Pierścień dookoła Poznania – odcinek północno-zachodni

Sobota, 16 lipca 2011 · dodano: 16.07.2011 | Komentarze 0

Swarzędz – Wierzonka – Mielno – Owińska – Bolechowo-Osiedle – Biedrusko – Złotniki - Kiekrz - Sady – Lusowo – Lusówko – Sierosław – Zakrzewo – Dąbrówka – Skórzewo – Junikowo – Półwiejska – Malta – Antoninek - Swarzędz

Korzystając z ładnej pogody przejechałem dzisiaj kolejny odcinek Pierścienia dookoła Poznania od Biedruska do Lusówka. Ostatnio trasę zakończyłem na moście w Biedrusku, więc dzisiejsza trasa nie była przypadkowa, tym bardziej, że w weekend nie potrzeba pozwolenia na przejazd przez poligon w Biedrusku. Tym samym mam już przejechaną większą część trasy Ringu od Kórnika do Lusówka – przeciwnie do ruchów wskazówek zegara.
Udało się wykręcić pierwszą setkę w tym sezonie i jest jeden z dłuższych moich wyjazdów rowerowych w ciągu ostatnich lat. Przeszkadzał tylko wmordewind. Przez większość trasy starałem się utrzymywać tętno ok. 80% HR max.
Tempo umiarkowane.

Wjazd na poligon w Biedrusku © kamilzeswaja

Wszędzie przy drodze na poligonie widnieją takie znaki:
Stój! Ostre strzelania © kamilzeswaja

Tor taktyczny pojazdów zmechanizowanych © kamilzeswaja

To zdjęcie ma każdy kto był na poligonie w Biedrusku:
Ruiny kościoła p.w. ścięcia św. Jana Chrzciciela w Chojnicy © kamilzeswaja

W kościele na poligonie © kamilzeswaja

Geofizyka Kraków szuka gazu na poligonie w Biedrusku © kamilzeswaja

Geofizyka Kraków - sprzęt © kamilzeswaja

Wyjeżdżając z poligonu jedziemy asfaltem aż do skrzyżowania obok kościoła:
Droga Złotniki - Kiekrz - odcinek asfaltowy © kamilzeswaja
Na skrzyżowaniu jedziemy prosto w drogę szutrową:
Trasa Złotniki - Kiekrz - odcinek szutrowy © kamilzeswaja

Zjazd z drogi szutrowej na asfalt przed Kiekrzem © kamilzeswaja

Przejazd kolejowy w Kiekrzu © kamilzeswaja

Po przejechaniu przez tory kolejowe docieramy do skrzyżowania - na wprost widzimy kościół i skręcamy w prawo.
Kościół w Kiekrzu © kamilzeswaja

Docieramy do kolejnego skrzyżowania, gdzie skręca się w lewo na Rogierówko
Kiekrz - skręt na Lusowo © kamilzeswaja

Po prawej stronie mija się zabytkowy wiatrak:
Wiatrak w Kiekrzu © kamilzeswaja

Po przejechaniu 50 km dotarłem do Lusówka:
Droga Lusowo - Lusówko © kamilzeswaja

Lusówko - skrzyżowanie © kamilzeswaja

W ty miejscu zakończyłem dzisiejszy objazd północno-zachodniej części Pierścienia dookoła Poznania. Do Poznania wracałem trasą „Nad Jezioro Lusowskie”.
Drogowskaz na Sierosław - początek trasy Nad Jezioro Lusowskie © kamilzeswaja

Dzisiejszy cel:
Jezioro Lusowskie © kamilzeswaja

Range Rover Sport - obklejony na pomarańczowo © kamilzeswaja

Część trasy prowadzi drogami asfaltowymi, a część leśnymi
Groby Zakrzewskie © kamilzeswaja

Akurat w tygodniu musiała być wycinaka drzew pod Zakrzewem i było sporo błota. Na szczęście tylko ok. 2 km, dalej droga wyglądała tak:
Trasa "Nad Jezioro Lusowskie" - odcinek leśny © kamilzeswaja

Po dotarciu do Skórzewa dalej kierowałem się na Junikowo i Centrum. Sprawdziłem jak idą pracę przy wykańczaniu Stadionu Miejskiego:
Stadion Miejski w Poznaniu © kamilzeswaja

Później wpadłem na loda i uzupełniłem sobie wodę w bidonie w barze na Półwiejskiej w którym pracowałem. Na koniec objechałem Jezioro Maltańskie (o dziwo nie było dzisiaj dużo osób) i pognałem w stronę Swarzędza.