avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 54463.85 kilometrów w tym 6922.15 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.52 km/h.

Listopad, 2019

DPD na około

Poniedziałek, 25 listopada 2019 · dodano: 25.11.2019 | Komentarze 1

Wychodzę jest ciemno, wracam też ciemno. Rano dwa st. C, popołudniu pięć. Dojazd przez stawy w Antoninku, a powrót przez Wierzenicę i Koziegłowy.

Kórnik z Tomkiem

Sobota, 23 listopada 2019 · dodano: 23.11.2019 | Komentarze 1

9. kwietnia podczas niespodziewanego spotkania z Tomkiem pod Dziewiczą Górą umówiliśmy się wstępnie na wspólne kręcenie szosą jesienią. Jesień zaraz odejdzie do przeszłości, więc korzystając z wolego przedpołudnia zaproponowałem wspólny wypad. Ja myślałem o wypadzie na MTB, a Tomek, na to, że jedzie na szosie, więc zostaliśmy przy szosach :)

Umówiliśmy się na stacji benzynowej, skąd ruszyliśmy na podbój rubieży Kórnika. Drogę przez Rogalin, Mieczewo i Czołowo mieliśmy z wiatrem w pysk, ale tego się spodziewaliśmy. Po drodze były pogadanki o tym i o tamtym. Starałem się utrzymać tempa, a Tomek czekał na mnie tylko na podjazdach.

Wracaliśmy przez Daszewice w większości z wiatrem, aż poniósł mnie melanż wiatr tak, że bym wylądował w bagażniku Peugeota Partnera – na całe szczęście hamulce mam sprawne. Było na tyle zimno, że w Lasku Dębińskim padło mi MIO, więc ślad z GPS mi się urwał.

Dzięki za wspólną jazdę!

Po dotarciu do domu wybrałem się z synem do Zespołu Szkół Komunikacji na wystawę modeli kolejowych. Można było podziwiać na przykład powstawanie modelu promu kolejowego niemieckiej produkcji z lat trzydziestych, który potem służył w okolicach Neapolu.

DPD

Środa, 20 listopada 2019 · dodano: 20.11.2019 | Komentarze 2

Rano mijałem się z Grigorem jadącym samochodem, a po południu wróciłem przez ścieżki wzdłuż stawów w Antoninku.

Wartostrada

Wtorek, 19 listopada 2019 · dodano: 19.11.2019 | Komentarze 1

Asfalty zdążyły przeschnąć po wczorajszych opadach deszczu.Niestety na Wartostradzie nie zrobiono w ogóle systemu odprowadzania wody, więc mimo tego, że nie padało od ponad 14 godzin to jechałem w wodzie jakby dopiero ustąpiły opady. Następnym razem zakładam kalosze.
Budują nowy odcinek Wartostrady między Mostem Królowej Jadwigi a Mostem Chrobrego. Warta będzie miała co zalewać :)

Pętla przez Wierzenicę

Niedziela, 17 listopada 2019 · dodano: 17.11.2019 | Komentarze 5

Rano byliśmy na Targach Hobby, a po południu wyskoczyłem na swoja skróconą wschodnią pętle.

DPD

Piątek, 15 listopada 2019 · dodano: 15.11.2019 | Komentarze 0

Tour de Kowalskie solo

Poniedziałek, 11 listopada 2019 · dodano: 11.11.2019 | Komentarze 3

W planach miałem wybrać się na III Rajd Niepodległościowy do Swarzędza. Ale jak to było ostatnio u mnie plany musiałem rano zmienić. Po zjedzeniu rogala i zakończeniu tradycyjnej świętomarcińskiej parady ruszyłem na swoją standardową pętle wokół Zbiornika Kowalskie. Z Centrum wyjechać nie było łatwo, wszystko zakorkowane. Później jechało się nawet przyjemnie, wiatr praktycznie nie był odczuwalny, tyle, że jak wracałem to miejscami zbierały się mgły, a temperatura spadła do 3 st. C. No cóż po 16 zachodzi już słońce, więc cudów nie można oczekiwać. Za to się nie spieszyłem, bo coś robiłem sobie w kolano i żeby nie pogorszyć sytuacji nie szarżowałem.

W czwartek dotarła do mnie niespodziana wiadomość: miesięcznik Rowertour od stycznia nie będzie już wydawany! Nie będzie też styczniowej gali... Nie czekając pobiegłem kupić przedostatni, listopadowy numer gazetki.

Dolina Samicy

Wtorek, 5 listopada 2019 · dodano: 05.11.2019 | Komentarze 4

Dziś miałem prawie wolne i zaplanowałem sobie wypad do WPNu. Ale żona wymyśliła, że jak idę na rower to mogę jej załatwić pewną sprawę na Podolanach. Żeby nie wracać się przez całe miasto zmieniłem plany i za cel obrałem dawno nieodwiedzane okolice Zielątkowa. Rower uświniłem.

Puszcza Zielonka nocą

Sobota, 2 listopada 2019 · dodano: 03.11.2019 | Komentarze 4

II Rowerowa Noc w Puszczy Zielonka to kolejna impreza zorganizowana przez SwajBikeTeam. Mimo niesprzyjających prognoz pogody, po 17:00 wypogodziło się, przy blasku księżyca w fazie Sierp i po losowaniu nagród o 17:30 ruszyliśmy na szlaki. W rajdzie brało udział prawie siedemdziesiąt osób, od typowych rowerowych turystów, świeżo upieczonych posiadaczy graweli, wycinaków na ultralekkich góralach, a także było też kilka osób na fulach. Przy takiej liczbie osób nieuniknione były gleby (głównie garwele), awarie (najpoważniejszy był zerwany hak przerzutki) i kolizje (w tym jedna z moim udziałem, ale to nie ja leżałem).

Klimat jadącej tak licznej grupy przez ciemny las jest niesamowity. Starałem się być zarówno z przodu, w środku jak i z tyłu, żeby zrobić dobre zdjęcia. Jadąc z tyłu najlepszy efekt był podczas zmian kierunku jazdy grupy. Większość osób miała lampki o dużej mocy, ja zdecydowałem się na dwie sztuki Convoy S2+. Spokojnie wystarczyły dwa akumulatory.

Sławek z Danielem odwalili kawał dobrej roboty planując trasę i pilnując porządku na trasie. Głównym celem były odwiedziny starych i trochę zapomnianych cmentarzy w głębi Puszy Zielonka. Towarzyszyli mam autor książki ,,Historycznym śladem Puszczy Zielonki i okolic'' Błażej Sienkowski - mieszkaniec Mielna (chyba będzie to obowiązkowa pozycja w mojej biblioteczce, Agnieszka Danielewicz - Członek Stowarzyszenia Twoja Ziemia Pobiedziska, którzy opowiadali ciekawostki na trasie i przedstawicielka Nadleśnictwa Łopuchowo.

Mój krótki filmik z przejazdu, a więcej zdjęć zapewne będzie na facebooku wydarzenia.

Ostatnio po Puszczy Zielonka w nocy jeździłem sześć lat temu z AKTR Cyklista.