avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Kwiecień, 2022

Nowe Warpno

Sobota, 30 kwietnia 2022 · dodano: 30.04.2022 | Komentarze 1

Powtórzona trasa sprzed pięciu lat, ale nieco zmodyfikowana przez wybudowane trasy rowerowe w gminie Dobra. Pierwszy raz jechałem niedawno oddana DDRką do Stolca, a także odkryłem prawie 3,5-kilometrowy odcinek trasy rowerowej biegnącej wzdłuż starego nasypu kolejowego w Nowym Warpnie.

Rano było zimno, przy granicy licznik pokazywał mi 1°C, gdy słońce wyjrzało za chmur zrobiło się przyjemniej. Nie było wiatru, więc mino niskiej temperatury od rana, jechało się przyjemnie.

Ścieżka edukacyjna do schoniska dla zwierząt w Dobrej

DDRka Buk - Stolec

Pałac w Stolcu

Droga Stolec - Dobieszczyn

Kościół Położony na skraju Nowego Warpna, w dzielnicy Karszno

Ścieżka w śladzie kolejki wąskotorowej w Nowym Warpnie.

Ratusz w Nowym Warpnie

Plaża w Nowym Warpnie

Żurawie pod Stolcem

Pigulorz na I zmianę

Piątek, 29 kwietnia 2022 · dodano: 30.04.2022 | Komentarze 0

Pigulorz na I zmianę

Środa, 27 kwietnia 2022 · dodano: 27.04.2022 | Komentarze 1

Trasa: Poznań - Koziegłowy - Mielno - Gruszczyn - Bogucin - Poznań

Szpital w domu, czyli ciąg dalszy powikłań po grypie. Babcia jakoś wykaraskała się z zapalenia oskrzeli, a teraz młody siedzi w chacie z zapaleniem ucha. Chyba za wcześnie wrócił do przedszkola i na basen. Przez zaistniałą sytuację miałem możliwość dojazdu do pracy rowerem - rano na około, a po południu najkrótszą trasą. O poranku było chłodno (w lesie za Wierzonką licznik wskazywał 4°C), musiałem ze sobą zabrać wiatrówkę i koszulkę termiczną. Torba podsiodłowa się przydała, w jadą stronę wiozłem żarcie do roboty, a w drugą ciuchy i syrop dla syna.

Pobiedziska z rana

Niedziela, 24 kwietnia 2022 · dodano: 24.04.2022 | Komentarze 1

Jak wyjeżdżałem przed 7:00 było niecałe 4 st.C. Po powrocie do Poznania zrobiło się 12 st.C, więc za Koziegłowami musiałem się rozbierać. Wiatr trochę przeszkadzał, ale bywało już gorzej.

Co do trasy, to pojechałem starą piątką, odbijając w Biskupicach na Promno i dalej do Pobiedzisk. Powrót przez Wronczyn, Tuczno, Dębogórę i Koziegłowy.

W Biskupicach 5 st.C. Ochraniacze i wiatrówka od rana były niezbędne.

Takiej wiaty przystankowej jak w Promnie nie widziałem jeszcze nigdzie.

Rekonesans duktów w Zielonce

Sobota, 23 kwietnia 2022 · dodano: 24.04.2022 | Komentarze 1

Sobota pracująca, ale mimo to udało mi się wyskoczyć sprawdzić stan głównych szlaków w Puszczy Zielonka po zeszłorocznych wycinkach.

Puszcza Zielonka jest jednym z celów wiosennych wycieczek z synem, więc odpowiednie przygotowanie trasy może mieć kluczowe znaczenie w wypadzie z 5,5-latkiem. Bo będę słyszał: "Ja chce do mamy", albo "Ale fajnie, gdzie jedziemy dalej?".

Sporo dróg jest odnowiona, niektóre w trakcie odbudowy, ale są też takie odcinki, że można się zabić w koleinie.

Droga Mielno - Ludwikowo

Duży Pierścień Rowerowy

Tajemniczy Słup otrzymał nowe zadaszenie

Przystanek w Zielonce

Nowy asfalt na trasie Murowana Goślina - Zielonka

Zielonka - Kamińsko w trakcie przebudowy

W zeszłym roku były te same tabliczki...

Głaz w Kamińsku

Kategoria >50, Puszcza Zielonka

• Sprzęt Kross Level 4.0

Pigulorz na II zmianę

Wtorek, 19 kwietnia 2022 · dodano: 19.04.2022 | Komentarze 1

Straszyli deszczem, a nie padało. Trochę wiało, a wieczorem jak wracałem temperatura spadała do 4 st.C.

Po 20:00 jest jeszcze widno, więc niedługo będzie można wracać na około z drugiej zmiany.

Greiserówka

Poniedziałek, 18 kwietnia 2022 · dodano: 18.04.2022 | Komentarze 1

Dochodzenie do siebie po grypie ciąg dalszy. Szarżować jeszcze nie ma co, bo powikłania pogrypowe czy płucne, czy sercowe mogą być poważne, więc Święta spędziliśmy na spokojnie.

