avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Czerwiec, 2021

Z przedszkola...

Wtorek, 29 czerwca 2021 · dodano: 29.06.2021 | Komentarze 1

...pojechaliśmy na burgera i frytki nad Wartę, a później na plac zabaw na Cytadeli.

Kategoria Z przyczepką

"Wszyscy idziemy na Plac Wolności"...

Poniedziałek, 28 czerwca 2021 · dodano: 28.06.2021 | Komentarze 1

...by tam pojeździć na rowerach. Pierwszy wspólny wypad na rowery z synem. Co prawda tylko na Plac Wolności, ale zawsze. Gdyby nie upał zapewne byśmy pojeździliśmy dłużej, a poza tym mecz Chorwacja - Hiszpania się zaczął.

Pałuki z Mirkiem

Niedziela, 27 czerwca 2021 · dodano: 27.06.2021 | Komentarze 1

Jakiś czas temu (dokładnie kilka miesięcy temu) Mirek odezwał się do mnie, że ma ochotę na wspólną rowerową rundkę. Niedzielę rano miałem wolną, a na Pałukach do zaliczenia została mi jeszcze południowa i centralna cześć tego regionu. Długo się nie zastanawiając połączyłem obietnicę wspólnej jazdy z gminobraniem. Trasę na szybko wykreśliłem w piątek, a umówiliśmy się w Swarzędzu na 6:30 i moim samochodem pojechaliśmy do Janowca Wielkopolskiego.

Od dawna po głowie chodziło mi Wapno i tamtejsza nieczynna kopalnia soli. Jeśli ktoś nie wie dlaczego jest nieczynna to niech sobie wygoogluje co tam się wydarzyło ponad czterdzieści lat temu. Cześć budynków pokopalnianych jest zagospodarowana, więc niedzielny poranek wydaje się być najodpowiedniejszą porą na eksploracje tego miejsca, żeby nie zostać zauważonym. Niestety nie udało nie nam dostać do dzwigu szybu górniczego.

Wyszła niespełna siedemdziesięciokilometrowa runda po asfaltach, szutrach, brukach i zarośniętych polnych drogach. Trasa idealna na gravela, dlatego pojechaliśmy na góralach :P

Mirek nie wziął Rutinoscorbinu

Plac Wolności w Janowcu Wielkopolskim

Północne Pałuki

Niedziela, 20 czerwca 2021 · dodano: 20.06.2021 | Komentarze 1

Pałuki to historyczny i kulturowy region na granicy Wielkopolski i Kujawsko – Pomorskiego. W Żninie byłem, Margonin i Szamocin w zeszłym roku zaliczyłem z przyczepką, trzeba było pojechać dalej. W sumie miałem tam być wczoraj, ale zaspałem, z resztą dzisiaj też budzika nie usłyszałem i wstałem później niż planowałem. Dojazd drogą S5 zajmuję chwilę, a starą drogą nie chciałoby mi się jechać.

W Szubinie zameldowałem się przed ósmą. Trasą ułożyłem sobie w piątek, wgrałem w MIO, więc nie błądziłem. Atrakcji na trasie było kilka: murale, drewniane rzeźby, pomniki przyrody czy miejsca upamiętniające ofiary wojny.

Trzy nowe gminy wpadły do kolekcji.

Przy Rynku w Szubinie można podziwiać mural przedstawiający przedstawiający tradycyjną chatę pałucką

W Paterku drogą szutrową można dotrzeć do

prywatnego muzeum komunikacji.

Muzeum Ziemi Krajeńskiej w Nakle nad Notecią

Z Nakła do Potulic prowadzi nienaganna ścieżka rowerowa - w sumie nawet dobrze, bo jechało się w cieniu.

Noteć

W Brzóskach na czterech ścianach chat znajdują się murale inspirowane obrazami Vincenta van Gogha, a w całej wiosce można znaleźć drewniana rzeźby przedstawiające różne postacie. Super sprawa, wcześniej nie słyszałem o tym miejscu, a odzywają się tu między innymi warsztaty rzeźbiarskie.

Nie zboczyłem z kursu, bo wole niegrzeczne.

Więcej zdjęć na Ojciec na rowerze.

​Commuting

Piątek, 18 czerwca 2021 · dodano: 18.06.2021 | Komentarze 1

Kto śledzi moją stravę, ten wie, że dzisiejszą jazdę miałem podzieloną na trzy raty. Rano musiałem odstawić samochód do ASO na naprawę gwarancyjną, a po drodze odwieść syna do przedszkola. Authora zapakowałem na bagażnik dachowy i pojechałem, więc z serwisu do pracy wyszło mi niecałe 10 km. Po południu grzało nieźle, dlatego na Osiedle Warszawskie po samochód pojechałem wzdłuż Jeziora Swarzędzkiego i stawy w Antoninku. Rower znów wylądował na dachu samochodu, gdzie pod domem podczepiłem przyczepkę i pojechałem do przedszkola. Ze względu na upał dzisiaj było bez atrakcji po drodze.

Pigularz na II zmianę

Czwartek, 17 czerwca 2021 · dodano: 17.06.2021 | Komentarze 3

Coś w korbie zaczęło strzelać. Strzelało mi też w Superiorze i w Scottcie, więc się ogarnie.

Dwa tysiaki puknęły w tym roku. Szału nie ma, ale lato jeszcze przed nami.

Do przedszkola

Czwartek, 17 czerwca 2021 · dodano: 17.06.2021 | Komentarze 0

Dętkę udało się załatać i mozna było jechać do przedszkola.

Rundka z przedszkola

Środa, 16 czerwca 2021 · dodano: 16.06.2021 | Komentarze 1

Po odebraniu syna z przedszkola pojechaliśmy Watostradą do Parku Rataje zobaczyć młode ropuchy zielone. Okazało się ze stawki trochę zarosły i nie było widać ani kijanek, ani małych ropuszek. Stawierdziliśmy, że zgłodnieliśmy, więc udaliśmy się na żarcie przy Wartostradzie. Burgery dobre, ale bez szału.

Na koniec w samym Centrum złapaliśmy laczka, ale udało się dojechać na resztce powietrza.

Przedszkole plus księgowa

Wtorek, 15 czerwca 2021 · dodano: 15.06.2021 | Komentarze 0

Odebrać przedszkolaka

Poniedziałek, 14 czerwca 2021 · dodano: 14.06.2021 | Komentarze 3

Po przedszkolu pojechaliśmy zobaczyć opuszczające stawek na Cytadeli ropuszki szare.