U źródeł Cybiny

Poniedziałek, 9 maja 2011 · dodano: 09.05.2011 | Komentarze 2

Swarzędz - Sarbinowo - Góra - Promno - Pobiedziska - Wagowo - Jezierce - Leśna Grobla - Wiktorowo - Iwno - Glinka Duchowna - Sokolniki - Sarbinowo - Swarzędz

Pierwszy wpis na BS po chorobie. No cóż, czasami nawet farmaceuta musi swoje przechorować. Dzisiaj korzystając z ładniej pogody i tego, że w labo byłem tylko rano, postanowiłem zapuścić się w dobrze znane mi tereny, gdzie nie byłem jeszcze rowerem.
Rynek w Pobiedziskach © kamilzeswaja

Dzisiejszy cel: Jezierce, miejsce gdzie jako dzieciak spędziłem mnóstwo czasu, zwłaszcza w wakacje. Jeśli ktoś tutaj jeszcze nie był, a nie ma daleko to polecam się wybrać. W okolicy znajduje się sześć jezior: Cyganek, Ula, Baba, Ósemka, Okrąglak i Rajskie. Wszystkie znajdują się w głębi lasu i można do nich dojechać samochodem lub oznakowanymi szlakami rowerem.
Jezioro Ula © kamilzeswaja

Kamień narzutowy z mosiężną tablicą na polanie przy Jeziorze Ula © kamilzeswaja

W 1998 r. w Jezirecach otwarto ścieżkę przyrodniczo-leśną, która podzielona jest na dwie pętle – krótsza ma 2,5 km, a dłuższa 3,7 km.
Mostek na ścieżce dydaktycznej w Jeziercach © kamilzeswaja

Jezioro Baba to bardzo popularne miejsce, często odwiedzane w ciepłe weekendy przez rodziny z dziećmi i osoby z pobliskich domków letniskowych w Wagowie. Tutaj nauczyłem się pływać. Kiedyś był przy plaży po prawej stronie pomost, ale go rozebrali.
Jezioro Baba © kamilzeswaja

W Iwnie znajduje się pałac wybudowany pod koniec XIX wieku dla Józefa Mielżyńskiego. Sam pałac znajduje się na terenie malowniczego parku w bezpośrednim sąsiedztwie Stadniny Koni Iwno.
Pałac Mielżyńskich w Iwnie © kamilzeswaja

W drodze powrotnej udało mi się odwiedzić babcię.
Sam wyjazd uznaję za udany, chociaż w piachu trzeba było się trochę namęczyć.