Czerwiec, 2020

Morasko

Czwartek, 11 czerwca 2020 · dodano: 11.06.2020 | Komentarze 2

Poranny wypad. Bardzo duża wilgotność powietrza.

DPD

Środa, 10 czerwca 2020 · dodano: 10.06.2020 | Komentarze 0

Międzyzmiana.

Dziewicza z rana

Wtorek, 9 czerwca 2020 · dodano: 09.06.2020 | Komentarze 1

Pobudka 6:00. W sumie za dużego wyboru nie miałem, bo przed robotą muszę wywieźć syna do Swarzędza.
Rano przyjemnie, słonecznie, lekki wiaterek.
Prognozy pogody na najbliższe dni zapowiadają warunki idealne dla miłośników rowerów... wodnych.

Trasą kolei Toruń - Unisałw i WTR

Sobota, 6 czerwca 2020 · dodano: 06.06.2020 | Komentarze 3

Mimo niepewnej pogody nie odpuszczamy eksploracji nowych tras rowerowych z przyczepką. Plan był prosty: przejechać się ścieżką wybudowaną na nasypie byłej linii kolejowej z Torunia do Unisławia, zaliczenie asfaltowo-szutrowej DDRki wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 551, zobaczyć park i pałac w Ostromecku, przejechać się kawałek Wiślaną Trasą Rowerową i odwiedzić Zamek Bierzgłowski.
Wyjazd dość wczesny jak na nas, bo o 8:30 i w rozkopanym Toruniu meldujemy się grubo przed 11:00. Znalezione przeze mnie na mapach Google miejsce postojowe przy kościele na Szosie Chełmińskiej było wolne, a słońce przebijało się przez chmury. Szybko się ogarnęliśmy i ruszyliśmy DDRką wzdłuż DW533. W lesie za pętlą autobusową robimy przerwę na siku, w trakcie której wyprzedza nas grupa Akademii Michała Kwiatkowskiego na szosach. Jechali na tyle wolno (25km/h), że ich dogoniłem i przyłączyłem się na koniec peletonu. Góral z przyczepką w takiej grupie musiał zabawnie wyglądać. Po 3 km grupka kolarzyków odbiła na Świerczynki, a my kontynuowaliśmy jazdę do Raciniewa, gdzie kończy się szlak. W międzyczasie ratowaliśmy ślimaczki przed rozjechaniem na trasie. Sądząc po odgłosach spod kół, to więcej ich rozjechaliśmy, niż uratowaliśmy. Ale tak bywa jak zostawia się trzy ślady zamiast jednego, a ślimaków po wczorajszym deszczu było mnóstwo.
Nie byłem pewien drogi Raciniewo-Ostromecko, ale okazało się, że wzdłuż drogi prowadzi ogarnięta droga dla rowerów z nawierzchnią szutrową i miejscami asfaltową.
Wiatr przeszkadzał przez większość trasy (przyczepka działa trochę jak żagiel i wiatr boczny też potrafi utrudnić jazdę), ale bardziej obawiałem się deszczu - na całe szczecie na ostaniach kilkunastu kilometrach tylko delikatnie pokropiło. Plan udał się w 100%.

Jak komuś się znudzi jazda na rowerze, to przy szlaku może przesiąść się na motocross

Przy pałacu w Ostromecku zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę.

Drogi przez Las Ostromecki nie ogarniam. Zastanawiam się co autor miał na myśli stawiając znaki C-13, nad przydrożnym rowem. Chętnych zapraszam do analizy sytuacji na mapach Google. Ciekawi mnie kto za to wziął kasę (z Unii) i tak zostawił przez kolejne osiem lat.

DPD - szkolenie na rowerze

Czwartek, 4 czerwca 2020 · dodano: 04.06.2020 | Komentarze 1

Przed 10:00 dostałem SMSa, że o godzinie w której mam wychodzić do roboty jest szkolenie on-line ze środków spożywczych specjalnego przeznaczenia medycznego. Szkolenie dla chętnych z bonusem, więc zainstalowałem aplikację, słuchawki na uszy i ruszyłem w drogę do roboty przez Koziegłowy (tam wciąż remonty trwają) i Wierzonkę. Szkolenie szybkie, półgodzinne, więc spoko.

W związku z tym, że syna posyłamy do przedszkola dopiero od września, musimy przeorganizować opiekę nad nim od przeszłego tygodnia. Zatem mógł być to mój ostatni powrót okrężną drogą z drugiej zmiany w tym roku. Szkoda, bo najdłuższe dni w roku dopiero przed nami, a ja lubię patrzeć na zachodzące słońce nad Zielonką. Dzisiaj wieczorem były chmury, ale za to było ciepło.

DPD

Środa, 3 czerwca 2020 · dodano: 03.06.2020 | Komentarze 1

Z okazji Światowego Dnia Roweru swoim i Waszym rowerom życzę wszystkiego najlepszego!

Dzień dziecka

Poniedziałek, 1 czerwca 2020 · dodano: 01.06.2020 | Komentarze 6

Żona w poniedziałki szlifuje niemiecki, więc z synem mamy męskie popołudnia. Dzisiaj wybraliśmy się samochodem z przyczepką w bagażniku (w zasadzie jej nie wyciągam ostatnio) i rowerem na dachu do Tuczna. Po skonsumowaniu lodów ruszyliśmy na rundkę przez pobliskie wioski z elementami grawelowania.

W weekend wrzuciłem na youtube filmik z trasy Kolej na rower.

Parę lat temu z żoną zaliczyliśmy tamtejszy szlak kajakowy. Polecam, na przenoskach jest kupa zabawy :)

Kategoria Z przyczepką

DPD - Skinwall

Poniedziałek, 1 czerwca 2020 · dodano: 01.06.2020 | Komentarze 4

Tytuł wpisu brzmi niczym 007 Skyfall. Ale już wyjaśniam. Parę dni temu wspominałem na bikelogu, że nie mogę ułożyć RaceKingów na obręczach Superiora i że zamówiłem jedną oponę identyczną jak miałem seryjne w rowerze, zamiast tylnej opony (przednia jest w całkiem niezłym stanie). Dostałem wiadomość od sprzedawcy, że w systemie mają jedną sztukę, ale na półce nie. W związku z zaistniałą sytuacją dostałem propozycję: "Możemy zaproponować szybki zwrot całej wpłaty lub jakieś fajne rabaty/gratisy gdyby interesowało Pana coś innego z naszej oferty". Przeszukując asortyment sklepu natrafiłem na opony Vee Tire Mission z jasnymi (modnymi ostatnio) bokami. Dwie wychodziły drożej niż jedna opona Schwlabe, ale przystali na moją propozycję.

Nowe opony ułożyły się od razu, z odrobiną wody z płynem do naczyń, żeby było łatwo je wcisnąć na obręcz. Obyło się bez ugniatania, kompresora czy przepompowywania. Efekt wizualny według mnie wyszedł niezły, a opona zachowuje się na szutrze podobnie jak RK. Przy okazji wymianiłem łańcuch.

Wracając z pracy wjechałem na (wspominaną nieraz przeze mnie) ścieżkę w koronach drzew.