>50

Dystans całkowity:12424.71 km (w terenie 2178.95 km; 17.54%)

Kaszëbë: 6 lat po nawałnicy

Czwartek, 13 lipca 2023 · dodano: 18.07.2023 | Komentarze 4

Jadąc w tym roku na Kaszuby mijałem tereny przez które jeździłem z bratem kilka lat temu. W niektórych miejscach krajobraz zmienił się nie do poznania. A to wszystko jest skutkiem olbrzymiej nawałnicy która nawidziła Polskę w sierpniu 2017 roku. Wtedy jeździliśmy po lasach, a po trzech miesiącach wszystko wyglądało jak pustynia z przewróconymi drzewami. Przewalone drzewa są już dawno usunięte, ale są miejsca, gdzie składowane są stosy korzeni tych drzew. Z resztą Wielkopolska też mocno ucierpiała w trakcie tej nawałnicy. Wystarczy przejechać się w okolice Wrześni, Gniezna czy Żnina.

Pamiętam nawałnice z sierpnia 2015 roku, kiedy byłem z rowerem na działce pod Powidzem. Burza dorwała mnie jak byłem po drugiej stronie jeziora. Na szczęście udało mi się wrócić cało.

Mgły pod Studzienicami

Tutaj była kiedyś leśna droga pożarowa.

Tutaj był las.

Zaliczone gminy: Lipusz

Kaszëbë: Do Laski

Środa, 12 lipca 2023 · dodano: 18.07.2023 | Komentarze 2

Nazwy kaszubskich miejscowości potrafią zaskoczyć. Do podwójnego nazewnictwa na znakach E-17a zdążyłem już przywyknąć parę lat temu podczas wypadu na Kaszubską Marszrutę z bratem.

Tytułowa Laska to mała wieś w gminie Brusy leżąca nad Zebrzycą. W Lasce są miejsca noclegowe, jest przystań kajakowa i pole biwakowe. Cisza, spokój i można dojechać drogą asfaltową.

Zdjęcie z Laską

Zdjęcia z trasy:

Przystanek autobusowy

Zaliczone gminy: Lipinica

Zalew Radzyny

Sobota, 8 lipca 2023 · dodano: 08.07.2023 | Komentarze 1

Co robiłeś o 6:00? Bo ja poszedłem na rower. Wybrałem się na północy zachód od Poznania, nawrotka nastąpiła na zaporze znajdującej się na Zalewie Radzyny. Dawno tam nie byłem, a miejsce jest bardzo ładne.

Rano temperatury były znośne, jak wróciłem do domu zaczęło robić się gorąco. Lubię takie wczesnoporanne wyjazdy, ruch na drogach jest mały, czasami trafią się mgły nad zbiornikami. Ładne zdjęcia wychodzą.

Zalew Radzyny

Dzień dobry

Powrót był dość szutrowy

Kaźmierz się zbroi z demobilu.

Chcesz lepiej żyć - lepiej pracuj

Młodych na drodze nie mijałem. Chyba spali po imprezach.

Gorzkie Pole

Niedziela, 11 czerwca 2023 · dodano: 11.06.2023 | Komentarze 3

Przedpołudniowy wypad na tzw. podpoznańskie Gassy, czyli trasę Pobiedziska - Wronczyn - Tuczno. Po drodze mijałem kilka grupek na rowerach, więc widać, że "sezon" w pełni.

Piątek i sobotę spędziliśmy na imprezie rodzinnej w Rawiczu, więc czasu na rower nie było. Nadrobiłem w niedzielę :)

Matki Boskie Wszelakie z Dębogóry, jak zawsze na posterunku.

• Sprzęt Kross Level 4.0

Cybina 50

Niedziela, 21 maja 2023 · dodano: 21.05.2023 | Komentarze 1

Są maratony wzdłuż rzek, m.in. Wisła 1200 czy Warta 800. Ja wymyśliłem trasę wzdłuż Cybiny - to niespełna piędziesięciokilometrowa rzeka w powiecie poznańskim.

