• Sprzęt Kross Level 4.0

Wolne Państwo Świętno

Niedziela, 25 czerwca 2023 · dodano: 25.06.2023 | Komentarze 2

Republika Świętnieńska, obejmowała obszar Świętna i okolicznych wiosek, a powstała w trakcie wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Niemiecka ludność zamieszkująca te tereny obawiała się wkroczenia powstańców na ich obszar, więc na czele z lokalnym pastorem utworzono niezależne państwo na granicy Polski i Niemiec. Więcej można poczytać tutaj.

Dzisiejszą przygodę rozpoczęliśmy na parkingu leśnym pod Świętnem, nieopodal wieży widokowej. Trasę wymyśliłem już jakiś czas temu, z resztą nie było to trudne, bo dwukrotnie byłem już rowerem w tych okolicach. W ostatnich latach utworzono tam sporo szutrowych dróg rowerowych, a główne drogi przeciwpożarowe też utwardzono i pokryto drobnym szutrem.

Nasza trasa.

Na początek zła informacja.

Szutrowa droga rowerowa Wolsztyn - Wilcze.

Jezioro Wilcze

Dawna granica na kanale Obry

Most w Tatarkach na kanale Obry.

Jesionka

Skrzyżowanie w Rudnie

Po wielkopolskiej stronie drogę rowerową wybudowano wzdłuż torów.

Koniec ścieżki Kolej na rower i granica Wielkopolski i Lubuskiego

Kolej na rower

Dawny dworzec w Kolsku

Droga p.pożarowa nr 14

Południowy Kanał Obry

Stacja kolejowa w Świętnie - pociągu się nie doczekasz. No chyba, że jest jakaś impreza i przyjedzie parowóz z Wolsztyna