Rocznicowa setka

Niedziela, 14 czerwca 2020 · dodano: 14.06.2020 | Komentarze 4

Wyjechałem nieco później niż zakładałem, ale to nic. Noc była ciepła, więc zdecydowałem się na zestaw ubraniowy na krótko plus chusta i rękawki. Wiało ze wschodu i północnego wschodu, trochę z premedytacją wybrałem kierunek na Dziekanowice i Kiszkowo. Ponad czterdzieści kilometrów walki z wiatrem, ale za to powrót z wiatrem w plecy. Wielkopolski Park Etnograficzny w Dziekanowicach jest ciągle zamknięty, szkoda bo lubimy rodzinnie tam jeździć.

Dekada na Bikestats

Dziesięć lat minęło… Jak zawsze w takich momentach przychodzi czas na podsumowania. A działo się sporo. Zapewne bez Bikestats nie byłoby niektórych rowerowych wypadów.
Na rowerze z krótkimi przerwami jeździłem jak pamiętam od zawsze. Moim pierwszym rowerem był Romet Smyk, potem składak Romet Wigry 3 i pierwszy rower górski Name Avalache. Cyklozą zaraziłem się w 2008 roku, kiedy to moja obecna żona stwierdziła, że kupuje nowy rower. Godziny spędzone na szukaniu damskiego roweru idealnego, sprawiły, że decyzję o zakupie nowego jednośladu rok później podjąłem także ja. Cykloza rozkręciła się na dobre i trwa do dzisiaj.

Bikeloga zacząłem prowadzić na studiach, niełatwych, więc czasu na kręcenie korbą nie było za wiele, ale z każdym miesiącem starałem się rozwijać swoją pasję. Na uczelnianym korytarzu z plakatu dowiedziałem się o raczkującym na AM klubie rowerowym i trafiłem na bikelog Dawida. Zacząłem przeglądać wpisy innych osób i wciągnęło mnie to, tym bardziej, że o zapisywaniu przejechanych kilometrów myślałem już od jakiegoś czasu. Na BS zarejestrowałem się w maju 2010, od czerwca robiłem wpisy. Od marca 2011 roku jeżdżę na rowerze każdego miesiąca, niezależnie od pogody. W 2014 roku zakupiłem rower szosowy, a niespełna półtora roku później kolejnego górala. Rowerem z reguły wyjeżdżam z domu, ale także podróżuje z bicyklem w pociągu i zabierając rower na bagażnik dachowy samochodu.

Jakiś czas temu próbowałem podliczyć ile wydałem na rowery, akcesoria, części i ciuchy. Po przekroczeniu dwudziestu tysięcy złotych, stwierdziłem, że nie ma sensu dalej liczyć.

W podsumowaniu dziesięciolecia nie mogło zabraknąć wyróżnienia najlepszych według mnie wpisów na moim bikelogu.

Dziesięć wyjazdów po Polsce, które najbardziej utkwiły mi w pamięci:

Kaszubska Marszruta
Kilkudniowy wypad z bratem w Bory Tucholskie. Fajne szutrowe ścieżki, dobra lokalna kuchnia, czyste jeziora. Trasy dość łatwe, każdy powinien sobie poradzić z pokonaniem większości Kaszubskiej Marszruty.

Dolina Baryczy
Pierwszy długodystansowy wyjazd z przyczepką rowerową. Mnóstwo atrakcji zarówno dla mnie jak i dla syna. Mimo niepewnej pogody i późnej godziny powrotu, wszyscy byli zadowoleni.

Wyspa Uznam
Dwa lata z rzędu jeździłem rowerem na wyspie Uznam. Raz sam, potem z bratem. Jeśli ktoś planuje urlop w Świnoujściu to polecam zabrać rower i wyjechać za zachodnią granicę.

Wybrzeże Zachodnie
Wyjazd z dojazdem i powrotem pociągiem. Start w Międzyzdrojach i finisz przed Kołobrzegiem. Zapierdzielanie singlami po lesie za Pogorzelicą bezcenne – nieźle się za nami kurzyło. Widok na plażę przed Mrzeżynem śni mi się po nocach do dzisiaj.

Izery
Przedłużony weekend spędzony w Górach Izerskich wraz z bratem i jego kolegą. Typowo męski wypad, dużo jeżdżenia, gadania o rowerach i dobrego żarcia.

Z Poznania do Szczecina
Życiówka, jak na razie. Mimo niezbyt sprzyjającej pogody udało się – duże wahania temperatur na trasie, mgła i upał jednego dnia.

Lubuskie Mazury
Praca w długi weekend majowy w innym województwie miała swoje plusy. Cisza, spokój, czyste jeziora. Trasę od Ogardzkiego Młynu do Chomętowa polecam każemy użytkownikowi gravela.

Jezioro w Kamieniołomach
Kolejny męski wypad z zaliczeniem fajnych miejscówek i to dość blisko domu.

Pierścień dookoła Poznania
Trasa do której przygotowywałem się rok objeżdżając ją wcześniej odcinkami.

Suliwoods
Urokliwa miejscówka pod Ślężą. Polecam każdemu, ale raczej nie w weekend, bo wtedy zjeżdża się tam pół Wrocławia.

Nie zabrakło też wyjazdów poza granice naszego kraju:

Rio de Janeiro - runda po stolicy karnawału.

Amsterdam - z żoną po mieście.

Czechy - cztery fajne miejscówki.

Balaton - rower był do dyspozycji gości, więc wykorzystałem to.

Zakynthos - podróż poślubna.

Majorka - pierwszy raz z przyczepką.

Masa Krytyczna w Berlinie - wyjazd na spontanie.

Singltrek pod Smrkem - spełnienie marzeń.

Lipowskie Ścieżki - fajna miejscówka w Czechach.

Pasewalk - niemieckie miasteczko.

Taka była dekada z Bikestats

W tym roku Bikestats obchodzi piętnaste urodziny. Jakiś czas temu wsparłem projekt przez zakup koszulek - jednej dla mnie, drugiej dla brata.

Planów na przyszłość jest mnóstwo. Raczej takich realnych i każdego tygodnia rodzą się nowe.Od zeszłego roku sporo jeżdżę z synem w przyczepce rowerowej lub foteliku. Mam nadzieję, że następna dekada będzie obfitowała w bliższe i dalsze wypady z młodym adeptem kolarstwa, który oprócz podróżowania w przyczepce, potrafi na rowerku biegowym pokonać dystans nawet siedmiu kilometrów. Do spełniania marzeń potrzeba tylko czasu i zdrowia. Chęci i kasa się znajdą, he he.