avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 56978.51 kilometrów w tym 7198.55 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.50 km/h.

Park Natury Zalewu Szczecińskiego

Czwartek, 29 sierpnia 2024 · dodano: 31.08.2024 | Komentarze 1

Po trzech latach wróciłem na wschodni brzeg Zalewu Szczecińskiego. Tereny te zachwyciły mnie swoją dzikością i niepowtarzalnym klimatem. Tym razem do Parku Natury Zalewu Szczecińskiego wybrałem się z synem.

Obszar zlokalizowany między Czarnocinem a Wolinem ma powierzchnię ponad 4000 ha i znajdziemy na nim różne gatunki ptaków, a także sprowadzane do parku koniki polskie i krowy szkockiej rasy wyżynnej. Te ostatnie zmieniły lokalizację i żeby je zobaczyć trzeba pojechać w Czarnocinie asfaltową drogą prosto.

Mimo tego, że wyjechaliśmy wcześnie rano, to i tak było gorąco. Ze względu na warunki: temperaturę i wiatr, trasę skróciliśmy do przejazdu szlakiem Blue Velo z Czarnocina do Skoczewa. Idealna nawierzchnia gravelowa poprowadzona po wale przeciwpowodziowym nie do końca przypadła do gustu mojemu młodemu kompanowi. Narzekał na większe fragmenty kruszywa, no cóż jadąc na 20-calowych kółkach ma prawo. Ale za to po drodze widzieliśmy mnóstwo kormoranów, łysek, bocianów, żurawi i łabędzi.

Jak zwykle mieliśmy ze sobą lornetkę, dzięki czemu mogliśmy obserwować jak powstaje nowa wyspa na Zalewie Szczecińskim - Śmięcka.