Wysadzony most na Gwdzie

Czwartek, 15 lipca 2021 · dodano: 15.07.2021 | Komentarze 1

Zniszczony pod koniec II Wojny Światowej most kolejowy pod Jastrowiem, to jedno z miejsc, które od lat chciałem odwiedzić, a nigdy nie było mi po drodze.

Korzystając z wolnego wymyśliłem sobie trasę z Piły do Szczecinka przez Złotów. Ruch na drogach niestety był spory, a alternatyw w postaci mało uczęszczanych bocznych asfaltów czy dróg szutrowych nie znalazłem na odcinku Piła - Złotów - Jastrowie. Dopiero za Jastrowiem jechałem bocznymi drogami, pokonując jedynie fragment DK 11 przed Lotyniem.

Pociąg do Kołobrzegu rano nie był przepełniony, więc jechałem w komfortowych warunkach.

Piła przywitała mnie kiepską pogodą: mgła, duża wilgotność powietrza, duchota i mokre asfalty.

Wsypa na Gwdzie w Pile.

Z Piły trzeba było wydostać się DDRkami, na szczęście były dobrej jakości.

Jaz Krajenka i w tle odbudowywany młyn.

Jezioro Miejskie w Złotowie.

Muzeum Ziemi Złotowskiej

Pałac Działyńskich w Złotowie na sprzedaż

Ilość debilnie zaprojektowanych ścieżek rowerowych w Złotowie przyprawia o ból głowy. Zaczynając od ścieżki nad jeziorem która jest takiej szerokości, że dwóch rowerzystów się nie minie, a kończąc na kostkowych ścieżkach na każdej ulicy.

Gwiazda wyjazdu, czyli wysadzony most na Gwdzie widziany z DW 189

Od strony parkingu leśnego można dostać się na stary nasyp kolejowy i zobaczyć most do góry.

Sześćdziesięciometrowa konstrukcja robi wrażenie

Wjazd do Jastrowia wita mnie zakazem ruch dla rowerów, a jedyną alternatywą jest taka ścieżka. W sumie na gravela spoko.

Po kilkuset metrach wszystko było jasne - wpompowali kupę kasy w leśne ścieżki, więc trzeba było zakazy poustawiać.

Chcąc omijać ruchliwą DK 11 znalazłem betonową drogę leśną - nieźle mnie wytrzęsło na niej i to jadąc kilkanaście km/h.

Brokęcino

Kościół w Lotyniu

Paryż-Roubaix

W WIlczych laskach zrobiłem sobie przerwę w całkiem dobrze zaopatrzonym sklepie spożywczym

Jezioro Trzesiecko

Zamek Książąt Pomorskich w Szczecinku

Wieża Przemysława (Bismarcka)

Stacja w Szczecinku

Pociągiem wracałem ze starszą kobietą, która też wyjechała wcześnie rano i przejechała trasę Złocieniec - Połczyn-Zdrój, czyli Stary Szlak Kolejowy - z synem w przyczepce pokonaliśmy go w zeszłym roku. W dalszej rozmowie okazało się, że pochodzi z Bydgoszczy, a w zeszłym roku przejechała m.in. Green Velo i Velo Dunajec. Na dodatek też czytała Rowertour. Namówiłem ją na odwiedzenie Doliny Baryczy.

Jak zacząć urlop to z przytupem. Wpadła setka i zaliczyłem osiem nowych gmin.