5... 4... 3... 2o2o

Środa, 1 stycznia 2020 · dodano: 01.01.2020 | Komentarze 4

Jak zwykle w Nowy Rok zjawiłem się nad Rusałką na noworocznym spotkaniu cyklistów, organizowanym przez red. Piotra Kurka. Ludzi było tyle, że ze znajomych spotkałem tylko swojego pacjenta z apteki... Przywitałem się i po tradycyjnym okrążeniu jeziora, stwierdziłem, że jadę sam na noworoczną rundę.

Przez Morasko dojechałem do Radojewa, a dalej za Łysym Młynem odbiłem na Nadwarciański Szlak Rowerowy do Biedruska. Wróciłem zachodnimi krańcami Puszczy Zielonka.

W 2020 roku życzę wszystkim spełnienia planów rowerowych i pozostałych, a wszystkie wydarzenia z następnych dwunastu miesięcy pozostawiały jedynie pozytywne wspomnienia. Do siego roku!

Rowerowe podsumowanie 2019 roku

Jak co roku 1 stycznia zjawiłem się na Noworocznym Spotkaniu Rowerzystów nad Rusałką, po którym pokręciłem po mieście, ze stałym bywalcem tej imprezy, Sławkiem. 12 stycznia wraz z bratem udaliśmy się na 9. Galę Konkursu Nagroda Rowertouru, na której w losowaniu wygrałem bluzę rowerową. W okresie zimowo-wiosennym syn nie chorował, więc mogłem nabijać kilometry przed pracą, gdy maiłem II zmianę. Ponad to w lutym i w weekend majowy sporo kilometrów wykręciłem w okolicach Szczecina.
Wiosną i latem zrobiłem sobie akcję „selfie z rynkiem w tle na rowerze”. I uzbierałem całkiem niezłą kolekcję: Oborniki, Śrem, Mosina, Stęszew, Pobiedziska, Gostyń, Piaski, Borek Wielkopolski, Rydzyna, Leszno, Kościan, Grodzisk Wielkopolski.
W lipcu z powodów rodzinnych musieliśmy odwołać nasz wakacyjny wyjazd na Węgry. Chcąc ratować swój urlop i jednocześnie zająć się synem podczas przerwy wakacyjnej w żłobku, wypożyczyłem przyczepkę rowerową. Dzięki temu udało się zaliczyć miejsca do których od lat planowałem się wybrać, czyli Łagów Lubuski i Wschodnia Dolina Baryczy. Łącznie pokonałem 175,82 km z przyczepką.
Przez wakacyjne miesiące dzięki remontowi na Rondzie Śródka często dojeżdżałem do pracy rowerem, głównie szosówką i często na około.
W sierpniu zaplanowałem sobie dwa wypady z wyjazdem pociągiem i powrotem do Poznania rowerem. I tak najpierw wracałem z Rydzyny przez Leszno i Kościan, a później zaliczyłem Grodzisk Wielkopolski.
Wrzesień był słaby rowerowo, chyba przez pogodę i częste wyjazdy do szpitala w Piaskach.
W tym roku mój syn stawiał pierwsze kroki na rowerku biegowym, który dostał na roczek. Szło nadzwyczaj nieźle, jest w stanie przejechać nawet cztery kilometry dziennie. Od wiosny wznawiamy regularne jeżdżenie.
W listopadzie dotarła do mnie wiadomość o zawieszeniu wydawania nowych numerów miesięcznika Rowertour. Regularnym czytelnikiem nie byłem, ale zawsze gdy chociaż jeden artykuł wydawał mi się interesujący to kupowałem egzemplarz. A na początku grudnia udałem się do siedziby wydawnictwa w celu uzupełnienia kolekcji.

Najciekawsze wypady rowerowe w 2019 roku:

Grodzisk – Poznań
Nocna Puszcza Zielonka

Plany na 2020 rok?

Będę dojeżdżał do pracy rowerem w miarę możliwości często.
Z synem postaramy zdobyć jakieś nowe rejony z przyczepką rowerową i w foteliku rowerowym po okolicy. Odkładam po150 zł co miesiąc na nową szosę typu endurance, coś w stylu Cannondale Synapse czy Scott Addict. Za kilkadziesiąt miesięcy kupię, Scott na razie dobrze mi służy. Chyba, że zmienię zdanie i kupię coś innego.
Wszystkie moje rowery wymagają serwisu, bo trochę je zaniedbałem przez zeszły sezon, więc na pewno będą założone nowe łańcuchy, kasety i co tam trzeba będzie, a Author przejdzie prawdopodobnie małą metamorfozę.

Taki był 2019

| 17:49 niedziela, 5 stycznia 2020 | linkuj Bobiko - Jeśli chodzi o prasę rowerową to tak jak powiedział Jan Piątkiewicz, że polskie media w tej branży umierają, a Szosa to "medium luksusowe", na dobrym papierze z dobrymi zdjęciami, więc raczej ta pozycja przetrwa.

Czytałem na blogu o budowie domu. Jakoż, że z żona zajmujemy się także nieruchomościami, to od siedmiu lat jesteśmy prawie bez przerwy w remontach. Skarbonka bez dna i łatwo popłynąć z kosztami. Życzę wytrwałości w tym przedsięwzięciu, bo łatwo raczej nie będzie. Dużo rzeczy sam robię, bo nie mam cierpliwości do fachowców, a tych sprawdzonych trzymam się kurczowo.

Troll - do fajności w ubiegłym roku było daleko, a z racji tego, że to podsumowanie raczej pozytywne, to nie poruszałem mało przyjemnych kwestii. Mówi się, że nieszczęścia chodzą parami. Za parę uważam lata 2018 i 2019, więc musi być lepiej.

Ten pałac znajduje się w Bolechowie. Jest ogrodzony, monitorowany i z budką strażniczą. Ale raczej nic tam się nie dzieje od lat. Na urbex się chyba nie nadaje.

Grigor - dzięki i wzajemnie!
bobiko
| 09:03 czwartek, 2 stycznia 2020 | linkuj Tez dotarła do mnie smutna wiadomość o zawieszeniu działalności Rowertour. Poniekąd ich rozumiem, dzisiejsze czasy nie są łatwe dla tradycyjnych mediów i aż dziwię się, ze taka "szosa" jest w ciągłej sprzedaży. niby 20zł to już spory wydatek.

Podobnie jak przedmówcy, ciekawe podsumowanie roku i ... plany na ten rok to równie ambitne. ZBliżone do moich, tez planuje zakup szosy i już pewny budżet na to przeznaczę ale po drodze jeszcze kilka ważnych inwestycji mnie czeka.

Także Pozdrower na nowy Rok! :)
| 22:10 środa, 1 stycznia 2020 | linkuj Godne podsumowanko fajnego roku. Co najmniej tak samego następnego Ci życzę :)

Świetne foty. Ten dwór z trzeciej to który konkretnie?

Rozumiem, że do wspólnej jazdy zniechęcił Cię tłum? Zdecydowanie bliskie mi doznanie :)
| 17:57 środa, 1 stycznia 2020 | linkuj Jest dobrze Kamil. Wszystkiego najlepszego na ten rok życzę. A dzisiejsza wycieczka wyszła Ci mega!

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa luwal