Siadło Dolne

Wtorek, 23 sierpnia 2022 · dodano: 23.08.2022 | Komentarze 1

Odra w moim życiu przewijała się przez ostatnie lata dość często. Po pierwsze jej bieg kończy się w Szczecinie, gdzie wpływa do Zalewu Szczecińskiego, a po drugie wiele szlaków albo przecina Odrę, albo biegnie wzdłuż niej, jak choćby znana trasa Odra-Nysa. Z moich wypadów rowerowych związanych z Odrą przypominam sobie Nadodrzańską pętle, MescherinSzlak Zielona Odra, tradycyjne wypady do Siadła Dolnego, Kolej na rower ze startem nad Odrą w Nowej Soli, most na Odrze w Stanach i kilka mniejszych tripów ze Szczecina.

Teraz ta rzeka umiera. Tylko w niedzielę wyłowiono 20 ton śniętych ryb na terenie Szczecina. W piątek na Łasztowni widziałem jak ryby pływają przy powierzchni i próbują nabrać tlenu. Dzisiaj widziałem dziesiątki śniętych, małych ryb przy brzegu Odry w Siadle Dolnym. Straszne, ale prawdziwe. Zapewne jeszcze długo będzie zakaz połowu ryb, zwłaszcza tych drapieżnych, na przykład szczupaków.

Siadło Dolne - Odra

Siadło Dolne - strażacy napowietrzają Odrę

Śnięte ryby w Odrze

Niezwykła dolina Odry

Kaczki na brzegu Odry

Brzeg odry ze śniętymi rybami
Brzeg Odry ze śniętymi rybami

Odra Dolna
Odra Zachodnia

| 21:20 wtorek, 23 sierpnia 2022 | linkuj No jest to mega tragedia. Ale o tym napisano już wiele.

W końcu na coś przydali się wędkarze. Życzę im, żeby dzięki temu doświadczeniu zaczęli głaskać ryby zamiast je mordować :) Ewentualnie przez jakiś czas jeszcze łowić, ale na zasadzie "no kill", która ma coraz więcej zwolenników wśród użytkowników Shimano.

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa bbard