Nekielskie lasy

Poniedziałek, 23 lipca 2012 · dodano: 23.07.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj wybrałem dwa środki transportu: samochód i rower. Cele były dwa: odwiedzić babcię i pojeździć po tamtejszych lasach. Już dawano chciałem zobaczyć poewangelicki kościół w Nekielce, który przez lata nieużytkowany, obecnie służy za centrum kulturalne, w którym odbywają się koncerty, wystawy i spotkania kulturalne. Przy okazji odkryłem nowy szlak, który mam zamiar przejechać: „Śladami osadnictwa olęderskiego”.
W lesie niedawno była wycinka, ścieżki są rozjeżdżone i mnóstwo błota.
Tradycyjnie jak co roku rozwaliłem lewą dźwigienkę od hamulca. W serwisie za naprawę (tylko Colex się podejmował, inni mówili, że tego nie da się naprawić) wykasowali już dwa razy mnie 60 zł. Pomyślałem, zrobię sam, przecież teraz już wiem jak jest zbudowane. Wjechałem do Liroya i kupiłem małe szczypce za niecałe 13 zł.
Wracając w Swarzędzu zgasł mi samochód na krzyżówce i nie chciał odpalić. Zepchnąłem go na pobocze i odpalił po chwili. Zgasł znowu przy samym domu – prawdopodobnie świece do wymiany.
Wieczorem usiadłem przy żubrze i naprawiłem hamulec. Sześć dych w kieszeni, a szczypce się przydadzą.
Ruda Włoszka i góral z Czech © kamilzeswaja

Wiatraki w Starczanowie © kamilzeswaja

Kościół w Nekielce © kamilzeswaja

Jezioro Baba © kamilzeswaja

Defekt... © kamilzeswaja

Hamulec naprawiony © kamilzeswaja

Trasa: Wiktorowo – Leśna Grobla – Siedleczek – Brzeźno – Starczanowo – Graby – Jezioro Baba - Wagowo - Sanniki – Rujsca - Wiktorowo