• Sprzęt Orplan Lucky

Blankensee

Sobota, 28 marca 2015 · dodano: 28.03.2015 | Komentarze 7

Szczecin – Lubieszyn – Bismark – Blankensee – Buk – Lubieszyn – Szczecin

Kolejny weekendowy wypad do Szczecina nie mógł się obyć bez rowerowej wycieczki. Dzisiaj wybrałem się do niemieckiej miejscowości Blankensee. Po drodze wjechałem nad urokliwe jezioro Obersee, a samo Blankensee to typowa przygraniczna wieś z kościołem, gospodą, remizą strażacką gospodarstwami i studnią. Mieszka tam także paru Szczecinian. Wróciłem jeszcze nie oddany do użytku DDRem wzdłuż granicy – świetna sprawa, a na wysokości Dobrej zaliczyłem ruiny dawnej przygranicznej strażnicy MOP. Udało mi się na nią trafić za pierwszym razem, a jest ukryta głęboko w lesie, więc miałem szczęście.

Jezioro Obersee

DDR Blankensee - Buk © kamilzeswaja

Ruiny dawnej strażnicy WOP
Ruiny dawnej strażnicy WOP © kamilzeswaja

Gość | 22:14 poniedziałek, 6 lutego 2017 | linkuj Witam serdecznie!
Jestem redaktor naczelną miesięcznika Unter Frauen ( obszar Szczecin - Pogranicze - Berlin).Okazało się w ostatniej chwili,że część naszych fotografii do artykułu o Blankensee nie nadaje się do druku. Wybrałam dwa zdjęcia z Pana archiwum,żeby zamieścić je w naszym numerze. Zostaną podpisane, tak jak na stronie. Żeby się odwdzięczyć, mogę zamieścić interesujący Pana artykuł, albo opis inicjatywy rowerowej, w której Pan uczestniczy. Pismo jest bezpłatne, pracujący przy nim nie pobierają żadnych pieniędzy w związku z przygotowywaniem materiałów. To inicjatywa,która ma wspierać i promować obszar Pogranicza i aktywizować kobiety. Pozdrawiam,Monika Lesner
Gość | 09:47 środa, 3 lutego 2016 | linkuj Witam! Mam pytanie odnośnie miejsca znajdowania się spichlerzy i opuszczonej willi w Dąbiu (zwiedzam takie miejsca). Kontakt mail jswlaski@gmail.com
JPbike
| 13:27 piątek, 3 kwietnia 2015 | linkuj A ja nie wiem jeszcze co to znaczy DDR w rowerowej nomenklaturze ;-)
z3waza
| 21:26 sobota, 28 marca 2015 | linkuj Bo w Niemczech nie muszą budować DDRów żadnych, po pierwsze DDR już tam mieli ;), po drugie tamtejsze wiejskie asfalty nie dość że puste, to jeszcze gładkie są jak pupa niemowlaka.
Byłem tam w 2012 - bardzo mi się okolica zwana Am Stettiner Haff podobała.
| 21:18 sobota, 28 marca 2015 | linkuj Naprawdę? oooo... szok :)
Gość | 19:31 sobota, 28 marca 2015 | linkuj Trollking, DDR jest w PL!
| 18:52 sobota, 28 marca 2015 | linkuj DDR genialny... dawać takie w PL!

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa mawia