Tollensesee-Radrundweg

Piątek, 21 lipca 2023 · dodano: 21.07.2023 | Komentarze 1

Będąc kilka lat temu w niemieckim Neubrandenburg trafiłem akurat na weekend, kiedy organizowany był wyścig kolarski Mecklenburger Seen Runde. Całe miasto żyło tym wydarzeniem, nawet w witrynie aptecznej wystawiona była szosówka. Tamtędy jechał też Wyścig Pokoju w 1985 roku. Wtedy wiedziałem, że muszę tu wrócić z rowerem.
Neubrandenburg ma dobrze zachowane średniowieczne mury obronne i fortyfikacje z czterema gotyckimi bramami miejskimi. Tuż za murami utworzony jest park, tworząc charakterystyczny zielony ring.

Miasto oplata północną część jeziora Tollensee, wokół którego wyznaczony jest szlak rowerowy. I objazd jeziora obrałem za dzisiejszy cel. Większość trasy to leśne szutry, z odcinkami asfaltowymi i drogach o bardzo małym natężeniu ruchu. Piachu brak! Południowa część przy jeziorze między Klein Nemerow i Alt Rehse jest dość pagórkowata z kilkunastoprocentowymi podjazdami. Można się zmęczyć, tym bardziej, że współpracy odmówiła mi przerzutka z tyłu.

Prillwitz

Podjazd w Zippelow

Alt Rehse, to kolejna wioska, a wygląda jak z bajki, domy zbudowane są w tradycyjnym stylu muru pruskiego i pokryte są strzechą. Czar idyllicznej wioski pryska, gdy zgłębi się historię tego miejsca. Wygląd wioski został ukształtowany przez Nazistów, którzy w tym miejscu utworzyli Führerschule der Deutschen Ärzteschaft, czyli szkołę i instytut genetyki. Dodatkowo w jednym z budynków osiedlili się buddyści.

Alt Rehse...
Alt Rehse - Świątynia Hardcore Buddystów. Chyba nie chcę wiedzieć co tam się odprawia.

Neubrandenburg

Neubrandenburg - ścieżka wzdłuż średniowiecznych murów.