Przednówek na Kujawach

Piątek, 4 marca 2022 · dodano: 04.03.2022 | Komentarze 1

Przednówek - w dawnej Polsce okres na przełomie końca zimy i początku wiosny, gdy na wsiach zaczynały kończyć się zimowe zapasy jedzenia.

Kujawy - kraina etnograficzna i region w środkowej Polsce, gdzie na sporej powierzchni znajdują się urodzajne gleby - czarne ziemie.

Pierwsze w tym roku gminobranie w województwie Kujawsko-Pomorskim. Pogoda była dość niepewna, bo na południu Wielkopolski poprószył śnieg, a jak jechałem samochodem to co jakiś czas zdarzała się mżawka. W trakcie mojej jazdy rowerem nie spadła żadna kropla deszczu, ani nie prószył śnieg. Za to wiatr trochę przeszkadzał. Zabrałem ze sobą nową torbę podsiodłową od Jack Pack.

Tradycyjnie przy takich wypadach zdjęć robię sporo.

Samochód zostawiłem pod Dębem Jagiełły w Łabiszynie.

Pałac Lubostroń

Szuterki prima sort.

Wzdłuż DW254 w okolicach Kobylarni wybudowano coś na wzór Kaszubskiej Marszruty (krótki odcinek) ze znakiem C-13. Najpierw olałem, ale jak kolejna ciężarówka minęła mnie na centymetry, to zjechałem na DDRkę i nawet nieźle się po tym jechało.

Rowerowo średni atrakcyjny region, ale po drodze mijałem sporo oznakowanych szlaków pieszych.

Plaża w Pieckach

Prócz licznych pól uprawnych, mijałem dzisiaj także dziesiątki sadów.

Remont dworca kolejowego w Złotnikach Kujawskich

Na koniec zaskoczyły mnie też zwierzęta w zagrodach.

Najpierw strusie...

...a potem alpaki z kurami.

Zaliczone gminy:
Łabiszyn, Nowa Wieś Wielka, Złotniki Kujawskie.