Popołudniowy wypad na Greiserówkę w tempie z nóżki na nóżkę. Przy skręcie na Jarosławiec wisi tablica ostrzegająca o obszarze zagrożonym wysoce zjadliwą ptasią grypą.

Tymczasowy przejazd kolejowy na Grunwaldzkiej.

Kto rano wstaje, ten jedzie do roboty

Sobota, 16 kwietnia 2022 · dodano: 16.04.2022 | Komentarze 2

Rano chłodno, około 5°C i wiatr w pysk. Korzystając z okazji, że dzisiaj kończyłem wcześniej pojechałem na około przez Mielno i Koziegłowy.

Półtora tygodnia bez roweru spowodowana była epidemią grypy w domu. Tak, grypa o której większość zapomniała i to typu A potwierdzona testem kasetkowym (czyli ta bardziej zaraźliwa, do której należy np. ptasia grypa). Syn to dziadostwo przyniósł z przedszkola. A do przedszkola przywlekły to zapewne dzieci ukraińskie, bo nikt w grupie nie chorował całą zimę, a po dołączeniu 5 dzieciaków ze wschodu rozłożyło połowę składu. Wyszczepialność tego narodu jest masakrycznie słaba. A na wschodzie już była fala zachorowań na odrę.

Gorączka, kaszel, bóle mięśni - to główne objawy grypy. Wszyscy w domu leżeli, prócz mnie, bo w odpowiednim momencie wziąłem lek przeciwwirusowy będący selektywnym inhibitorem neuraminidazy, czyli enzymu wirusa grypy. Każdemu zostały jeszcze jakieś objawy - syn ma chrypę, żona katar, babcia kaszel, a ja odczuwam notoryczne zmęczenie.

Wesołego jajka, zdrówka i co tam sobie życzycie.

• Sprzęt Kross Level 4.0

Pigularz na I zmianę

Poniedziałek, 4 kwietnia 2022 · dodano: 04.04.2022 | Komentarze 1

Rano 2°C, pojechałem nieco na około przez Mechowo i Wierzenicę. Powrót to była istna katorga - porywisty wiatr prosto w pysk. Już dawno tak długo nie wracałem najkrótszą drogą z roboty do chaty.

W tym roku przejechałem już ponad tysiąc kilometrów. 1000 km przejechał też mój twentynajner kupiony w zeszłym roku. Model ten jest w sprzedaży w niezmienionej formie na ten sezon, więc podzielę się swoimi spostrzeżeniami pozakupowymi.

KROSS LEVEL 4.0

Rower zastąpił mi wysłużonego Authora, który wywiozłem na założoną emeryturę do Szczecina. Kross pełni te same funkcję co czeski rower, czyli jest to zimówka i maszyna do ciągnięcia przyczepki (obecnie Weehoo). Rower udało mi się kupić w promocji w Green Bike i zaoszczędzić kilka stówek.

Głównym powodem zakupu Krossa był kompletny 10-rzędowy napęd Deore. Pozostałe rowery w Poznaniu też nam z tyloma przełożeniami, więc dbam tylko o to by w zapasie mieć przynajmniej jeden łańcuch, który pasuje do każdego roweru. Po zimie łańcuch wymieniłem na nowy.

Kierownica fajna, szeroka. Mostek jest krótki, ja mam ustawiony w negatywie. Twarde, tanie, gumowe chwyty wymieniłem na piankowe skręcane PRO.

Spawy wyglądają jak wyglądają. Błędy lakiernicze w postaci zacieków też występują. Przypomnę, że jest to mój drugi egzemplarz tego modelu. Pierwszy oddałem do Krossa, bo miał krzywo wspawane tylne widełki. Oglądałem kilka egzemplarzy Leveli i żaden nie był idealnie prosty. Rama ma dożywotnią gwarancję. Ze względu na zaczep do Weehoo samozamykacza na razie nie zmieniam.

Osie są na szybkozamykacz, z tyłu jest BOOST. Przedni szybkozamykacz kiedyś mi się otworzył, więc zmienię go chyba na skręcany na imbus.

Amortyzator szału nie robi, coś tam tłumi, ale ma wygodną blokadę w manetce.

Do siodełka musiałem się przyzwyczaić, jest jakoś dziwnie wyprofilowane.

Kwiecień plecień

Niedziela, 3 kwietnia 2022 · dodano: 03.04.2022 | Komentarze 1

Po pięknym i ciepłym marcu, kwiecień zaczął się tak sobie. Chłodno, wieje i jeszcze delikatnie poprószył śnieg jak wyszedłem na rower. Poza tym dzisiaj w Poznaniu odbywał się półmaraton, przez co miałem problem z wydostaniem się z Centrum.

Pojechałem przez Dębogórę.

Za czym ci ludzie tak biegną?