avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 56978.51 kilometrów w tym 7198.55 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.50 km/h.

Czerwiec, 2024

PograniczaGravel

Sobota, 29 czerwca 2024 · dodano: 30.06.2024 | Komentarze 1

200+

Raz do roku muszę strzelić sobie dwusetkę. W tym roku padło na ultramaraton organizowany w Radziejowie (Kujawy). Miało być płasko, szybko, fifty-fifty lekki teren i asfalt. Przed startem zapewniali organizatorzy, że objechali trasę gravelami, jest w pełni przejezdna i piachu jest niewiele. Rzeczywistość wyglądała nieco inaczej.

Zachodnią cześć trasy znam dobrze, bo jeździmy w te okolicę na działkę. Wiedziałem jedno, każde wjechanie w las cz polną drogę w tej okolicy wiąże się z walczeniem z piachem. Dobrej jakości dróg szutrowych jest tam sporo, głównie jako dojazdy do działek, gospodarstw i drogi pożarowe.

Startowałem w jednej ostatnich grup, no bo miało być szybko i łatwo. Ciśnienie w oponach ponad 3,5 bara, bo bo to co powyżej.

Krew, pot i piachy

Start dość mocny, kilka kilometrów jedziemy w dwójkę zostawiając swoją grupę daleko w tyle. Później dołączają jeszcze dwaj zawodnicy od 10 kilometra jadę już sam, doganiając osoby z wcześniejszych grup i będą wyprzedzany przez lepszych, który startowali później. Po minięciu czterdziestego kilometra w oddali dostrzegam dwie pomarańczowe koszulki, jadą w dobrym tempie, próbuje ich dogonić. Udaje się po paru kilometrach na piaszczystym leśnym odcinku. Jak się okazało, to paka z Gniezna, jedziemy kilka kilometrów jedziemy razem, aż nie popełniają błędu nawigacyjnego na skręcie i gubię ich z pola widzenia. Dołącza do mnie chłopak na gravelu Krossa, którego później wyprzedziłem kilometr przed metą i z nim doganiamy parkę z Poznania, którzy przejechali już m.in. Wisłę 1200. W tym momencie kończy mi się ślad w GPX, na szczęście zaczął się asfaltowy odcinek i mogłem GPXa na nowo grać w trakcie jazdy. Roztaje się z poznaną poznańską parą przed 70 kilometrem, oni zjeżdżają na stację benzynową. Zaczyna się odcinek leśny. W oddali widzę czerwoną koszulkę, ale w terenie nie jestem w stanie do dogonić. W Gawronach, tuż za śluzą na kanale załapuje się na darmową wodę, którą bezinteresownie rozdawał starszy facet widząc dziesiątki osób na rowerach jadzących pod jego płotem. Piękny gest, po którym doganiam widzianego wcześniej w oddali zawodnika, był to Bartek z Kiesielic. Wspólnie stajemy na przerwie w sklepie w Mielnicy Dużej. Dalej, aż do 111 kilometra jedziemy razem, Bartek robi przerwę na przystanku autobusowym. Do Ostrowa (150 kilometr trasy) jadę sam. W tym czasie nikt mnie nie wyprzedza, nikogo nie doganiam. Pod sklepem spotykam sporą grupę zawodników. Kupuję wodę i Pepsi, krótka przerwa i jadę dalej na zaplanowaną przerwę w Kruszwicy. Po przewie na hot-doga jadę w trzyosobowym składzie dojeżdżamy do Kanału Bachorze Małe. Dalej do mety mijam kilka osób, z jednym chłopakiem na starym góralu jedziemy kilka kilometrów narzekając na los. W trakcie ostatniej godziny dostaje przypływu sił i pokonuje w tym czasie dwadzieścia pięć kilometrów.

Wyścig jedzenia i picia

Jak w każdym ultra ważne jest odpowiednie nawodnienie. Wypiłem 5 litrów wody, dwa piwa bezalkoholowe po 0,5 litra, pół litra Pepsi.
Cztery shoty magnezowe, pięć żeli energetycznych, paczka kabanosów, Snickers, mieszanka studencka (1/3), dwa batony proteinowe, hot-dog z Żabki.

Poznany na trasie Bartek

Co poszło nie tak

Miałem za ciężki rower. Większość osób jechała na lekko. Rzeczy zbędne miałem w podsiodłówce: dodatkowe pół litra wody, powerbank, łatki do dętki.

W połowie trasy rozciąłem palec (nie wiem o co), nie mocno, ale przeszkadzało trochę w jeździe.

