avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Sierpień, 2019

Poniedziałek, 26 sierpnia 2019 · dodano: 26.08.2019 | Komentarze 5

Upał, ale podczas powrotu przyjemne 25 st. C. Zapewne był to jeden z ostatnich powrotów z II zmiany na około przez Kicin i Koziegłowy. Słońce zachodzi przed 20:00, więc wracam już w ciemnościach. 500 km wykręcone w sierpniu, idzie lepiej niż myślałem w styczniu.

Grodzisk - Poznań

Niedziela, 25 sierpnia 2019 · dodano: 25.08.2019 | Komentarze 2

Zmiana planów i szpital w domu
Wypad do Grodziska Wielkopolskiego zaplanowałem na zeszłą niedzielę, ale musiałem przełożyć plany. Żona walczyła z anginą, którą mnie tez uraczyła, pies zaniemógł na tylne łapy, więc trzeba było go wnosić po schodach, a młody ma zielony katar, o reszcie już nie chce mi się wspominać.

Patologiczny pociąg
O 6:15 wsiadłem do pociągu KW Wągrowiec - Wolsztyn i już na samym początku musiałem się wkur....ć.  Miejsce na rowery zastawione walizkami jakiś gości wyglądających jakby zostali wypuszczeni z zakładu karnego. Pytam się grzecznie czy można zabrać te walizki, a facet mi z tekstem, że nie (siedząc obok ciapowatej konduktor). No to ja na to, że opieram o nie rower bo do tego jest przeznaczone to miejsce - łaskawie zabrał walizkę z plecakiem. Rower udało mi się zmieścić między jedną walizkę (gości przesiadł się po przejechaniu trzech stacji jak widział, że niewygodnie mi jest tak stać i trzymać rower), przednie koło oparłem o nogę kolegi tego od walizki. Ponad pół pociągu było puste, więc zachowanie tych ludzi było słabe, z resztą w tramwajach jak jadę z synem w wózku spacerowym to też często nie ustępują miejsca (ostatni motorniczy wysiadł i wygodni ludzi z miejsca przeznaczonego na wózki), mniejsza już z kulturą, ale chodzi też o bezpieczeństwo podróży. Z reszta jak wracałem kiedyś z Wolsztyna pociągiem tej samej relacji z rowerem to konduktorka chciała mi doliczyć opłatę za niekupienie biletu w kasie. Oczywiście dokształciłem ją.

Woda Grodziska - smak dzieciństwa
W samym Grodzisku byłem chyba pierwszy raz. Pamiętam jak za dzieciaka w domu piło się wodę grodziską ze szklanych butelek, oczywiście na wymianę. Latałem z płócienną siatką i pustymi butelkami do sklepu po nowe napoje. Dobre były.
Samo miasto, a zwłaszcza centrum z niską zabudową robi bardzo pozytywne wrażenie brukowane, równe uliczki mają swój klimat.

Powrót, ale nie krajówką
Wymyśliłem sobie, że trasę do Poznania pokonam drogami wojewódzkimi, lokalnymi i szutrowymi. Gdyby nie przeszkadzający wiatr w pysk, to jechałoby się całkiem sympatycznie. Przy okazji zaliczyłem trzy nowe gminy.

Studnia Bernarda w Grodzisku

Zdjęcie z rynkiem w tle obowiązkowe.

Muzeum Ziemi Grodziskiej

Piwo z Grodziska można teraz kupić w Lidlu.

Kamieniec

Drewniany kościół w Granowie

Zaliczone dzisiaj szutrowe odcinki były bardzo sympatyczne.

Źródełko w Żarnowcu - jak ja dawno tam nie byłem...

Sobota, 17 sierpnia 2019 · dodano: 17.08.2019 | Komentarze 0

Piątek, 16 sierpnia 2019 · dodano: 16.08.2019 | Komentarze 2

II zmiana. Powrót przy zachodzącym słońcu. Synoptycy straszyli przelotnymi opadami deszczu, a pokropiło trochę przed południem.

Rydzyna - Poznań

Niedziela, 11 sierpnia 2019 · dodano: 11.08.2019 | Komentarze 4

Do Rydzyny chciałem jechać już dwa tygodnie temu, ale korzystne prognozy pogody sprawiły, że musiałem przyłożyć swój wyjazd. Akurat się tak złożyło, że dzisiaj Karol zaplanował sobie podobną trasę, tyle, że jechał późniejszym pociągiem.
O 5:50 byłem już w pociągu "Kamieńczyk", przedziału dla roweru brak, trzeba było kombinować z ustawieniem szosy przy drzwiach i tak, żeby nie zawadzała. O 7:28 byłem w Kłodzie na stacji Rydzyna. Trasę wymyśliłem na szybko w pracy. Pierwszym celem był zamek w Rydzynie, którego reklama zawsze kusiła mnie jadąc "starą piątką". Obiekt remontują, na tyłach znajdują się okazałe zabudowania i spory park. W Rydzynie w na wylocie znajduje się zbiornik wokół którego jest brukowana ścieżka, oczywiście zaliczyłem ją. Do Leszna prowadzi dobra, asfaltowa ścieżka.
Mam sporo nowych zdjęć z cyklu "Z rynkiem w tle", które kolekcjonuję w tym roku.

