Fragment Poznańskiego Pierścienia

Środa, 30 marca 2011 · dodano: 30.03.2011 | Komentarze 1

Swarzędz - Gowarzewo - Trzek Duży - Trzek Mały - Ignacewo - Kostrzyn - Tarnowo - Góra - Promienko - Biskupice - Sarbinowo - Łowęcin - Jasin - Swarzędz

Dziś nie idę do laboratorium robić badania do magisterki, więc wykorzystałem to i postanowiłem objechać część PP. Najbliżej ze Swarzędza w Pierścień mogę się włączyć w Gowarzewie (ok 7 km) i dzisiaj przemierzyłem odcinek Gowarzewo - Promienko.
Droga od Gowarzewa do Trzeka Dużego jest na początku asfaltowa, po około kilometrze zmienia się w drogę gruntową i łączy z trasą 434. Według przewodnika miałem skręcić w Trzeku Małym w lewo w brukowaną drogę - oznakowanie szlaku było dobre w tej miejscowości, ale brukowanej drogi nie było tylko sam piach - wygląda na to, że będą remontować tą drogę.
Od tej pory zaczęły się same problemy. Zawadziłem pedałem o wystający kamień - pedał na szczęście nie ucierpiał, wyjeżdżając z tej wsi w kierunku Ignacewa jest polana droga tak rozjeżdżona przez sprzęt rolniczy i samochody z budowy drogi S6, że nie dało się jechać szybciej niż 10km/h. Na tej samej drodze w połowie drogi między obiema miejscowościami jest gospodarstwo rolne - niestety mieszkający tam burak nie zamknął swoich psów, które zaczęły się do mnie zbliżać szczekając i szczerząc zęby - zawróciłem do asfaltu, straciłem gdzieś z 4 km i dalej drogą 434 pojechałem w kierunku Kostrzyna. Żeby nie zbaczać zbytnio z trasy przed Kostrzynem skręciłem w wąską asfaltową drogę do Ignacewa.

W Kostrzynie na rynku zrobiłem sobie przerwę na Liona.
Kostrzyn WLKP © kamilzeswaja

Rynek w Kostrzynie © kamilzeswaja

Droga pomiędzy Kostrzynem a Tarnowem © kamilzeswaja

Za jakieś 150m zaliczę glebę - mnie się nic nie stało, ale rower ucierpiał: rozwalona podkładka pod tłoczkiem od hamulca, obtarte siodełko i jeszcze licznik mi wypadł. Pozbierałem się i pojechałem dalej, chociaż przez rozwaloną klamkę ochota do dalszej jazdy trochę mi się zmniejszyła.

Droga przy Jeziorze Góra nie jest łatwa do pokonania. Jest dość stromo i trzeba uważać na śliskie i mokre kamienie, ale widoczki są rewelacyjne.
Jezioro Góra © kamilzeswaja

Mijając tablicę z napisem Swarzędz na liczniku miałem 43,5. Pojechałem do swarzędzkich serwisów rowerowych czy nie zrobią mi tej podkładki - wszędzie odmówili. Gdy wróciłem do domu licznik pokazał nieco ponad 50 km.
Zadzwoniłem do Cykloturu czy on nie zrobią mi tego hamulca - uzyskałem odpowiedź, że nie przyjmują nic na serwis przez najbliższe 2-3 tygodnie. W Colex'ie w zeszłym roku zrobili mi to dość szybko, ale za 50 PLN...