Trasę rozpoczęliśmy u ujścia Cybiny do Kanału Ulgi - ramienia Warty i kierowaliśmy się do jej źródeł wśród łąk wsi Nekielka.

Większość trasy to leśne i szutrowe drogi, możliwie jak najbliżej rzeki Cybiny. Po drodze mijaliśmy wszystkie zbiorniki wodne przez które przepływa Cybina: Jezioro Maltańskie, stawy w Antoninku, Jezioro Swarzędzkie, Jezioro Uzarzewskie, Jezioro Góra, stawy w Iwnie i staw w Siedlcu.

Cała trasa pod wiatr. Wróciliśmy pociągiem.

Pierwsza fotka u ujścia Cybiny do Kanału Ulgi.

Plaża nad Jeziorem Maltańskim

Staw Olszak

W Swarzędzu przerwa na gofry.

Załapaliśmy się na mecz Lidera Swarzędz. Akurat strzelili dwie bramki!

Rozlewiska Rzeki Cybiny

Staw w Siedlcu

Przerwa na lody w Nekielce

Dawny kościółek w Nekielce

Po przejechanej trasie wjechał bajgiel i lemoniada od Stragan Kawiarnia.

Kategoria >50, z Weehoo

Chłopcy gravelowcy...

Niedziela, 2 kwietnia 2023 · dodano: 02.04.2023 | Komentarze 1

... czyli ani sprzętem, ani talentem.

Kolega Mirek niedawno kupił sobie gravela. Parę dni temu zgadaliśmy się, że by chciał przejechać się do Tuczna. Rano umówiliśmy się pod byłym kinem w Swarzędzu i ruszyliśmy. To  było jego drugie wyjście w tym roku na rower, więc wiedziałem, że nie poszalejemy z prędkościami.  Wiatr nas masakrował na otwartych przestrzeniach, a niska temperatura nie pomagała.

Sprzęt jest, wiosna jest, formy nie ma :P Chłop pojeździ trochę, to w czerwcu znowu gdzieś wyskoczymy.

Po drodze pokazałem Mirkowi pure gravel.

Po wschodzie

Niedziela, 19 marca 2023 · dodano: 19.03.2023 | Komentarze 2

Poranny wyjazd, dosłownie po wschodzie słońca. Jest jeszcze zima, więc rano jest zimno, dzisiaj było nieco powyżej zera. Ciuchy, w przeciwieństwie do wczoraj, założyłem typowo zimowe, a i tak odczuwałem chłód.

Korzystając z małego ruchu pojechałem starą piątką, aż za Biskupice, następnie odbiłem na Gorzkie Pole.

W ciągu tygodniu udało ukończyć mi się projekt roweru dla syna. Całość kosztowała mnie 1350 zł, a osiągnąłem masę rowerka na poziomie tych kosztujących 2500 zł. Przy okazji zrobię zdjęcie i wypiszę modyfikacje jakie poczyniłem w Superiorze syna.

Rekonesans duktów Puszczy Zielonka

Czwartek, 16 lutego 2023 · dodano: 16.02.2023 | Komentarze 2

Znajoma z Bydgoszczy napisała do mnie jak mają się drogi w Puszczy Zielonce, bo u nich w lesie błoto i lód, a chciałaby pojeździć po lesie. Z Bydgoszczy do Poznania to obecnie tylko godzinka samochodem, więc w sam raz na całodniowy wypad. Korzystając z dnia wolnego pojechałem sprawdzić przejezdność głównych duktów. Wiedziałem, że lekko nie będzie, bo jeszcze niedawno w lesie było sporo śniegu, a do tego liczne wycinki wiążą się z niszczeniem leśnych dróg.

Czernice.

Tajemniczy Słup w zeszłym roku zyskał zadaszenie i tablicę informacyjną.

