Duży Pierścień Rowerowy

Środa, 3 sierpnia 2011 · dodano: 03.08.2011 | Komentarze 0

Swarzędz – Kobylnica – Kicin – Czerwonak – Czernice – Dąbrówka Kościelna – Niedźwiedziny – Sławica – Brzeźno – Długa Goślina – Łoskoń Stary - Pacholewo – Uchorowo – Starczanowo – Mściszewo – Murowana Goślina – Owińska – Mielno – Wierzonka - Swarzędz

Zapuściłem się w teren. Dzisiaj udało mi się przejechać Duży Pierścień Rowerowy od Czerwonaka do Starczanowa. Chyba pierwszy raz przejechałem rowerem jakiś cały szlak od początku do końca. Trasa Dużego Pierścienia Rowerowego poprowadzona jest głównie leśnymi drogami, bardzo mało jest odcinków asfaltowych, a jeśli już są to bardzo krótkie. Trasa jest długa i wymagająca, na zmianę trzeba się zmagać z błotem lub piachem.
Wyjazd udany.
Oznakowanie Dużego Pierścienia Rowerowego © kamilzeswaja

Głaz upamiętniający pożar w Puszczy Zielonka w 1992 r. © kamilzeswaja

"Gwiazda" - głaz poświęcony pamięci prof. Fruzińskiego © kamilzeswaja

Z Czerwonaka do Dąbrówki Kościelnej trasa jest dość łatwa, bez stromych podjazdów, niewiele piachu i błota.
Sanktuarium w Dąbrówce Kościelnej © kamilzeswaja

Za Dąbrówką Kościelną trasa była już dużo trudniejsza, piaszczyste podjazdy i miejscami sporo błota poważnie spowalniają jazdę.
Niedźwiedziny - centrum wsi © kamilzeswaja

Kopalnia "Niedźwiedziny" © kamilzeswaja

Tego kamienia nie zauważyłem, bo był przykryty kępą trawy i nadrobiłem około dwa kilometry:
Oznakowanie szlaku na kamieniu © kamilzeswaja

Podjazd pod Górę Zamkową © kamilzeswaja

Góra Zamkowa © kamilzeswaja

Łoskoniówka we wsi Łoskoń Stary © kamilzeswaja

Końcowe kilometry Dużego Pierścienia Rowerowego poprowadzone są wzdłuż Rezerwatu Śnieżycowy Jar.
Koniec i początek Dużego Pierścienia Rowerowego © kamilzeswaja

Powrót do domu R-1 przez Owińska, Mielno, Wierzonkę i Kobylnicę.