Puszcza Zielonka nocą

Sobota, 2 listopada 2019 · dodano: 03.11.2019 | Komentarze 4

II Rowerowa Noc w Puszczy Zielonka to kolejna impreza zorganizowana przez SwajBikeTeam. Mimo niesprzyjających prognoz pogody, po 17:00 wypogodziło się, przy blasku księżyca w fazie Sierp i po losowaniu nagród o 17:30 ruszyliśmy na szlaki. W rajdzie brało udział prawie siedemdziesiąt osób, od typowych rowerowych turystów, świeżo upieczonych posiadaczy graweli, wycinaków na ultralekkich góralach, a także było też kilka osób na fulach. Przy takiej liczbie osób nieuniknione były gleby (głównie garwele), awarie (najpoważniejszy był zerwany hak przerzutki) i kolizje (w tym jedna z moim udziałem, ale to nie ja leżałem).

Klimat jadącej tak licznej grupy przez ciemny las jest niesamowity. Starałem się być zarówno z przodu, w środku jak i z tyłu, żeby zrobić dobre zdjęcia. Jadąc z tyłu najlepszy efekt był podczas zmian kierunku jazdy grupy. Większość osób miała lampki o dużej mocy, ja zdecydowałem się na dwie sztuki Convoy S2+. Spokojnie wystarczyły dwa akumulatory.

Sławek z Danielem odwalili kawał dobrej roboty planując trasę i pilnując porządku na trasie. Głównym celem były odwiedziny starych i trochę zapomnianych cmentarzy w głębi Puszy Zielonka. Towarzyszyli mam autor książki ,,Historycznym śladem Puszczy Zielonki i okolic'' Błażej Sienkowski - mieszkaniec Mielna (chyba będzie to obowiązkowa pozycja w mojej biblioteczce, Agnieszka Danielewicz - Członek Stowarzyszenia Twoja Ziemia Pobiedziska, którzy opowiadali ciekawostki na trasie i przedstawicielka Nadleśnictwa Łopuchowo.

Mój krótki filmik z przejazdu, a więcej zdjęć zapewne będzie na facebooku wydarzenia.

Ostatnio po Puszczy Zielonka w nocy jeździłem sześć lat temu z AKTR Cyklista.

Diabeł z kurhanu

| 22:21 niedziela, 3 listopada 2019 | linkuj Fajny klimat, taki rowerowy Ku Klux Klan, tylko że pozytywny :)

Filmiku nie mam jak obejrzeć, niestety :(

Gravele... jak widać nadają się jedynie do zarabiania kasy przez firmy je produkujące :)
| 20:25 niedziela, 3 listopada 2019 | linkuj Jest jeszcze sporo rzeczy w Puszczy Zielonce, o których nic nie słyszałem jak widzę. Rozświetlona impreza.
anka88
| 15:41 niedziela, 3 listopada 2019 | linkuj Ale spora załoga, niezły pomysł. Byliście bardzo widoczni.
JPbike
| 14:33 niedziela, 3 listopada 2019 | linkuj Ano, jazda nocą po lesie i w takiej licznej ekipie to fajna sprawa :)
O tych zapomnianych cmentarzach to też nic nie wiedziałem.

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa yciep