avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Grudzień, 2015

• Temperatura -2.0°C

969

Czwartek, 31 grudnia 2015 · dodano: 31.12.2015 | Komentarze 1

Dwudniowe testy Superiora XP969 zakończone. Rower jedzie jak czołg - po wszystkim co mu stanie na drodze :)
Rewelacyjna waga (10,5 kg), karbonowa rama, sztywne osie thru-axle, napęd 2x10, sprawiają, że na tym rowerze jeździ się wyśmienicie, chyba, że wieje mroźny wmordewind taki jak dziś - na to chyba nie ma rady.
Start o 8:00, kierunek: Dziewicza Góra - podjazd i zjazd bezproblemowy, dalej leśnymi i polnymi drogami do Swarzędza zjeść śniadanie u rodziców i założyć dodatkową parę skarpet. Brat w tym czasie mógł przetestować Superiora. Później pojechałem do Kostrzyna na herbatkę u koleżanki z pracy - jej mąż się zachwycał rowerem.

Trasa: Poznań - Czerwonak - Dziewicza Góra - Kicin - Kobylnica - Swarzędz - Kostrzyn - Gowarzewo - Tulce - Poznań

Superior XP969
Superior XP969 © kamilzeswaja

Dziewicza Góra © kamilzeswaja

Podziękowania dla firmy Total-Sport za możliwość przetestowania roweru. Więcej o rowerze w czeskim teście.

Rowerowe podsumowanie 2015 roku

Rok 2015 rozpocząłem tradycyjnie od Noworocznego Spotkania Rowerzystów nad poznańską Rusałką, po którym wybrałem się ze Sławkiem na poligon. Tak jak rok temu zima rozpieszczała rowerzystów i można było nabijać kilometry na rowerze.
W maju ponownie wystartowałem w Kostrzyn MTB Maraton, gdzie na dystansie Hobby zająłem trzecie miejsce.
Na przełomie lipca i sierpnia wraz z bratem wybraliśmy się do Szczecina. Objechaliśmy wyspę Uznam, dookoła Jezioro Miedwie i pokręciliśmy trochę po Niemczech. W połowie sierpnia żona pozwoliła zabrać mi rower na działkę pod Powidzem, wtedy zaliczyłem min. Ślesin. Wrzesień to głównie dwudniowy wypad z bratem w góry. Objechaliśmy Singltreki po stronie czeskiej i polskiej. A wcześniej pół miesiąca walczyłem z przeziębieniem.
W tym roku zaliczyłem kilka nowych miejsc w okolicach Szczecina, w styczniu, marcu, czerwcu, sierpniu i październiku.
W grudniu najważniejszym wydarzeniem było Spalanie Świątecznego Tłuszczyku, które zorganizowane było przez SwajBikeTeam.
Podsumowując. W 2015 roku przejechałem na rowerze ponad 5100 km. To tyle ile zaplanowałem w styczniu. Biorąc pod uwagę mój system pracy i liczne podróże, uważam to za dobry wynik. To także mój pierwszy pełny sezon na rowerze szosowym, którym przejechałem 1448,6 km. W przyszłym roku na Speedsterze mam zamiar przejechać więcej kilometrów, choć nie traktuje tego roweru jako podstawowego.
W styczniu powiększy się moją stajnia rowerów (szczegóły wkrótce). Nie planuje ile kilometrów przejadę w przyszłym sezonie, mam zaplanowane jedynie kilka wypadów: w Góry Izerskie, Lubuskie i może nad morze.

Pozdrawiam użytkowników Bikestats i z okazji Nowego Roku życzę wszystkim czerpania radości z każdego wyjazdu.

• Temperatura -2.0°C

TEST SUP

Środa, 30 grudnia 2015 · dodano: 30.12.2015 | Komentarze 1

Dzięki firmie Total-Sport dostałem do dyspozycji rower Superior XP969 na sezon 2016. Dwa dni będą spędzone na kręceniu korbą karbonowego twentyninera. Szczegóły jutro...

Superior XP969
Superior XP969 © kamilzeswaja

SPALANIE ŚWIĄTECZNEGO TŁUSZCZYKU

Niedziela, 27 grudnia 2015 · dodano: 27.12.2015 | Komentarze 1

Druga edycja spalania zdobytych podczas minionych świąt kilogramów zorganizowana przez SwajBikeTeam. Start i meta zlokalizowana była tym razem na Rynku w Swarzędzu. A po objechaniu szlaków Puszczy Zielonka, tak jak w zeszłym roku przerwa na ognisko była w Wiśniczówce w Tucznie.

