Pigulorz na I zmianę

Piątek, 14 października 2022 · dodano: 14.10.2022 | Komentarze 2

Poranne mgły nieco obniżały odczuwalną temperaturę. Miejscami było 5°C i trochę stopy mi zmarzły, ale wygrzałem je sobie na kaloryferze w biurze.

Jednak na ostatni wypad ubrałem się nieco za lekko - w zasadzie nie wziąłem wiatrówki, przez co przez ostatnie dni byłem pociągający, a syn miał stan podgorączkowy, więc siedzieliśmy w chacie. Już jest lepiej, młody po trzech dniach się wykurował, ja jeszcze dochodzę do siebie.

Wartostrada we mgle

Wschód słońca pod Kicinem

Powrót był już przyjemniejszy. Gravelem pojechałem wzdłuż Jeziora Swarzędzkiego i przez Osiedle Warszawskie.

Ścieżka przy Jeziorze Swarzędzkim

Ostatnie kilkanaście dni spędziłem na uzupełnianiu garderoby rowerowej. Zainwestowałem kilkanaście stówek w zimowe buty SPD, kurtkę z membrany i ocieplane spodnie bez wkładki oraz drugą parę z wkładką. Plus nowe ciuchy na wiosnę. Myślę, że na koło rok albo dłużej nie mam potrzeby kupowania nowych ciuchów na rower. No chyba, że lekka kamizelka, ocieplane noski na buty (przyda się na poranne dojazdy do pracy i wieczorne powroty, gdzy w przeciwną stronę jest cieplej) i nowe rękawiczki :)

Najbardziej cieszę się z butów. Po dwóch latach szukania wreszcie udało się kupić Shimano MW7. Wziąłem rozmiar taki jaki używam zwykle. Pierwsze moje wrażenie było takie, że są za duże (wkładka ma dokładnie takie same wymiary), ale Shimano pomyślało, żeby zrobić w nich miejsce na grubą skarpetę zimową i wtedy faktycznie leżą dobrze. Jak sprawdzałem swój BS z poprzednich miesięcy jesiennych, to już niedługo mogą się przydać. Jak pojeżdżę, to zapewne podzielę się wrażeniami.

| 18:52 sobota, 15 października 2022 | linkuj Tak, na trudne warunki zimowe ciepłe buty plus platformy są niezastąpione. Ale zalety SPD są spore, przede wszystkim wyeliminowanie możliwości zsunięcia się stopy z pedału i sztywniejsza podeszwa, a co za tym idzie efektywniejsze mocy na korby. Późną jesienią i wiosną często wyjeżdżam wcześnie rano, gdy temperatura jest w okolicach zera. Wtedy te buty mi się przydadzą.

Nie trzeba się ścigać, żeby jeździć w SPD. Zwłaszcza w lesie ten system ułatwia jazdę.
| 21:59 piątek, 14 października 2022 | linkuj Fotki fajne :)

Zimą jakoś moja niechęć do SPD-ów staje się w rowerowym świecie bardziej zrozumiała :) Fajnie, że znaleźli rozwiązanie, ale... po co to, jeśli się nie ścigamy? :)

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa aswpe