Mazury - dzień 4. Epilog

Czwartek, 16 czerwca 2022 · dodano: 22.06.2022 | Komentarze 1

Jeżdżąc po różnych mazurskich wioskach odniosłem wrażenie, że cześć z nich ma swoją specjalizację. Zauroczył mnie Krutyń, który stawia przede wszystkim na spływy kajakowe Krutynią. Prócz tego znajduje się tam Muzeum Przyrodnicze Mazurskiego Parku Krajobrazowego, do którego spóźniliśmy się dzień wcześniej (otwarte do 15:00) i Ośrodek Okresowej Rehabilitacji Bocianów, do którego udało nam się zajrzeć, choć oficjalnie nie można tam wchodzić. Od pracowników MZK syn dostał pocztówki i magnesy z bocianami. Fajnie. Mijane wcześniej Gałkowo końmi stoi. Jest ma stadnina, rancho, restauracja, agroturystki.

Na tym kończę krótkie objazdy mazurskich terenów. Zapewne jeszcze kiedyś wrócę do Krainy Wielkich Jezior, bo sporo do odkrycia mi jeszcze zostało, a w Gruszczynie mam pacjentkę, która pochodzi z Węgorzewa i przyjeżdża do rodziny pod Poznań. Za każdym razem zaprasza mnie nad Jezioro Mamry. Kiedyś skorzystam :)

Krutyń - przy
muzeum
Krutyń - przy muzeum © kamilzeswaja

Ośrodek Okresowej Rehabilitacji Bocianów
Ośrodek Okresowej Rehabilitacji Bocianów © kamilzeswaja

Jedna z rzeźb w
Krutyniu
Jedna z rzeźb w Krutyniu © kamilzeswaja

Krutyń słynie ze spływów kajakowych
Krutyń słynie ze spływów kajakowych © kamilzeswaja