Uznam

Sobota, 1 sierpnia 2015 · dodano: 01.08.2015 | Komentarze 1

Szczecin - ... PKP ... - Świnoujście – Ahlbeck – Bansin – Koserow – Zinnowitz – Benz – Mellenthin – Zirchow – Kamminke - Świnoujście - ... PKP ... - Szczecin

Uznam ponownie zdobyty, tym razem wspólnie z bratem. Udało mam się objechać prawie całą wyspę.

PKP
Po moich już sporych doświadczeniach z PKP postanowiliśmy wcześniej zjawić się na dworcu. I dobrze, bo mogliśmy ze spokojem ustawić rowery (trasa Szczecin - Świnoujście jest dość oblegana przez cyklistów w weekendy).

Przewodnik
Po dotarciu do Świnoujścia przeprawiamy się promem na Uznam. Z zeszłym roku przejechałem wzdłuż wybrzeża, aż do Bansin, więc prowadziłem przez większość trasy. Pierwszy cel: Stawa Młyny, kilka fotek i lecimy dalej. Wpadam na szalony pomysł - u wejścia do portu piasek w Świnoujściu jest ubity, dlatego kawałek jedziemy po plaży rowerami.

Stawa Młyny
Stawa Młyny © kamilzeswaja

Granica
Przez Świnoujście tylko przejeżdżamy, docieramy do granicy, tam pamiątkowa fotka i gnamy dalej między polskimi i niemieckimi turystami do Ahlebeck, tam obowiązkowe zdjęcie przy Seebrücke Ahlbeck. Kolejna przerwa była na molo w Bansin.

Góry na morzem
Trasy za Bansin już nie znałem. Nadmorska drużka skręca w las i wiedzie przez niezłe górki, miejscami nawet ustawiono znaki informujące o nachyleniu 16%. W Niemczech bez strat się nie obeszło: za Damerow pękło mi mocowanie od przedniej przerzutki. Od tej pory jeżdżę tylko na środkowej tarczy. Czas na nowy rower?

W głąb wyspy
Po dotarciu do Zinnowitz zawracamy i jedziemy DDRem wzdłuż drogi 111 do Benz, gdzie podziwiamy stary holenderki wiatrak. Po drodze zahaczamy jeszcze tylko o Wasserschloss Mellenthin i kierujemy się 110 do granicy, odbijając jeszcze na Kamminke. W Świnoujściu jemy obiad i wracamy pociągiem do Szczecina.

Wiatrak w Benz
Wiatrak w Benz © kamilzeswaja

Poniżej nasz filmik z wypadu na Uznam.