Rydzyna - Poznań

Niedziela, 11 sierpnia 2019 · dodano: 11.08.2019 | Komentarze 4

Do Rydzyny chciałem jechać już dwa tygodnie temu, ale korzystne prognozy pogody sprawiły, że musiałem przyłożyć swój wyjazd. Akurat się tak złożyło, że dzisiaj Karol zaplanował sobie podobną trasę, tyle, że jechał późniejszym pociągiem.
O 5:50 byłem już w pociągu "Kamieńczyk", przedziału dla roweru brak, trzeba było kombinować z ustawieniem szosy przy drzwiach i tak, żeby nie zawadzała. O 7:28 byłem w Kłodzie na stacji Rydzyna. Trasę wymyśliłem na szybko w pracy. Pierwszym celem był zamek w Rydzynie, którego reklama zawsze kusiła mnie jadąc "starą piątką". Obiekt remontują, na tyłach znajdują się okazałe zabudowania i spory park. W Rydzynie w na wylocie znajduje się zbiornik wokół którego jest brukowana ścieżka, oczywiście zaliczyłem ją. Do Leszna prowadzi dobra, asfaltowa ścieżka.
Mam sporo nowych zdjęć z cyklu "Z rynkiem w tle", które kolekcjonuję w tym roku.

Leszno słynie z szybowców i z żużla. Na pikniku lotniczym miałem okazję już być, dzisiaj pokręciłem się w okolicach stadionu Unii.

A znajduje się tam także profesjonalny tor do speedbike i w tym tygodniu w Lesznie są zawody międzynarodowe. Finały rozoczynały się o 10:00, niestety ja byłem za wcześnie.

Kolejna zaliczona gmina to Osieczna....

...a następnie Kościan.

na Czempińskim rynku stanął nowy pomnik.

| 20:37 środa, 14 sierpnia 2019 | linkuj elegancko
anka88
| 20:18 środa, 14 sierpnia 2019 | linkuj Fajny pomysł na dłuższą wycieczkę. Świetne to zdjęcie z tymi parasolami.
ekarol
| 05:35 poniedziałek, 12 sierpnia 2019 | linkuj Faktycznie trasa podobna. U mnie w pociągu luksus, po 2-3 osoby na wagon a w przedziale rowerowym mnóstwo miejsca na rowery. No i faktycznie, Rydzyny są pod Lesznem a pod Poznaniem Zalew RAdzyny :D Trasa fajna, mały ruch, całkiem sporo przyzwoitych ścieżek rowerowych. I wiatr w plecy :)
| 21:56 niedziela, 11 sierpnia 2019 | linkuj Znów w Kamieńczyku nie ma miejsc na rowery? Cholera, a tak o nie walczyłem podczas pomocy w tworzeniu tego pociągu... Tak, tak, kilkanaście lat temu trzeba było lobbować w pewnym stowarzyszeniu, żeby samorządy się dogadały i stworzyły chociaż jeden bezpośredni pociąg do Jeleniej, a sezonowo i dalej...

Stówy gratuluję :)

Leszno rowerem wspominam najgorzej jak mogę. Co nie zmienia mojej sympatii do tego miasta, w sumie nie wiem za co :)

A żużel jest świetny!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa mmyta