avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Listopad, 2018

Miasto

Niedziela, 25 listopada 2018 · dodano: 25.11.2018 | Komentarze 1

Krótka runda po mieście. Pierwszy raz byłem przy ruinach fortu VIa. Na nic ciekawego się nie natknąłem, ale też w SDPkach i ochraniaczach na buty nie mogłem się zagłębiać w każdy zakamarek fortu.

Trasa: Centrum - Sołacz - Fort VIa - Koszalińska - Biskupińska - Zakopiańska - Strzeszyńska - Piątkowo - Centrum

Niby ciepło, 6 st. C, ale jakość powietrza fatalna.

Sobota, 24 listopada 2018 · dodano: 24.11.2018 | Komentarze 1

Do pracy pojechałem tak jak ostatnio czyli lasami. Koło Stawu Antoninek trwała wycinka drzew i musiałem jechać na około, a tam na leśnym odcinku ulicy Majakowskiego tuż za mostem kolejowym stało osiem dzików. Sześć udało mi się spłoszyć, ale dwa stały twardo. Musiałem je ominąć inną drogą przez las. W pracy byłem cztery minuty przed czasem :)
Wróciłem tradycyjnie Gnieźnieńską z wiatrem odbijając na Głównej w kierunku młynu na Nadolniku. Niestety sprawdziły się teorie o celowych podpaleniach, bo przed młynem stoi już pierwszy blok. Za to skończono już park na Nadolniku i jest fajne połączenie z Wartostradą. Chyba będzie to moja trasa powrotna już na stałe.

Komu nie chce się jechać do Berlina na Weihnachtsmarkt, to może się wybrać na Plac Wolności.

Czwartek, 22 listopada 2018 · dodano: 22.11.2018 | Komentarze 2

Młody chory, ale to nie ja teraz z nim siedzę. Korzystając z okazji do pracy pojechałem rowerem. Udało mi się wstać dość wcześnie i mogłem sobie pozwolić na dojazd moim wariantem terenowym czyli przez Maltę, stawy w Antoninku i ścieżkę wzdłuż Jeziora Swarzędzkiego. Dzięki temu udało mi się uniknąć jazdy pod wschodni wiatr, na na jego podmuchy byłem narażony jedynie nad Maltą i w samym Gruszczynie. Powrót standardowo Gnieźnieńską z wiatrem.

Sobota, 17 listopada 2018 · dodano: 17.11.2018 | Komentarze 0

Sobota pracująca. Wracając trafiłem na zamknięty przejazd kolejowy w Kobylnicy, więc żeby nie czekać pojechałem na oddalony o kilometr drugi przejazd.

• Sprzęt Orplan Lucky

Karwowo i Syrenie Stawy

Niedziela, 11 listopada 2018 · dodano: 11.11.2018 | Komentarze 4

Kolejny weekend spędzany w Szczecinie. Zapowiadali lepszą pogodę, ale i tak jak na listopad nie jest źle.
Dzięki wpisom Janusza i Kuby,  zaplanowałem sobie trasę przez nową DDRkę z Warnika do Karwowa i dopiero co oddane do użytku zrewitalizowane Syrenie Stawy.

Karwowo - jezioro

Ruiny kościoła w Karwowie

Syrenie Stawy - jedna z bram

Fundamenty po sanatorium

P.S. 14:00 w Szczecinie leje...

Na krótko

Środa, 7 listopada 2018 · dodano: 07.11.2018 | Komentarze 1

Jakby ktoś na początku roku powiedział mi, że będę w listopadzie jeździł w krótkich gatkach, to kazałbym mu się popukać po głowie.

Facet na Świerczewie zapytał mi się czy nie jest mi zimno...

A tak w ogóle to mieliśmy dzisiaj cieplej niż w Madrycie.

Obrzycko

Wtorek, 6 listopada 2018 · dodano: 06.11.2018 | Komentarze 2

W pracy II zmiana, ale miałem do wykorzystania nadgodziny, więc postanowiłem zaliczyć dwie nieodwiedzone jeszcze gminy w "najbliższej okolicy": Obrzycko - obszar miejski i Ostroróg. Przy okazji 100. Rocznicy Odzyskania Niepodległości postanowiłem sobie objechać setkę z tej okazji, a i listopadowe Gran Fondo wleciało na Stravie.
Wyjechałem później niż planowałem, bo po 9:00. Po wydostaniu się z miasta jechało się przyjemnie i z wiatrem. Przed Szamotułami zostałem strąbiony przez TIRy, że jadę asfaltem (oznakowania DDRki od strony Pamiątkowa zniknęły oznakowania, więc "nie wiedziałem" do czego służy ścieżka obok). Od Szamotuł do Obrzycka jest bardzo dobra DDRka, bez problemu można jechać 35 km/h, a po drodze odwiedziłem jeszcze pałac w Kobylnikach. Na obrzyckim Rynku zrobiłem sobie przerwę na drożdżówkę i colę. Droga powrotna przez Ostroróg i Kaźmierz to była walka z wiatrem, kiepskimi asfaltami i DDRkami.

Dawna synagoga

Dziewicza Góra

Niedziela, 4 listopada 2018 · dodano: 04.11.2018 | Komentarze 3

Wyjazd 7:15, dość ciepło 9°C, lekki wiatr i trochę mokro po wczorajszych opadach deszczu.
Cel - Dziewicza Góra. Podjazd standardowo szutrówką, a zjazd czerwonym szlakiem do charakterystycznej ławeczki przy drodze.

Nie spotkałem żadnej osoby na rowerze za to kilkoro biegaczy i paru grzybiarzy.

W Kicinie odkryłem nowy szlak, który (sądząc po dacie: 10 XI 2018) nie jest jeszcze otwarty. A w zasadzie PTTK Szlakiem Niepodległości nazwało żółty szlak w Puszczy Zielonka.

Kategoria Puszcza Zielonka

Krzesiny

Czwartek, 1 listopada 2018 · dodano: 01.11.2018 | Komentarze 2

Wyjazd 7:30. Lekki wiatr, 9°C, niewielkie zachmurzenie.

Trasa w granicach miasta: Centrum - Antoninek - Kobylepole - Darzybór - Krzesiny - Pokrzywno - Rataje - Centrum

Mimo wczesnej pory spory ruch wokół cmentarzy.

Gdzie jest Wally? Znaczy Scott... A poza tym na zdjęciu Karpacz w Poznaniu.