avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Grudzień, 2023

Ostatni raz

Niedziela, 31 grudnia 2023 · dodano: 31.12.2023 | Komentarze 1

Dotarłem do "rowerowej mety" w 2023 roku. Tradycyjne podsumowanie roku będzie jak zwykle jutro.

Dzisiaj dokręciłem do sześciu tysięcy kilometrów przejechanych w tym roku. Mogłem zrobić to wcześniej, ale zostawiłem sobie celebrowanie tego dystansu na Sylwestra. Pogoda sprzyja, więc ludzi na dworze mnóstwo: spacerujących, biegaczy, rolkarzy i jeżdżących na rowerach. Co niektórym było nawet za ciepło.

Ostatni raz w 2023

Komuś słoneczko przygrzało.
Komuś słoneczko przygrzało

Szutry w Kobylimpolu

Zalewana Wartostrada

Pigulorz na I zmianę

Piątek, 29 grudnia 2023 · dodano: 29.12.2023 | Komentarze 1

Rano ciemno, mokro i wietrznie. Powrót, tak jak wczoraj, pod wiatr.

W Warcie podnosi się poziom wody, rano woda była jeszcze w korycie, ale jak wracałem to Kanał Ulgi wylewał w kilku miejscach na Wartostradę.

Dębogóra

Pola pod Karłowicami

Wartostrada

Kanał Ulgi wylewa

Pigulorz na II zmianę

Czwartek, 28 grudnia 2023 · dodano: 28.12.2023 | Komentarze 1

Trochę zaskoczyły mnie nocne opady deszczu, większość dróg nie przeschła do mojego dopołudniowego wyjazdu. Do pracy pojechałem na około. Powrót pod wiatr.

Kicin

Most Jordana

Trzej Królowie

Święta, święta i...

Środa, 27 grudnia 2023 · dodano: 27.12.2023 | Komentarze 3

...do roboty. Dzisiaj międzyzmiana, czyli w jedną stronę jechałem przy świecącym słońcu, a wracałem przy blasku księżyca. Mając niewiele kilometrów do pokonania w celu osiągnięcia okrągłego dystansu pokonanego w tym roku, zarówno do pracy, jak i po, dzisiejszy dystans pokonałem jadąc na około.

Pola pod Wierzonką

Feoga Kobylnica - Wierzonka

Kliny

Rynek Śródecki

W Święta Gwiazdorek był, nawet bogaty. A ja dołączyłem do rodziny Galaktyki. W luty kupiłem żonie S23, a teraz sobie sprawiłem wersję dla biedaków, czyli S23 FE, ale za to w ekskluzywnym kolorze.

Rogalinek

Sobota, 23 grudnia 2023 · dodano: 23.12.2023 | Komentarze 1

W grudniu z reguły cierpię na przewlekły brak wolego czasu. Urodziny syna (ten zawsze ma imprezę na którą czeka cały rok), opłatek firmowy (dzień z życia wyjęty), goście na Święta do nas już przyjechali plus pogoda często krzyżująca plany. Nie ma lekko.

Dzisiaj plan napięty, jedyną opcją było wyjście na rower przed wschodem słońca. Prognozy pogody mówiły o ujemnej temperaturze o poranku. Na szczęście jak wstałem było na plusie i drogi były suche.

Wiatr masakrował całą drogę. Starałem się unikać otwartych przestrzeni, ale niewiele to dawało. Telefon wskazywał mi, że odczuwalna temperatura to -5 st.C. O 8:00 wylądowałem na nadwarciańskich wałach w Rogalinku. Wschód słońca był piękny.

Wschód słońca nad Wartą w Rogalinku.

Wschód słońca nad Rogalinkiem

Kubalin

Głuszyna

Greiserówka

Wtorek, 19 grudnia 2023 · dodano: 19.12.2023 | Komentarze 1

Jak na pierwszy dzień astronomicznej zimy to od rana pogoda była przyzwoita. Powiedziałbym, że nawet ciepło było. Drogi suche, miejscami wiało, ale nie za mocno.
Za cel obrałem betonową drogę przez WPN, czyli Greiserówkę. I wszystko było fajnie, dopóki jakiś baran w Punto z tablicami PGN o mały włos rozjechałby mnie na krzyżówce w Komornikach.

Greiserówka

Tour de Kowalskie

Niedziela, 17 grudnia 2023 · dodano: 17.12.2023 | Komentarze 1

Poranny wypad. Ostatnio walczyłem z wirusami w moim organizmie, więc dokładając do tego kiepską pogodę o rowerze nie mogło być mowy. Rano drogi były mokre po nocnych opadach, na szczęście nie chlapało spod kół.

Pan Peryskop
Pan Peryskop stanął na Placu Kolegiackim w Poznaniu. Pomysł niby RM Stare Miasto. Nie wiem czy finansowanie (nie pierwsze) promocji graficiarza za publiczne pieniądze to dobry pomysł.

Zalew Kowalskie

Dębogóra

• Temperatura -3.0°C
  • Sprzęt Kross Level 4.0

Poranek w Puszczy Zielonce

Niedziela, 3 grudnia 2023 · dodano: 03.12.2023 | Komentarze 1

Nasypało w nocy białego. Wyjście na rower w mieście do łatwych nie należał, dlatego wiedząc dzień wcześniej, że będzie śnieżnie, zaplanowałem, że przed wschodem słońca zamotuję bagażnik rowerowy na samochód i pojadę do Tuczna. Droga nie była łatwa, bo większość jezdni była nieodgarnięta, a między Kobylnicą a Tucznem ciężko było zorientować gdzie jest droga, a gdzie zaczyna się pobocze.

Po lesie jeździło się przyjemnie, świeży śnieg zapewniał dobrą przyczepność, a na głównych duktach Puszczy Zielonki można było się nawet nieźle rozpędzić. Problemem były koleiny w miejscach gdzie były wycinki. Kilka razy załamał się pode mną lód w kałużach, które pokryte były kilkucentymetrową warstwą śniegu. Widoki piękne, a i kilka razy spotkałem stadka saren. Obyło się baz gleby, wyjazd niespieszny, ale udany.

Leśna droga Tuczno - Zielonka

Pławno

Droga Pławno - Tuczno

Tuczno
Wracając około 10:00 drogi było wciąż zaśnieżone.

Kategoria Puszcza Zielonka

• Temperatura -4.0°C
  • Sprzęt Kross Level 4.0

Pigulorz na sobotę

Sobota, 2 grudnia 2023 · dodano: 02.12.2023 | Komentarze 1

Sobota pracująca, powinien być dodatek za dojazdy w niesprzyjających warunkach. Asfalty czarne, ale mnóstwo soli na nich, więc jako opcję dojazdu wybrałem boczne drogi przez Janikowo, Mechowo i Wierzenicę. Rano mijałem samych biegaczy, po południu już kilku rowerzystów spotkałem.

Od paru dni jest otwarty tunel pod torami kolejowymi w Kobylnicy. Można przejść pieszo lub przejechać rowerem. Dla samochodów ma być udostępniony jeszcze w tym roku.