Kórnicki Pierścień Rowerowy

Czwartek, 20 czerwca 2013 · dodano: 20.06.2013 | Komentarze 5

Poznań – Tulce – Gądki – Borowiec – Kamionki – Mieczewo – Rydzewo – Czmoń – Kaleje – Jeziory Wielkie – Bożydar – Jaszkowo – Lorenka – Koszuty – Trzebisławki – Kórnik – Pierzchno – Runowo – Szczodrzykowo – Gądki – Żerniki - Poznań

W sierpniu 2012 roku został otwarty szlak wokół Kórnika – oczywiście musiałem go zaliczyć. Sam szlak ma ponad 60 km i biegnie po terenie gminy Kórnik, zahaczając o tereny powiatów średzkiego i śremskiego.
Trasa jest płaska i niewymagająca, szlak został poprowadzony głównie drogami gruntowymi i mniej uczęszczanymi asfaltami. Ja jechałem pierścieniem przeciwnie do wskazówek zegara – zaczynając i kończąc pętle w Gądkach.

Jest to już trzeci pierścień rowerowy, który udało mi się objechać na rowerze jednego dnia. Wcześniej zaliczyłem Duży pierścień rowerowy wokół Murowanej Gośliny (52 km trasy) i Pierścień dookoła Poznania (173 km pętla).

Na drzewach zawieszone są (chyba) tymczasowe oznakowania szlaku.
Kórnicki Pierścień Rowerowy - oznakowanie © kamilzeswaja

Linia wysokiego napięcia w Kamionkach © kamilzeswaja

Ochotnicza Straż Pożarna w Radzewie © kamilzeswaja

Bar "Zielony Mostek" w Czmoniu przygotował ofertę na osób jadących Kórnickim Pierścieniem Rowerowym - 5% rabatu na dania abonamentowe i 10% procent na dania z karty.
Czmoń - oznakowanie szlaku © kamilzeswaja

Odbijając nieco od szlaku i jadąc kilkaset metrów po betonowych płytach można zobaczyć Kopalnię Gazu Ziemnego w Kalejach. Zdjęcia nie mam bo pogonił mnie stamtąd pies…
Między Kalejami i Jeziorami Wielkimi jedzie się wzdłuż gazociągu © kamilzeswaja

Bożydar © kamilzeswaja

Wiatraki w Koszutach © kamilzeswaja

Muzeum Ziemi Średzkiej - Dwór w Koszutach © kamilzeswaja

Trzebisławki - niektóre oznaczenia wyblakły © kamilzeswaja

Pomnik przyrody - Aleja drzew © kamilzeswaja

Kościół Wszystkich Świętych w Kórniku © kamilzeswaja

Wyjazd udany – przeszkadzał tylko piach na szlakach i wysoka temperatura powietrza.