Nadeszła era twentyninera

Sobota, 21 sierpnia 2021 · dodano: 21.08.2021 | Komentarze 1

Jak już wspomniałem w poprzednim wpisie kupiłem nowy rower, który ma zastąpić mojego mocno wyeksploatowanego Authora. Założenie było proste: rower ma być bez fajerwerków i na dużym kole. Padło na Krossa, bo zamawiając przez stronę producenta można dostać rabat, a same Levele nowej generacji na rynku pojawiły się dopiero na przełomie maja i czerwca. Późno jak na standardy rynku rowerowego, więc był jeszcze wybór w tych modelach. Wybór padł na Levela 4.0. Napęd dziesięciorzędowy, przerzutka ma sprzęgło, a oś supportu zewnętrze łożyska, czyli taki jak w moich pozostałych rowerach. Teraz wystarczy, że będę miał jeden łańcuch w zapasie. Trochę obawiam się jednego blatu z przodu z trzydziestoma dwoma zębami, że będzie mi brakowało przełożeń, ale nie - po krótkiej rundzie na Wartostradzie po odbiorze roweru, stwierdzam, że jedzie się wystarczająco szybko. W razie co można zmienić na 36T.

Rower ma służyć na przejażdżek z synem, który samodzielnie pokonuje już dwunastokilometrowe dystanse, do ciągnięcia przyczepki, w przyszłości do zaczepienia holu Wehoo (planuję to kupić) i jazdy w trudniejszych warunkach atmosferycznych.

Z planowanych zmian w rowerze (lubię gdy rower odróżnia się trochę od seryjnego, co zwłaszcza widać po moim gravelu) dzisiaj zostanie oklejony folią MUCKY NUTZ, a w przyszłości opony będą zmienione na szybsze (o mniej terenowym bieżniku) i chwyty na piankowe. Wszystkie odblaski już usunąłem, a dźwignie przy kierownicy ustawiłem pod większym kątem.