Leszno słynie z szybowców i z żużla. Na pikniku lotniczym miałem okazję już być, dzisiaj pokręciłem się w okolicach stadionu Unii.

A znajduje się tam także profesjonalny tor do speedbike i w tym tygodniu w Lesznie są zawody międzynarodowe. Finały rozoczynały się o 10:00, niestety ja byłem za wcześnie.

Kolejna zaliczona gmina to Osieczna....

...a następnie Kościan.

na Czempińskim rynku stanął nowy pomnik.

Piątek, 9 sierpnia 2019 · dodano: 09.08.2019 | Komentarze 0

Tak jak we wtorek wyjechałem za późno, choć wstałem dość wcześnie - nie wiem jak to się stało ;)
Znów trzeba było zakładać na trasie przez Kozie i Mielno, że wiatr będzie sprzyjał i nie trzeba będzie czekać na przejeździe kolejowym w Kobylnica.
Udało mi się dojechać do Gruszczyna przed czasem, ale z roztargnienia nie rozbroiłem alarmu, więc kto spał w pobliżu to miał pobudkę. W robicie zapierdziel, bo to przecież wakacje, straszą, że leków nie ma  i na dodatek księgowa zaczynała urlop, więc trzeba było podpinać niektóre sprawy. Skutkowało to półtora godzinnym opóźnieniem z wyjściem z pracy i żona musiała syna odebrać ze żłobka.

Po takim piątku, nawet nasz pies stwierdził, że trzeba się rzucić pod pociąg

Czwartek, 8 sierpnia 2019 · dodano: 08.08.2019 | Komentarze 5

Kolejny dzień dojazdu do pracy rowerem i znów udało mi się zdążyć przed ulewą.
A co do deszczu, to żona dziś w swoim sklepie dostała dostawę austriackich damskich parasoli parasoli ważące zaledwie 99 g. Gdybym był kobietą, to kupiłbym sobie taki :P, tym bardziej, że na upartego parasolka mieści się w kieszeni.

Wracałem przez Wierzonkę, Mielno i Koziegłowy, w oddali widziałem, że miejscami już pada, ale wiatr za bardzo nie przeszkadzał, więc jechało się przyjemnie. W Poznaniu byłem już po zmroku.

Środa, 7 sierpnia 2019 · dodano: 07.08.2019 | Komentarze 2

W drodze do pracy mijałem się z Grigorem w czarnej granatowej limuzynie :)

Obawiałem się, że nie zdążę wrócić przed popołudniowym załamaniem pogody, ale na całe szczęście udało się. O 17:45 zaczęło lać w Pozaniu.

Bez przykrycia

Wtorek, 6 sierpnia 2019 · dodano: 06.08.2019 | Komentarze 4

Dojazd i powrót z pracy. Wyjechałem dziesięć minut później niż planowałem, a chciałem jechać przez Koziegłowy i Mielno. Teoretycznie miałem zdążyć dojechać przed 8:00 do Gruszczyna przy trzech założeniach:
- wiatr będzie sprzyjał (według windy.com do Mielna miałem jechać z wiatrem),
- nogi będą podawały,
- przejazd kolejowy w Kobylnicy będzie otwarty.
A było tak: nie czułem, żebym jechał z wiatrem (za to wiał w pysk w trakcie powrotu), nogi miałem jak z waty, a na przejeździe kolejowym stałem na całe szczęście krótko. Na dodatek na Wartostadzie zauważyłem, że mam mokre buty i wtedy się zorientowałem, iż podczas zjazdu na chodnikową DDRkę przed Mostem Rocha coś plastikowego rąbnęło o ziemię i wtedy zorientowałem się, że zgubiłem przykrywkę od bidonu, który za słabo zamknąłem (pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło). Nie miałem czasu już wracać, bidon przełożyłem do koszyka przy rurze podsiodłowej, piło się z tego dziwnie, ale się dało. W pracy byłem 7:57, czyli na czas.

Poniedziałek, 5 sierpnia 2019 · dodano: 05.08.2019 | Komentarze 2

Dziękuję drogowcom za ponowne zrobienie niezłego zamieszania na Rondzie Śródka, dzięki czemu muszę rowerem dojeżdżać do pracy.

Po drodze dokonałem obywatelskiego czynu poprawiającego bezpieczeństwo na polskich DDRkach :P Widząc niektórych PROsów jadących tamtedy i zapatrzonych w przednie koło czy tam liczniki, to może nawet uratowałem komuś zdrowie lub życie.

Znajdź różnicę na poniższych zdjęciach:

Sildenafil działa nawet na znaki :P