Kostrzyn MTB Maraton

Niedziela, 17 maja 2015 · dodano: 17.05.2015 | Komentarze 3

Druga edycja Kostrzyn MTB Maraton. W tym roku zawody podzielono na cztery dystanse: HOBBY (23 km), MEGA (50 km), MINI (33 km), RODZINNY (13 km), a także BABY RACE dla najmłodszych. Z bratem i kolegą Rafałem zdecydowaliśmy się starować na dystansie HOBBY, ponieważ trasa był praktycznie identyczna jak w zeszłym roku na MINI, a konkurencja dużo mniejsza.
Panie ustawiły się w pierwszym rzędzie (wśród nich Joanna), po czym zostały wyprzedzone i do Glinki Szlacheckiej tworzyliśmy męską grupę ośmiu osób. Na ostatnim podjeździe w Starej Górce brata dopadł kryzys, a ja dalej pognałem z Rafałem, którego prowadziłem przez las. Chwilę za nami jeszcze ktoś się trzymał, ale ostatnie nie utrzymał naszego tempa. Za Kociałkową Górką Rafał przyspieszył doszedł Mariusza Kędziorę (Agrochest Team), dalej trzymałem się za nimi około 100 - 150 m. Na kładce w Sielcu doszedłem ich obu, Mariusza wyprzedziłem, widząc cały czas przed sobą Rafała. Koło Greysa trochę źle pojechałem, ale miejsca nie straciłem, a dalej ciągle powiększałem przewagę na tyle, że na prostej Libartowo-Iwno nie widziałem już nikogo za sobą. Za wiaduktem z S5 organizator zmienił trasę - zjazd w pole (SIC!), a ja przeleciałem zjazd i straciłem parę sekund.
Ostatecznie wygrał Rafał Borecki z Gniezna, Rafał był drugi, a ja trzeci. Mateusz dotarł na metę siódmy.

Podsumowując. Na dystansie Hobby nie było wycieniowanych chłopaków na rowerach za kilkanaście tysięcy PLNów, przez co tak nieregularnie jeżdżąca osoba jak ja mogła powalczyć o dobre miejsce.