Północne Pałuki

Niedziela, 20 czerwca 2021 · dodano: 20.06.2021 | Komentarze 1

Pałuki to historyczny i kulturowy region na granicy Wielkopolski i Kujawsko – Pomorskiego. W Żninie byłem, Margonin i Szamocin w zeszłym roku zaliczyłem z przyczepką, trzeba było pojechać dalej. W sumie miałem tam być wczoraj, ale zaspałem, z resztą dzisiaj też budzika nie usłyszałem i wstałem później niż planowałem. Dojazd drogą S5 zajmuję chwilę, a starą drogą nie chciałoby mi się jechać.

W Szubinie zameldowałem się przed ósmą. Trasą ułożyłem sobie w piątek, wgrałem w MIO, więc nie błądziłem. Atrakcji na trasie było kilka: murale, drewniane rzeźby, pomniki przyrody czy miejsca upamiętniające ofiary wojny.

Trzy nowe gminy wpadły do kolekcji.

Przy Rynku w Szubinie można podziwiać mural przedstawiający przedstawiający tradycyjną chatę pałucką

W Paterku drogą szutrową można dotrzeć do

prywatnego muzeum komunikacji.

Muzeum Ziemi Krajeńskiej w Nakle nad Notecią

Z Nakła do Potulic prowadzi nienaganna ścieżka rowerowa - w sumie nawet dobrze, bo jechało się w cieniu.

Noteć

W Brzóskach na czterech ścianach chat znajdują się murale inspirowane obrazami Vincenta van Gogha, a w całej wiosce można znaleźć drewniana rzeźby przedstawiające różne postacie. Super sprawa, wcześniej nie słyszałem o tym miejscu, a odzywają się tu między innymi warsztaty rzeźbiarskie.

Nie zboczyłem z kursu, bo wole niegrzeczne.

Więcej zdjęć na Ojciec na rowerze.