Kto rano wstaje, ten jedzie do roboty

Sobota, 16 kwietnia 2022 · dodano: 16.04.2022 | Komentarze 2

Rano chłodno, około 5°C i wiatr w pysk. Korzystając z okazji, że dzisiaj kończyłem wcześniej pojechałem na około przez Mielno i Koziegłowy.

Półtora tygodnia bez roweru spowodowana była epidemią grypy w domu. Tak, grypa o której większość zapomniała i to typu A potwierdzona testem kasetkowym (czyli ta bardziej zaraźliwa, do której należy np. ptasia grypa). Syn to dziadostwo przyniósł z przedszkola. A do przedszkola przywlekły to zapewne dzieci ukraińskie, bo nikt w grupie nie chorował całą zimę, a po dołączeniu 5 dzieciaków ze wschodu rozłożyło połowę składu. Wyszczepialność tego narodu jest masakrycznie słaba. A na wschodzie już była fala zachorowań na odrę.

Gorączka, kaszel, bóle mięśni - to główne objawy grypy. Wszyscy w domu leżeli, prócz mnie, bo w odpowiednim momencie wziąłem lek przeciwwirusowy będący selektywnym inhibitorem neuraminidazy, czyli enzymu wirusa grypy. Każdemu zostały jeszcze jakieś objawy - syn ma chrypę, żona katar, babcia kaszel, a ja odczuwam notoryczne zmęczenie.

Wesołego jajka, zdrówka i co tam sobie życzycie.