Uznam

Sobota, 3 maja 2014 · dodano: 04.05.2014 | Komentarze 1

Strzelce Kraj. – Dobiegniew - … - PKP - ... – Świnoujście – Ahlbeck – Heringsdorf – Bansin – Reetzow – Ulrichshorst – Zirchow – Kamminke – Świnoujście – … -PKP - … - Szczecin

Rano za oknem były zaledwie 3°C – szczerze mówiąc na takie temperatury nie byłem przygotowany, ale zapowiadali, że w ciągu dnia ma być bardzo słonecznie. Adoptuje ciepłe skarpetki jako rękawiczki i jadę do Dobiegniewa. Docieram z kilkunastominutowym zapasem czasowym i wsiadam do pociągu.
W Szczecinie dzikie tłumy szturmują pociąg, a do Świnoujścia docieram ok. 12:00 i przeprawiam się promem na drugą stronę Odry. Na początek obieram kierunek na chyba najbardziej charakterystyczny tej części wybrzeża, czyli Stawa Młyny. Strzelam parę fotek i ruszam w kierunku granicy, a dalej wzdłuż brzegu naszych zachodnich sąsiadów, aż do Bansin.
Do Świnoujścia wracam przez małe niemieckie wioski głębiej lądu, nie zatrzymuje się tam, nie robiłem zdjęć, bo nic szczególnie ciekawego nie napotkałem.
W Świnoujściu jem obiad i zaliczam jeszcze Fort Anioła, Fort Zachodni i Park Zdrojowy. O 17:30 ruszam pociągiem do Szczecina gdzie zostaje do niedzieli.