Kolejowy most zwodzony nad Regalicą

Niedziela, 3 sierpnia 2014 · dodano: 03.08.2014 | Komentarze 0

Jakiś czas temu natknąłem się na informację o zwodzonym moście kolejowym pod Szczecinem, ale jakoś nie miałem czasu zainteresować się nim bliżej gdzie się dokładnie znajduje. Wczoraj wracając pociągiem już planowałem jakiś wypad na niedzielę w granicach Szczecina i opowiadałem bratu o tytułowym moście. Słysząc to facet siedzący przed nami odwraca się i mówi, że ten most znajduje się w Podjuchach, szybko skojarzyłem gdzie to jest i sprawdziłem na nawigacji. Miły Pan potwierdził, że to tam i zaczął opowiadać o nim. Gdy zadawało się nam że już więcej o tym miejscu powiedzieć się nie da, ktoś mnie klepie, to ten sam facet pokazuje mam w telefonie zdjęcia z internetu zwodzonego mostu. Tak więc cel na dzisiejszą wycieczkę był oczywisty.
Zwodzony most kolejowy nad Regalicą jest jedynym czynnym obiektem tego typu w Polsce i jedynym z napędem mechanicznym w Europie.

Kolejowy most zwodzony nad Regalicą

Regalica - kolejowy most zwodzony © kamilzeswaja

Podjuchy - kolejowy most zwodzony
Podjuchy - kolejowy most zwodzony © kamilzeswaja

Po obejrzeniu z każdej strony mostu ruszyliśmy nad Jezioro Szmaragdowe, a następnie przez Centrum (z przerwą na wymianę dętki za portem) wróciliśmy na Gumieńce. Popołudniowym pociągiem dotarliśmy do Poznania, w którym poznaliśmy Wojtka z rowerplus.pl.