Czerwiec, 2019

Pobiedziska

Niedziela, 9 czerwca 2019 · dodano: 09.06.2019 | Komentarze 2

Kolejny poranny wypad z cyklu "z rynkiem w tle", tym razem padło na Pobiedziska. Jak zawsze w tracie takiego wypadu krótka przerwa była na rynku. Wczoraj żona znalazła słodycze, które przywieźliśmy latem z Czech (lentilky i czekolady studenckie) - skonsumowałem lentilky w rozmiarze XL (nie wszystkie) i ruszyłem w drogę powrotną. Na granicy Pobiedzisk dorwał mnie facet z Kobylnicy z którym znamy się z widzenia z apteki. Do Swarzędza to on głównie prowadził, bo był szybszy :P
W internetach znalazłem filmik z pogawędki starszych panów z Pobiedzisk, m.in. o rowerach. Warto posłuchać jak to kiedyś było.

Był to pięćdziesiąty mój wypad na rowerze w tym roku, więc wszystko idzie zgodnie z planem :)

Niepewność

Czwartek, 6 czerwca 2019 · dodano: 06.06.2019 | Komentarze 1

Dojazd do pracy na II zmianę. Prognozy pogody były zgodne jedynie co do temperatury - miało być gorąco i było. Dlatego do Gruszczyna pojechałem głównie lasami przez Maltę, stawy w Antoniku i wzdłuż Jeziora Swarzędzkiego.

Powrót był niepewny, od zachodu zbliżał się burzowy front, a ja najbardziej wierzyłem, że sprawdzi się prognoza z poznańskiego IMGW. I sprawdziła się, front dotarł do poznania na przełomie dnia i nocy, czyli jak zdążyłem wrócić.

Góra Anny

Środa, 5 czerwca 2019 · dodano: 05.06.2019 | Komentarze 4

Wieczorny wypad na Dziewiczą. Nie byłem tam prawie miesiąc, a nowa droga za cmentarzem w Czerwonaku z widoczkiem na wieżę przeciwpożarową wygląda tak samo - znaczy tak samo nie jest skończona. A poza tym w Superiorze znowu miałem laczka, a nie chciało mi się łatać wcześniej. Upał, ale całe szczęście w lesie temperatura w lesie spadała do przyjemnych... 26 st.C.

W Puszczy Zielonka chyba miejscami wysypali nowy szuter, grawelówki pełną gębą, ale zdaje mi się, że kruszywo użyte do tego jest za mało rozdrobnione. Przez to też zapewnwe ostatnio łapię pany w Supieriorze.

Śrem

Niedziela, 2 czerwca 2019 · dodano: 02.06.2019 | Komentarze 3

Kolejny weekend z napiętym planem. Trzeba było wstać wcześnie, by móc pokręcić coś więcej niż tylko po mieście.
Wyjazd 5:45 (15 st.C). Do Śremu pojechałem przez Mosinę, Żabno, dalej przez Esterpole i Jaszkowo, dzięki czemu ominąłem pagórkowate tereny Brodnicy. Ale w okolicach Jaszkowa natrafiłem na kiepski asfalt, a przy moich oponach 23C można zapomnieć o szybkiej jeździe. Krótka przerwa na Rynku w Śremie (chyba pierwszy raz tam byłem, przejeżdżając przez Śrem już kilka razy). Wciągnąłem kabanosy plus ciastka owsiane i wróciłem przez Radzewice i Wiórek. Na odcinku Rogalinek - Starołęka tradycyjnie przy takiej pogodzie mnóstwo szosowców.
O dziwo wiatr nie przeszkadzał, ale też nie pomagał. Liczyłem na lepszą średnią, ale nogi coś nie podawały. O 9:30 byłem w domu, więc cała niedziela przede mną.