Dziewicza Góra

Niedziela, 28 sierpnia 2016 · dodano: 28.08.2016 | Komentarze 1

Poranny wypad na Dziewiczą Górę.

To co zrobili w zachodniej części Poznania z organizacją ruchu przechodzi ludzkie pojęcie. Jestem zwolennikiem strefy tempo 30, ale to co jest w okolicach Placu Wolności jest co najmniej kiepskie. Pozamykali ulice, polikwidowali pasy ruchu, miejsc parkingowych ubyło, wyłączyli światła, wszędzie wymalowali kontrapasy rowerowe. Skutek jest taki, że od rana do wieczora są korki, ludzie na rowerach i tek jeżdżą rowerami po chodnikach, albo (o zgrozo) kontrapasem pod prąd. Pomysł dobry, wykonanie słabe.

| 20:36 niedziela, 28 sierpnia 2016 | linkuj Spokojnie, nauczą się. A jak się nie nauczą to zaboli po kieszeni i się nauczą :)

Piszę trochę a priori, bo jeszcze mnie tam nie było, ale kierunek działań mi się podoba. Przypominam - piszemy o niedzieli, gdzie znaczna mniejszość ludzkości musi chodzić do pracy, a i tak są korki na czterech kołach!

Poznań za długo folgował i wchodził w cztery litery kierowcom, przez co wjazd samochodem do centrum miasta i zostawienie samochodu gdziekolwiek wydawało się czymś naturalnym. Mimo że komunikacja miejska (ze swoimi wadami związanymi ostatnio z remontami) działa całkiem sprawnie.

Myślę, że docenimy to w praktyce. Polska potrzebuje na to czasu, tak jak potrzebował szeroko rozumiany zachód :)

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa kowst