Kociewie: dzień 3

Piątek, 3 maja 2024 · dodano: 05.05.2024 | Komentarze 3

Nie złapał mnie Skórcz, ale do niego pojechałem! Okazało się, że odbywa się tam co roku parada wozów strażackich i akurat na końcówkę tej imprezy trafiłem.

Samo miasto nie zachwyca, ale zespół urbanistyczny Skórczu wpisany jest do rejestru zabytków. Praktycznie nie zmieniona jest struktura przestrzenna od XIV wieku, gdy była to wieś.

Dworów i pałaców jest na Kociewiu sporo, praktyczne w co drugiej wsi można coś znaleźć.

Leśna Janina

Zlot strażacki w Skórczu

Barłożno - kościólł

Trasa
kolejowa Bydgoszcz - Tczew
Trasa kolejowa Bydgoszcz - Tczew

Dworzec
kolejowy w Smętowie

Smętowo

Graniczne

Kopytkowo

Zaliczone gminy: Skórcz (gmina wiejska) (312), Skórcz (miasto) (313)

| 23:14 poniedziałek, 6 maja 2024 | linkuj Tylko Jarka, gryfa zostaw :)
| 17:09 poniedziałek, 6 maja 2024 | linkuj To nie orzeł, to gryf i wiąże się to z miejscową legendą. Obok jest pomnik Kaczyńskiego. Podmienić zdjęcia?
| 00:13 poniedziałek, 6 maja 2024 | linkuj Taki Skórcz nawet by mi nie przeszkodził. Ciekawe miejsce, a ujęcie... eee.. z orłem (ekhm) lepiej usuń, bo służby nie śpią :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa aoree