• Sprzęt Kross Level 4.0

Pigularz na I zmianę

Poniedziałek, 4 kwietnia 2022 · dodano: 04.04.2022 | Komentarze 1

Rano 2°C, pojechałem nieco na około przez Mechowo i Wierzenicę. Powrót to była istna katorga - porywisty wiatr prosto w pysk. Już dawno tak długo nie wracałem najkrótszą drogą z roboty do chaty.

W tym roku przejechałem już ponad tysiąc kilometrów. 1000 km przejechał też mój twentynajner kupiony w zeszłym roku. Model ten jest w sprzedaży w niezmienionej formie na ten sezon, więc podzielę się swoimi spostrzeżeniami pozakupowymi.

KROSS LEVEL 4.0

Rower zastąpił mi wysłużonego Authora, który wywiozłem na założoną emeryturę do Szczecina. Kross pełni te same funkcję co czeski rower, czyli jest to zimówka i maszyna do ciągnięcia przyczepki (obecnie Weehoo). Rower udało mi się kupić w promocji w Green Bike i zaoszczędzić kilka stówek.

Głównym powodem zakupu Krossa był kompletny 10-rzędowy napęd Deore. Pozostałe rowery w Poznaniu też nam z tyloma przełożeniami, więc dbam tylko o to by w zapasie mieć przynajmniej jeden łańcuch, który pasuje do każdego roweru. Po zimie łańcuch wymieniłem na nowy.

Kierownica fajna, szeroka. Mostek jest krótki, ja mam ustawiony w negatywie. Twarde, tanie, gumowe chwyty wymieniłem na piankowe skręcane PRO.

Spawy wyglądają jak wyglądają. Błędy lakiernicze w postaci zacieków też występują. Przypomnę, że jest to mój drugi egzemplarz tego modelu. Pierwszy oddałem do Krossa, bo miał krzywo wspawane tylne widełki. Oglądałem kilka egzemplarzy Leveli i żaden nie był idealnie prosty. Rama ma dożywotnią gwarancję. Ze względu na zaczep do Weehoo samozamykacza na razie nie zmieniam.

Osie są na szybkozamykacz, z tyłu jest BOOST. Przedni szybkozamykacz kiedyś mi się otworzył, więc zmienię go chyba na skręcany na imbus.

Amortyzator szału nie robi, coś tam tłumi, ale ma wygodną blokadę w manetce.

Do siodełka musiałem się przyzwyczaić, jest jakoś dziwnie wyprofilowane.