Kaszubska Marszruta - szlak zielony

Poniedziałek, 1 maja 2017 · dodano: 01.05.2017 | Komentarze 0

Charzykowy - Chojnice – Klawkowo – Powałki – Kłodawka – Mylof – Okręglik – Giełdon – Czarniż – Kinice – Kosobudy – Brusy – Żabno – Męcikał - Klosnowo - Powałki - Chojniczki - Charzykowy

Zielony szlak Kaszubskiej Marszruty to dość łatwa trasa, głównie poprowadzona asfaltami. Razem z bratem pojechaliśmy z Charzyków do Chojnic, skąd zaleliśmy odjazd trasy. Szlak prowadzi wzdłuż drogi nr 235, odbijając na leśną, asfaltową drogę do wsi Giełdon przejeżdżając po drodze zaporę na Brdzie, szutry na zmianę z asfaltem doprowadzają do wsi Kosobudy. W Brusach po przerwie na stacji benzynowej, znów wracamy na ścieżkę wzdłuż drogi nr 235 do Mięcikału, skąd dalej biegnie czarny szlak w kierunku Chojnic. Po drodze zobaczyliśmy rekonstrukcję bunkra Gryfa Pomorskiego, a to miejsce jeszcze niedawno wyglądało mniej okazale. Na rozdrożu do Mylofu skręcamy w niebieski szlak PTTK do Klosnowa, gdzie znajduje się wyłuszczarnia szyszek.