odpowiednim wiekiem na przesiadkę z biegówki na rower z pedałami jest wiek 4-6 lat. Nie pamiętam kiedy ja jeździłem już sam na moim Romecie Smyku, ale jak szedłem do zerówki, to jeździłem już na pewno.

Dziewicza Góra

Sobota, 20 lipca 2019 · dodano: 20.07.2019 | Komentarze 2

Poranny wypad na Dziewiczą Górę. Nie wiedzieć dlaczego po wczorajszym weselu obudziłem się o 6:00. Wyprowadziłem psa, zrobiłem zakupy w piekarni i wyszedłem na rower

Raport z dróg gminy Czerwonak: nowa droga koło cmentarza nie ma jeszcze oznakowań poziomych i pionowych, a tak to wszystko chyba gotowe, w lesie od pomnikowej sosny do Kicina będzie kończona szutrówka - teraz jest poszerzana i zaorana, nowa kostkowa DDRka w Koziegłowach jeszcze nie jest skończona.

Wiatr zmienny

Czwartek, 18 lipca 2019 · dodano: 18.07.2019 | Komentarze 2

Dojazd do pracy i powrót. Zapowiadali umiarkowany wiatr ze zmiennych kierunków. No i oczywiście do pracy jechałem pod wiatr ze wschodu i z pracy jechałem pod wiatr z północnego-zachodu. W sumie do Gruszczyna miałem jechać przez Koziegłowy i Wierzonkę, ale za późno psa wyprowadziłem i nie miałem już czasu na poranne kręcenie. Po robocie też trzeba było wracać prosto do domu, bo umówiłem się na szczepienie młodego przeciwko meningokokom.

Pozdrawiam antyszczepionkowców! Zwłaszcza tych których dzieci nie zostaną przyjęte do żłobka czy przedszkola, a jak już to wylądują w szpitalu z jakąś dawno zapomnianą chorobą.

Środa, 17 lipca 2019 · dodano: 17.07.2019 | Komentarze 1

Dojazd do pracy na moim plastikowym rowerze wariantem terenowym, czyli przez stawy w Antoninku i szuterek przy Jeziorze Swarzędzkim.
Dzisiaj pogadałem ze starym znajomym, przedstawicielem farmaceutycznym, który też od niedawna jeździ na rowerze i był m.in. na Singletrack Glacensis.

A nad Maltą dorośli bawią się w piasku.

Teraz zdenerwuję Trollkinga: jutro jadę szosą :D

Obiecanki macanki

Wtorek, 16 lipca 2019 · dodano: 16.07.2019 | Komentarze 1

Dojazd do pracy i powrót podobnym wariantem jak wczoraj tyle, że na szosie. Rano pojechałem fragmentem Lechickiej (bo mogłem i przeżyłem), a wracając (oprócz nieustannej walki z wiatrem) zmierzyłem się z wierzenickim podjazdem na blacie.

Trochę się cieszę, że wiało nie tylko w trakcie mojego urlopu :P Od jutra ma się pogoda poprawiać. Fajnie, bo mamy plany weselne na ten weekend.

Teraz trochę info z branży farmaceutycznej. Zapewne słyszeliście komunikaty MZ, że brakujące od dwóch miesięcy leki (kilkaset pozycji) są już dostępne. Po części jest to prawda, pojedyncze opakowania można upolować w hurtowniach,  ale i tak to nie rozwiązuje problemu większości deficytów jak nie było tak nie ma. Na infolinii MZ nikt nie odbiera, z resztą nie wiem co by mieli powiedzieć niż to co można znaleźć na stronie ktomalek.pl, którą polecam, bo działa dobrze i można szukane leki w aptekach podpiętych pod OSOZ (czyli większość).

Poniedziałek, 15 lipca 2019 · dodano: 15.07.2019 | Komentarze 3

Urlop się skończył, a ja z żoną dogadałem się, że w tym tygodniu ona będzie zawoziła dziecko do żłobka, a ja będę odbierał. Ze względu na masakrę komunikacyjną w Poznaniu związaną z remontami (głównie koliduje mi remont na Rondzie Śródka) ten tydzień, w większości będę dojeżdżał do pracy rowerem.

Powrót nieco na około :)

A jutro chyba pojadę szosą.

Dębogóra

Czwartek, 11 lipca 2019 · dodano: 11.07.2019 | Komentarze 4

Mój urlop dobiega końca. Nie tak miał wyglądać, według planów mieliśmy znów odwiedzić Węgry. Zapewne teraz bym siedział w jednej z egerskich winnic wspominając jak to elegancko było parę dni wcześniej na termach w Miszkolcu...
Ale nic, wróćmy na ziemię, niektórych sytuacji nie da się przewidzieć. Na całe szczęście mogliśmy anulować rezerwacje i nie straciliśmy pieniędzy. Chyba w najbliższym czasie zbyt dokładnie poznam ziemię gostyńską.
Co do trasy to była to wieczorna pętla przez Koziegłowy, Dębogórę i Kobylnicę. Wstępnie planowałem jechać dookoła Jeziora Kowalskiego, ale za późno wyjechałem. W Koziegłowach stanęły już oznakowania drogi pieszo-rowerowej z kostki, ale kupy piachu zostały i nie da się po tym bezpiecznie jechać. Według mnie pospieszyli się ze znakami, albo powinni je zasłonić do skończenia prac. Dwukrotnie zostałem strąbiony przez kierowców, z czego jeden raz przez uczestnika imprezy z super samochodami. No dobra nie jechałem przy prawej krawędzi, ale na oponach 23C przy taki stanie dróg jaki mamy czasami nie da się bezpiecznie poruszać przepisowo.