avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 56978.51 kilometrów w tym 7198.55 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.50 km/h.

• Sprzęt Kross Level 4.0

Słonawy - Stobnica

Czwartek, 30 maja 2024 · dodano: 30.05.2024 | Komentarze 1

Jakiś czas temu na facebookowej grupie "Kinderwyprawki rowerowe" padło pytanie o alternatywne trasy dla pokolejowej ścieżki Słonawy - Stobnica w Wielkopolsce. Takiej, aby nadawała się do jazdy dla kilkuletniego dziecka. Malta i Wartostrada ze względu na spory ruch nie nadają się do takich wypadów. Ja wrzuciłem swoje propozycje, okolice Margonina i Szamocina, szutrowe ścieżki pod Świętnem, jezioro w Środzie, padał też Olszak i Miasteczko ruchu drogowego niedaleko Malty. Ogólnie konkretów brak, padały propozycje sąsiednich województw, które opisywałem już jeżdżąc z przyczepką.

Korzystając z ładnej pogody od rana zapakowaliśmy rowery do samochodu i pojechaliśmy do Obornik. Zaparkowaliśmy tradycyjnie przy starcie ścieżki Słonawy - Stobnica i ruszyliśmy w dobrze znaną nam asfaltową trasę na starym nasypie kolejowym łączącym dawniej Oborniki z Wronkami. W zeszłym roku dwukrotnie przyjechaliśmy się tamtędy, dzięki czemu syn pamiętał szczegóły drogi.

Pierwszą przerwę zrobiliśmy sobie po czterech kilometrach przy byłej stacji kolejowej w Bąblinie.

Przerwa na stacji Bąblin
Przerwa na stacji Bąblin © kamilzeswaja

Słonawy - Stobnica

Na końcu trasy, tak jak większość osób z którymi się mijaliśmy, zrobiliśmy sobie drugą przerwę.

Dawna stacja kolejowa w Stobnicy

Strumyk w Kiszewku

Ostatnia, trzecia przerwa miała miejsce, jak zwykle, w punkcie gastronomicznym w Bąblinie.