avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Maj, 2019

GRU

Piątek, 31 maja 2019 · dodano: 01.06.2019 | Komentarze 3

Miał to być kolejny zwykły wpis DPD. Niestety plany pokrzyżowała wieczorna ulewa. Na szczęście brat kręcił się po okolicy samochodem i podrzucił mnie do domu. Wracając mijaliśmy wypadek na Hlonda. akurat jak samochód zaczynał się palić.

Na zdjęciu poniżej są ukazane skutki ocieplania klimatu.

Dotarło do mnie też zamówienie od Wojtka z rowerplus.pl. Opony, dętki, chwyty, nowy multitool, łatki, łyżki itd. Towaru za cztery stówki.

DPD

Czwartek, 30 maja 2019 · dodano: 30.05.2019 | Komentarze 2

Dni są coraz dłuższe, więc można wrócić z drugiej zmiany przed zachodem słońca. Powrót tak jak to bywało w zeszłym roku przez Wierzonkę i Kicin. Asekuracyjnie z tyłu lamka, a na dolnym chwycie Convoy w trybie pulsującym.

Tour de Kowalskie

Niedziela, 26 maja 2019 · dodano: 26.05.2019 | Komentarze 2

Napięty plan na weekend sprawił, że czasu na rower praktycznie nie miałem. Jedyną opcją na wyjazd było wstanie po 5:00 w niedzielę. Wyjechałem o 5:50 (12 st. C) i zachmurzone niebo. Na zawadach zorientowałem się, że nie nalałem wody do bidonu, więc zatrzymałem się na Orlenie w Kobylnicy. Trasa: standardowa rundka przez Kowalskie z powrotem nową drogę wiodącą przez Dębogórę.

Przy okazji miałem wreszcie możliwość sprawdzenie preznetu urodzinowego od żony - torbę na ramę Topeak Fuel Tank Large.

W torebkę bez problemu mieści się mój telefon (Huawei P20), dzięki regulowanej przegrodzie nic się nie przesuwa, a zostaje jeszcze trochę miejsca więc większy smartfon też wejdzie. Dzięki żółtej wyściółce bez problemu można można znaleźć rzeczy w trakcie jazdy. Zamek się nie zacina, a sama torebka mino sporego rozmiaru nie zawadza podczas jazdy. Kilka razy zdarzyło mi się zahaczyć prawym kolanem i trzeba się do niej przyzwyczaić podczas jazdy na stojąco.

Myślę, że gadżet przyda mi się także podczas dłuższych wypadów na MTB.

Oborniki WLKP

Wtorek, 21 maja 2019 · dodano: 21.05.2019 | Komentarze 2

statni dzień mojego drugiego majowego urlopu. Środę też miałem mieć wolną, ale tyle rzeczy skumulowało się u roboty, że musiałem skrócić wolne. Po odstawieniu małego do żłobka poszliśmy z żoną na śniadanie na Taczaka 20 – dobre było, ale według mnie trochę za drogo. Potem miałem południe dla siebie. Pierwotnie myślałem o Śremie, ale synoptycy z biura prognoz IMGW zapowiadali nadejście burz nad południowe krańce regionu, więc pojechałem na północ. Burzowa pogoda sprawiała, że wiatr zmieniał często kierunek i miałem wrażenie, że cały czas jadę z wmordewindem. Na dłużej zatrzymałem się tylko na Rynku w Obornikach, gdzie skonsumowałem proteinowego batona, bo cały czas na horyzoncie widziałem ciemne chmury (a dziś było pogodnie). Powrót inną drogą niż krajówką wiązał się z pokonaniem dwóch podjazdów – pierwszy (11%) w Obornikach na Obiezierskiej, a drugi (łagodniejszy) przed Golęczewem. Opcję zmoknięcia brałem pod uwagę, ale na szczęście cały dzień nie padało (edit: 19:50 w Poznaniu leje).

W ostatni weekend byliśmy w Krakowie – miałem plany rowerowe na niedzielne popołudnie, ale dwukrotne przejście burzy pokrzyżowało mi plany, a nie chciałem uświnić rower znajomego, a poza tum po komunii chrześniaczki żony trochę głupio było się urywać na godzinę. Następnym razem może się uda. Wróciliśmy wczoraj. Najpierw żona robiła interesy pod Krakowem a później pojechaliśmy zobaczyć Lanckoronę – fajna miejscówka w Gorcach, taka na cały dzień. My byliśmy tam tylko chwilę, ale na pewno przy najbliższej okazji tam wrócimy.

Dziewicza wieczorem

Środa, 8 maja 2019 · dodano: 08.05.2019 | Komentarze 4

Przyjemny, ciepły wieczór z nieco upierdliwym wiatrem. Pojechałem obczaić nową drogę z Koziegłów do Czerwonaka z widoczkiem na wieżę na Dziewczej. Po drodze pogadałem z ojcem, który uczył dwulatka jeździć na rowerze biegowym, a na szczycie Dziewiczej Góry spotkałem sporą grupę osób na MTB.

Strzeszynek

Poniedziałek, 6 maja 2019 · dodano: 06.05.2019 | Komentarze 2

Udało mi się wygospodarować (wybłagać u żony) godzinkę na rower. Jak zawsze w tych sytuacjach kierunek jest jedyny słuszny: Strzeszynek. Znikoma ilość świateł i brak podjazdów pozwala wykręcić dobrą średnią.

Podsumowując weekend w Szczecinie: prognozy pogody nie do końca się sprawdziły, dzięki czemu udało mi się cztery razy wyskoczyć na rower i wykręcić łącznie 100 km. Niby niewiele, ale mogło być gorzej :)

Łasztownia

Niedziela, 5 maja 2019 · dodano: 05.05.2019 | Komentarze 1

Rundka po mieście. Obok Dziwigozaurów powstaje Morskie Centrum Nauki. Otwarcie w 2021 roku.

Czas wracać do Poznania.

Wyspa Pucka

Piątek, 3 maja 2019 · dodano: 03.05.2019 | Komentarze 0

Wyspa w środku miasta. Miałem jechać tylko obczaić tereny rekreacyjne na Dziewikliczu, ale zauważyłem betonową drogę przez Wyspę Pucką. Południowa część wyspy jest niezagospodarowana i usiana siecią kanałów wodnych, a na północy znajdują się głównie ogródki działkowe.

Jezioro Głębokie

Czwartek, 2 maja 2019 · dodano: 02.05.2019 | Komentarze 1

Poranny wypad. Myślałem, że uda mi się przejechać z Bezrzecza prosto nad Jezioro Głębokie, ale niestety całe te tereny zielone to teren wojskowy. Przy okazji zrobiłem zdjęcia dla znajomego jednostki w której służył. Obedcnie jest tam straż graniczna.

Szczecińskie wioski

Środa, 1 maja 2019 · dodano: 01.05.2019 | Komentarze 1

Majówka w Szczecinie. Wietrznie, ale na razie pogodnie.

Dołuje - chyba najładniejszy dom w tej miejscowości