Strzeliło mi 5000 km w tym roku :)

Spalanie Świątecznego Tłuszczyku - SwajBikeTeam

Kategoria >50, Puszcza Zielonka

WPN

Niedziela, 20 grudnia 2015 · dodano: 20.12.2015 | Komentarze 2

Trasa: Poznań - Luboń - Puszczykowo - Pożegowo - J.Góreckie - Jeziory - Jarosławiec - Wiry - Luboń - Poznań
Start: 8:00.
Kierunek: Wielkopolski Park Narodowy.
Pogoda: słonecznie, ciepło, lekki wiaterek, opadająca mgła, na drogach mokro.

Po drodze spotkałem mnóstwo rowerzystów i biegaczy, a na szlakach w WPNie miejscami trzeba uważać bo jest ślisko na liściach.

Wyspa Zamkowa
Wyspa Zamkowa © kamilzeswaja
Kategoria WPN

Poniedziałek, 14 grudnia 2015 · dodano: 14.12.2015 | Komentarze 0

W weekend nie udało mi się wyskoczyć na Dziewiczą Górę (byliśmy na parapetówce, a poza tym pogoda była do bani, więc nie ma czego żałować). W chwili obecnej jazda ulicą Gdyńską dostarcza więcej emocji niż podjazd pod Dziewiczą Górę. Na przykład przed tobą wyjedzie koparka albo jakiś większy sprzęt, a wielkie remonty zapewne zakończą się tak jak na Dolnej Wildzie, czyli będzie piękny asfalt, jako droga dojazdowa dla ekip z wodociągów...

Na Dziewiczej Górze też się trochę dzieje. Wylano już asfalt na dojeździe do parkingu przy Dziewiczej Bazie i tworzona jest nowa ścieżka prowadząca do wieży obserwacyjnej.

Szachty

Sobota, 12 grudnia 2015 · dodano: 12.12.2015 | Komentarze 3

Dzisiaj z samego rana zaliczyłem miejsce trochę zapomniane przez ostatnie lata i nieznane wielu poznaniakom. Na szczęście poznańskie szachty są rekultywowane, spora część ścieżek jest już wyasfaltowanych, ławki są co kawałek, a opuszczone cegielnie dodają uroku temu miejscu.

Rusałka

Piątek, 11 grudnia 2015 · dodano: 11.12.2015 | Komentarze 0

Wypad nad Jezioro Rusałka przed pracą. Planowałem jeszcze rundę przez Cytadelę, ale złapałem laczka w przednim kole i wróciłem bezpośrednio do domu.

Miasto

Czwartek, 10 grudnia 2015 · dodano: 10.12.2015 | Komentarze 0

Wyjazd po 16:00. W zasadzie jazda w zupełnych ciemnościach. Runda wokół Jeziora Maltańskiego i powrót przez Szeląg. Wartostrada rośnie w oczach :)

Puszcza Zielonka

Środa, 9 grudnia 2015 · dodano: 09.12.2015 | Komentarze 0

Wypad do Puszczy Zielonka przed pracą. Celem było objechanie trasy zaplanowanej na przyszłoroczny rajd firmowy. Start i meta ma być na Dziewiczej Bazie.

Jezioro Czarne

Dziewicza Baza © kamilzeswaja
Kategoria >50, Puszcza Zielonka

Niedziela, 6 grudnia 2015 · dodano: 06.12.2015 | Komentarze 0

Rytualny wyjazd na Dziewiczą Górę jak w każdy niedzielny poranek.

W Czerwonaku wykręciła mi się śruba w tylnej przerzutce, nie miałem ze sobą narzędzi, prowizorycznie poskładałem wszystko do kupy i ruszyłem w stronę Dziewiczej Bazy z nadzieją, że spotkam jakiegoś rowerzystę z imbusami. Niestety jak na złość dzisiaj ani na dole, ani na Dziewiczej Górze nie było nikogo z rowerem.
Z trzeszczącą przerzutką postanowiłem wrócić. Pierwszego rowerzystę z kluczami spotkałem w Koziegłowach i ostatnie kilka kilometrów przejechałem już pewien, że mi się nie rozsypią klamotów na jezdnię.