avatar Ten blog rowerowy prowadzi Kamil z Poznania. Mam przejechane 56978.51 kilometrów w tym 7198.55 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 20.50 km/h.

• Sprzęt Kross Level 4.0

Dolina Baryczy: Żmigród - Gruszeczka

Wtorek, 13 sierpnia 2024 · dodano: 13.08.2024 | Komentarze 3

Po raz kolejny z synem odwiedziliśmy Dolnośląską Krainę Rowerową. Tym razem pod pretekstem pokonania trasy dawnej kolejki wąskotorowej na odcinku Książęca Wieś – Gruszeczka, który to wcześniej była męczarnią w piachu i błocie. Od niedawna trasa ta jest imienia Ryszarda Szurkowskiego.

Nieskromnie przypomnę, że cztery lata temu wygraliśmy konkurs na najlepszą relację z wyprawy do DKR.

Start pod ruinami pałacu w Żmigrodzie. Zabraliśmy zapas płynów i prowiantu (po drodze sklepów brak) oraz lornetkę do obserwacji licznego ptactwa na trasie.

Szlak karpia w Dolinie Baryczy

Lody w Żmigordzie
Lody w Żmigrodzie

Piwko dla żony

Były kryzysy po drodze, ale udało się je zażegnać. No bo daleko, bo nudny odcinek przez las (Kamień Szwedzki - Gruszeczka), bo gorąco, bo nogi bolą. Kotek, legenda o Kamieniu Szwedzkim, obserwowanie ptactwa przez lornetkę i lody na koniec wynagrodziły trudy przejazdu.

| 01:42 niedziela, 18 sierpnia 2024 | linkuj W sumie to rozumiem :)
| 08:38 czwartek, 15 sierpnia 2024 | linkuj W Dolinie Baryczy występuje ponad 300 gatunków ptaków.

Na tej trasie mija się Barycz i Sowinę oraz tereny bagniste do nich przyległe, gdzie można obserwować ptaki. Widzieliśmy m.in.: bociany, czaple czy kaczki. Po więcej trzeba jechać nad stawy.

Już dostałem pouczenie, że następna wycieczka to do 30 kilometrów. Od kiedy ma zamontowany licznik to mam komentarze podczas jazdy. Ale wiadomo, że najważniejszy jest V max :P
| 00:44 środa, 14 sierpnia 2024 | linkuj Teraz poproszę o wymienienie wszystkich gatunków wypatrzonych ptaków :)

No dobra, będzie łatwiej - dużo wycięli podczas doasfaltowywania?

Fajna rodzinna wycieczka - super. Młodemu pogratuluj - niezły dystans, brawa! :)

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa piewa