Podsumowanie

Większość dystansu przejechałem sam, tak na oko prawie sto osiemdziesiąt kilometrów samotnego kręcenia. Temperatura w okolicach 30 stopni, zmienny wiatr, trudne piaszczyste odcinki sprawiły, że pozornie łatwy maraton podniósł poprzeczkę dość wysoko dla wielu. W ostatniej grupie byli sami faworyci do wygranej, wyprzedzili mnie po 30 kilometrze. Na przerwach pod sklepami, współtowarzysze niedoli narzekali na trasę, a padło tez pytanie po dwusetnym kilometrze jak bawiłem się w piasku. Na mecie, zgodnie z założeniami, znalazłem się sporo czasu przed zachodem słońca. Ostatecznie byłem 41/111. Baza imprezy była na stadionie. Sporo miejsc parkingowych, możliwość bezpłatnego rozbicia namiotu, prysznice i toalety na miejscu. Posiłki na mecie różne do wyboru, bardzo dobre. Prócz kilku niedociągnięć na trasie to wyścig naprawdę udany. Jak na debit to uważam, że mało co można by poprawić.
Zdjęć na trasie za dużo nie robiłem, bo od tego są fotografowie na ultra.

PograniczaGravel
Kujawskie szutry

Po przekroczeniu linii mety dostawało się medal i zimny Miłosław 0%

Zaliczone gminy: Radziejów (318), Bytoń (319), Piotrków Kujawski (320), Topółka (321), Wierzbinek (322), Babiak (323), Sompolno (324), Skulsk (325), Kruszwica (326).

Środa, 26 czerwca 2024 · dodano: 26.06.2024 | Komentarze 1

Upalny dzień i chyba mój ostatni w tym miesiącu dojazd do pracy rowerem.

Kobylnica

Szosa aero
Szosa aero © kamilzeswaja

Pigulorz na I zmianę

Poniedziałek, 24 czerwca 2024 · dodano: 24.06.2024 | Komentarze 1

Rano dojazd na około, powrót najkrótszą drogą.

W weekend ogarnąłem gravela: dokręciłem tarcze hamulcowe, dolałem mleka do opon, sprawdziłem stan klocków, wymieniłem gumki mocujące w torebce na kierownicy. W sobotę startuję w ultramaratonie Pogranicza Gravel na dystansie 250 kilometrów. Kondycja średnia, bark mnie pobolewa, mam go obklejonego taśmami kinezjologicznymi.

Cel jest jeden: dojechać przed zachodem słońca.

Dzień Ojca

Niedziela, 23 czerwca 2024 · dodano: 23.06.2024 | Komentarze 1

Po południu pokręciliśmy się trochę po poznańskiej Dzielnicy Cesarskiej.

Do paczkomatu

Niedziela, 23 czerwca 2024 · dodano: 23.06.2024 | Komentarze 1

Zapasowe mocowania do toreb rowerowych zamówiłem do paczkomatu, ale w Gruszczynie. Musiałem po nie pojechać.

Ojcowskie skarpetki

Nad Jeziorem Swarzędzkim

• Sprzęt Kross Level 4.0

Raz na wozie, raz na wodzie

Piątek, 21 czerwca 2024 · dodano: 21.06.2024 | Komentarze 1

II zmiana. Tym razem nie zdążyłem wrócić z suchym tyłkiem. Zaczęło padać jak wyszedłem z apteki.

Czwartek, 20 czerwca 2024 · dodano: 20.06.2024 | Komentarze 1

Wtorek, 18 czerwca 2024 · dodano: 19.06.2024 | Komentarze 2

Dojazd i powrót możliwie najkrótszą drogą.

Rogalinek

Poniedziałek, 17 czerwca 2024 · dodano: 17.06.2024 | Komentarze 1

Zachód słońca nad Wartą.

Korzystając z wolnego wieczoru (syn na zielonej szkole, żona na ściance wspinaczkowej) pojechałem na moją południową pętlę.

Rogalinek

Slow Road by Mazda
Nie tylko jak wybrałem się dzisiaj nad Wartę w Rogalinku. Slow Road by Mazda zagościł na moim dzisiejszym celu wypadu. Pozdrowiłem i pojechałem dalej.

Zachód słońca
Chmury trochę przeszkodziły w obserwowaniu zachodu słońca.

Kubalin

Na Fali
Klub Na Fali miał nie powstać w tym roku, ale miasto jednak się zgodziło.