Kategoria >50, Puszcza Zielonka

Nowy Rok z podsumowaniem starego

Niedziela, 1 stycznia 2023 · dodano: 01.01.2023 | Komentarze 2

Jak zwykle 1 stycznia wyszedłem na rower, ale w tym roku w nieco innej formie, bo nie pojechałem na spotkanie noworoczne nad Rusałkę. Biorąc pod uwagę szeroką reklamę wydarzenia i ładną pogodę dzisiaj, zapewne były tam tłumy. Odpuściłem i wyszedłem pokręcić z samego rana. Największym wyzwaniem, prócz porannego wstawania, była walka z porywistym wiatrem. Trasę wymyślałem na bieżąco: Poznań  - Kobylnica  - Wierzonka - Tuczno - Wronczyn - Gorzkie Pole - Biskupice - Sarbinowo - Swarzędz - Poznań.

Do domu wróciłem przed 11:00. Synowi obiecam wczoraj, że pójdziemy pograć w piłkę, co też uczyniliśmy w godzinach popołudniowych.

Rowerowe podsumowanie 2022 roku

Jak co roku 1 stycznia wrzucam podsumowanie minionego roku. Działo się sporo, bo często wyjeżdżałem z rowerem. I tak udało mi się pojeździć na Mazurach, w Krakowie i na ziemi lubelskiej. Z kwestii zakupowych przede wszystkim odświeżyłem swoją garderobę rowerową. Zainwestowałem kilkanaście stówek w rzeczy na które polowałem już dłuższy czas. Przede wszystkim zimowe: spodnie, buty i kurtkę. Z ważniejszych rzeczy muszę wymienić sprzedaż przyczepki Burley i zakup holu Weehoo. Udało mi się pobić także życiowy rekord pokonanego dystansu jednego dnia o 25 kilometrów, chodzi oczywiście o wypad na trasie Jelenia Góra – Poznań.

W trakcie całego roku zaliczyłem 35 nowych gmin, mniej niż w latach poprzednich, ale zbliżam się do trzystu gmin i coraz trudniej o nowe.

W listopadzie wykonałem rowerowy plan minimum na ten rok, więc później jeździłem już bez spiny.

W podsumowaniu roku tradycyjnie wymieniam moje najciekawsze wypady rowerowe. Ze względu na dużą ilość miejsc, które odwiedziłem, podzieliłem je na trzy kategorie. Wyjazdy samotne, w towarzystwie i z synem.

Solo

Pobiedziska z chłopakami

Nocą po Puszczy Zielonce

Plany na 2023

Zapisałam się na ultramaraton gravelowy. Do Kellysa wjadą nowe, lekkie koła. Z synem na pewno odwiedzimy jakieś fajne, bezpieczne miejsca dla rowerzystów, czy to z przyczepką, czy każdy na własnym rowerze. Może uda pobić się reokord dziennego dystansu pokonanego na rowerze - trasę już układam w głowie.

Z okazji Nowego Roku życzę wszystkim spełnienia planów i marzeń oraz niezliczonej ilości rowerowych przygód w 2023 roku i żeby nie był gorszy niż poprzedni rok.

Gorzkie Pole

Niedziela, 13 listopada 2022 · dodano: 14.11.2022 | Komentarze 1

W planach miałem poranny wyjazd, ale jak wstałem zobaczyłem za oknem mokre nawierzchnie, więc sobie opuściłem. Ostatnie jeździłem we mgle, z Leszna wracałem w deszczu, w sobotę wyczyściłem napęd w gravelu i nie miałem zamiaru go znowu szorować po jeździe.

Ostatecznie ruszyłem po obiedzie, wiedząc, że do Poznania wrócę już po ciemku. Gdy byłem na 45 kilometrze zaczęło zachodzić słońce, a trzy kilometry dalej jechałem we mżawce. Tego w prognozach nie widziałem, ale listopad rządzi się swoimi prawami. Ma przyjść ochłodzenie, czas na zimowe ciuchy rowerowe.

Stary cmentarz ewangelicki w Gorzkim Polu z XIX wieku

Droga gruntowa Gorzkie Pole - Jerzyn

Dwór w JerzynieJakby było mało dworów w przedostatnim wpisie, to dorzucam kolejny. Dwór w Jerzynie.

Tym wyjazdem przekroczyłem 5000 kilometrów przejechanych na rowerze w tym roku.