• Sprzęt Kross Level 4.0

Nadodrzańska pętla

Sobota, 9 lipca 2022 · dodano: 11.07.2022 | Komentarze 4

Tydzień wcześniej w Lubuskim jeździliśmy u ujścia Warty, a tym razem wybraliśmy się w Dolnośląskie i pokręciliśmy nad Odrą.

Planując wycieczki rowerowe z synem staram się wybierać miejsca o odseparowanym ruchu rowerowym lub boczne drogi o znikomym ruchu. Nie inaczej było tym razem. Już w zeszłym roku zamierzałem się z zaliczeniem tej okolicy. Z tras Dolnośląskiej Krainy Rowerowej została mi tylko ścieżka wybudowana na nasypie kolejowym linii Ścinawa - Prochowice. I właśnie Ścinawa była miejscem naszego startu.

Zdjęć wyszło sporo, a całą wycieczkę można podzielić na cztery części:

- ścieżka kolejowa
- nadodrzańskie wały
- impera w klasztorze
- ślady starożytności

Ścieżka rowerowa na starym szlaku
kolejowym Ścinawa-Prochowice

Leśny odcinek

Ścieżka rowerowa na starym szlaku kolejowym Ścinawa-Prochowice

Wielowieś - dawna stacja kolejowa

Na końcu ścieżki (która tradycyjnie kończy się w krzakach), porozmawiałem chwilę ze starszym panem na rowerze, z którym się mijaliśmy po drodze, o możliwości przedłużenia asfaltu na następną gminę. Problemem mogą być koszty i ewentualna budowa mostu przez Kaczawę. Choć jak później przeanalizowałem przebieg dawnej linii, to nie przecina ona rzeki, a mogłaby się kończyć w Lisowicach.

Koniec ścieżki wraz z końcem gminy Ścinawa

Gromadzyń

Szuter w Kwiatkowicach

Wał przeciwpowodziowy w Kwiatkowicach

Szuter na wale idealny.

Kwiatkowice - fragment bez drogi na wale
Kwiatkowice - fragment bez drogi na wale. Mężczyzna, z którym rozmawialiśmy na granicy gminy Lubiąż wspominał o tej przeszkodzie i że możemy mieć problem z przejechaniem tam z przyczepką. Weehoo jest szerokości roweru, więc bez problemu pokonaliśmy ten fragment trasy.

Kwiatkowice

Wał przeciwpowodziowy na Odrze

Wał przeciwpowodziowy na Odrze - dojazdy betonowe

W Lubiążu byliśmy w zeszłym roku i zaplanowałem tam zrobienie przerwy w przyklasztornym parku, ale...

Slot Art
Festival w Lubiążu

Trafiliśmy na Slot Art Festival. Na boisku rozgrywały się walki między niebieskimi a czerwonymi.

Klasztor w Lubiązu w trakcie Slot Art Festival
Po Klasztorem w Lubiążu mnóstwo samochodów i namiotów.

Oglądanie bitew chwilę nam zajęło.

Slot Art
Festival w Lubiążu
Slot Art Festival w Lubiążu

A później wbiliśmy się na zamkniętą, biletowaną imprezę. Ochrona nas wpuściła, tylko musiałem rower prowadzić. Za nami cieć wołał o karnety.

Figury przy klasztorze w Lubiążu

Widok na DOlinę Odry
Widok na DOlinę Odry © kamilzeswaja

Za Domaszkowem trasę wyznaczyłem drogami leśnymi. Byłem przygotowany na piach i zarośnięte ścieżki...

Szutry Damaszków - Tarchalice
A leśne szutry na trasie Damaszków - Tarchalice okazały się równiutkie i szybkie.

Szutry Damaszków - Tarchalice - w tle widać wjazd na wał przeciwpowodziowy

W Tarchalicach trafiliśmy na ślady istniejącej w tym miejscu pomiędzy II a III w. n.e. osady hutników.

Tarchalice -starożytne dymarki

Tarchalice - strożytne dymarki

Ostatnie trzy kilometry pokonaliśmy DW 340. Tutaj nie udało mi się znaleźć sensownego objazdu. Wiało i to z różnych kierunków, więc wróciliśmy wykończeni. Trasa fajna, idealna na gravela, bo szybka i gładkimi szutrami, albo tak jak my pojechaliśmy z przyczepką.

Zaliczone gminy: Ścinawa (266), Prochowice (267).
Kategoria z Weehoo, >50, Szlaki

| 08:04 piątek, 22 lipca 2022 | linkuj lavinka - ci sami co obserwujesz na FB :)

Ale - Kolej na rower to inne województwo, ale założenie to samo. Trasa fajna, polecam.

Trollking - no nie wiem, ja lubię Żmigród, Milicz, okolice Ślęży. Wracam tam czasami kilka razy do roku. Kostkowa ścieżka była tylko na krótkim odcinku przed Prochowicami.
lavinka
| 21:34 czwartek, 14 lipca 2022 | linkuj O, kolejna rodzina z Weehoo na bikestatsie. A my już raczek kończymy,młode wyrosło. :)
Ale | 11:35 środa, 13 lipca 2022 | linkuj Po zdjęciach myślałem, że to szlak Kolej na rower, ale Slot Art mnie uświadomił, że się mylę. Szlak jest na mojej liście i kompletnie o nim zapomniałem. Ładny dzień na rower i świetne zdjęcia :)
| 21:45 poniedziałek, 11 lipca 2022 | linkuj Od dziecka - nomen omen - mam awersję do Dolnego Śląska, oczywiście za wyjątkiem gór. Widząc takie śmieszki nie zmieniam opinii :)

Lubiąż faktycznie potrafi na tym zadupiu zachwycić, przyznaję, świetna mroczna fota z figurami :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa iedyn